#1
|
||||
|
||||
transmissieolie verversen
Goededag,
Ik wil binnenkort een onderhoudsbeurt geven aan mijn wagen Golf IV 1.8 20V. Nu wilde ik ook de transmissieolie gaan verversen. Hij heeft 150K km gelopen en merk dat schakelen af en toe wat stug gaat. Dus het lijkt me verstandig om de olie te verversen. Het kan nooit kwaad toch? Nu weet ik dat aan de bak een aftap plug zit en een vul plug. Nu is de vraag moet ik de pluggen en eventuele afdichtringen vervangen of niet? En hoeveel liter gaat erin en wat voor soort olie? Ik neem aan 75W-90 vol synthetisch. Alvast bedankt voor de reacties |
#2
|
||||
|
||||
De pluggen kun je gewoon weer plaatsen (er zitten geen ringen bij, zoals bij de carterplug). Wel heb je imbus 17mm nodig (of bijvoorbeeld twee aan elkaar gelaste wielbouten. Een imbusdop maatje 17 is veruit het fijnste, op de ratel.
Deze olie (2L) kun je hiervoor goed aanschaffen: http://www.oeldepot24.de/catalog/pr...products_id=157 Dit is eigenlijk het officiële (dealer) product, alleen in de eigen verpakking. |
#3
|
||||
|
||||
Het heeft even geduurd maar het is gebeurd.
Had inbusdop en de 2L castrol olie besteld, de plug was er zo uit. Wel eerst goed schoonmaken met remreiniger anders past de dop er niet in . Heb de olie erin gegoten met een stuk tuinslang want er was geen ruimte voor het flesje bij de vul opening. Er ging iets meer in dan 2L, heb er maar een scheutje oude olie terug gegooid totdat hij over liep. En het resultaat mag er zijn. Ik merk echt verschil met schakelen veel soepeler. Vooral bij koude motor gaat het lekker soepel. Bedankt voor de uitleg! |
#4
|
||||
|
||||
Mooi dat het gelukt is en graag gedaan.
|
#5
|
||||
|
||||
Welke maat inbusdop zit erin?
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht) |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Zie de eerste reactie |
#7
|
||||
|
||||
Klopt slecht gelezen
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht) |