Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Lupo, Fox en Up!
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 11-08-2011, 10:43
Flip-it Flip-it is offline
Forum Newbee

Question Koelvloeistofprobleem Lupo

Wie kan mij verder helpen?

Bij het afleggen van minimaal 10 km heb ik het volgende probleem:

Koelvloeistof wordt uit het reservoir geperst via overstort.
Na flink wat km, begint dan ook het lampje te knipperen dat mijn koelvloeistofniveau te laag is.
Temperatuur blijft netjes op de 90 graden en lijkt wel wat sneller warmer te worden. Geen witte rook uit uitlaat, en slangen zijn niet verstopt.
Moet nog controleren of mijn ventilator aanspringt, volgens mij niet namelijk!

Wat kan de reden zijn dat de koelvloeistof via de overstort er uit wordt gegooid?

Zou dit misschien alleen een sensor van vin kunnen zijn, of zou mijn temperatuur dan ook moeten oplopen? of wellicht koppakking?

Kan er iemand een indicatie geven wat de kosten zijn voor het herstellen van de koppakking? (Helaas zullen mensen hier vast ervaring me hebben )
Reply With Quote
Old 11-08-2011, 15:35
LeOke LeOke is offline
Forum Newbee

zal wel de koppakking zijn die stuk is. als er druk van de verbrandingskamer in de waterkanalen komt dan zit er teveel druk op het watersysteem en zo steekt hij zen water op de best voorzienne plaats uit! Wat je voorlopig kan doen is de waterreservoir dop wat open zetten, maar maak daar ook geen gewoonte van om zo rond te rijden. de druk kan dan weg zonder dat er water uit komt!

een koppakking vervangen komt zowiezo duur uit hé. een dichtingskit, kop vlakken + testen, distributie, ...

succes
Reply With Quote
Reply

Posting Rules