![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() het geval is dat mijn 85kw 2E motor mk3 niet door de keuring komt!
in eerste instantie was de co waarde veel te hoog +-80% lambdasonde vervangen door een nieuwe. bij de 2e meting was de waarde van de lamb perfect(hij regelde zo als het hoord) maar de co was nog steeds te hoog..kak! oke nieuwe temp sensors geplaatst en weer terug naar de keur meester. kak! nog niet goed.... dan maar een nieuwe kat er onder...$$$fuck$ Nu komt het!!!! de co2 is perfect binnen de norm maar nu geeft de het apparaat aan dat de waardes van de lambda weer te hoog is (1,6 geloof ik).. nonde-kak nu begrijp ik er niks meer van... ik rij de afgelopen weken al op vpower, rij min 80km per dag blok presteert super! maar waarom is eerst de lambda goed (na vervanging) en nu er een nieuwe kat er onder zit werk dat stomme K#tding niet na behoren.. kan het zijn dat een injector na druppelt of is het dat lmm niet helemaal goed meer is...? of is het dat er een open lucht filter er op zit??? komte te veel carter lucht via de inlaat binnen? wie o wie heeft een oplossing, (op 3 cilinders of brandstof druk loskoppelen is geen optie) het moet gewoon goed zijn! |
#2
|
||||
|
||||
![]() Even ander keuringstation proberen
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() of ff op de autobahn ff vol lostrekken
![]() ![]()
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ![]() ![]() Audi Allroad v6 Bi-Turbo ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
klopt had ik met mijn jetta (toen nog met 1,3) ook ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() en anders voor de apk ff heel goed heet rijden wil ook wel helpen
|
#6
|
||||
|
||||
![]() wel lol die ouwe in de t5 begrenst op 250
![]()
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ![]() ![]() Audi Allroad v6 Bi-Turbo ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
dit had ik al gelezen, en dat de monteurs het verwonderlijk vonden dat ie het probleem binnen een 30 min had opgelost... aangezien ik met de keurmeester en de monteurs 30min heb geprobeerd de auto door de apk met vele foefjes en tover-werk er door te krijgen en de motor continu heeft gelopen met de verbruikers aan,, kregen we hem er niet door... heb gister als een malle rond gescheurd dik 30 liter vpower op gestookt, maandag gaat ie naar de vw guru (waar ik een vw sp2 heb gerestoreerd) en hopen dat hij hem er door krijgt. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Blijf het een exotisch probleem vinden.. Moet goed komen
![]()
__________________
Golf Mk7 Variant R-Line 1.5 Golf Mk3 Variant 1.8 Golf Mk2 1.3 Inj Passat b2 32b 1.8 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ben vandaag met het verhaal naar de vw (collega) garage geweest en vonden het een raar probleem. vandaag hadden ze geen tijd om hem uit te lezen.. als hij maandag er nog nie door is dan mogen hun het proberen.. zo zuur als je waggie als een nieuwe rijdt met zoveel vervangen onderdelen en dan zoiets raars zich voort doet.. bah gewoon! ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
inderdaat het moet goed komen!!! geen haar op mijn reet die er aan denk om hem daarom weg te doen! |
#11
|
||||
|
||||
![]() Heb hetzelfde verhaal meegemaakt met een Vento 1.8 90 PK. Alles vervangen en nog een te hoge Co. Uiteindelijk de computer gewisseld, en weg probleem !!
Succes
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
yo!!!! wat was er toe mis met de comp??? gechipt oid? aangezien hij vorig jaar gewoon door de apk kwam.. is de comp weer te herstellen in de originele set up??? aangezien de monteur de waggie aan de laptop hing met een (odb stekker of zoiets) kon hij niet verder komen dan de waardes van dat moment van de lamdasonde , temperatuur, enz. op het moment dat hij naar de statistieken van de ecu wilde,werd de verbinding naar de laptop verbroken (meerdere malen zelfs) hij was van mening dat zijn software niet origineel was van de VAG en dat dat het probleem was dat hij er hem er uit gooide... pffffffffffffffffff ik word gek van die frikadel op wielen. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Nee was niet gechipt. En eerdere jaren ook nooit problemen gehad met de apk. Denk gewoon "iets" kapot in de comp. Na het wisselen was het probleem verdwenen. Met uitlezen waren er verder geen storingen zichtbaar.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
lekker is dat ook nog een virus in de ecu? ik had toen ik de auto net had het zelfde gezeur konden niet uitlezen enz. zelf maar eens een met een volledig programma en een goede stekker uitgelezen en dit lukte wel, mijn tip een andere garage of echt goed losrijden en gelijk meten en niet later
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ![]() ![]() Audi Allroad v6 Bi-Turbo ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() fijn dat er zoveel reactie is op dit probleem....
de vw garage dacht dat het te maken had met een openluchtfilter! hij moets een meer moeite doen om lucht te krijgen, was hun antwoord.. vet k#t is dat is nog geen maand geleden mijn orginele luchtfilter-bak aan de kliko heb geschonken. morgen een 2hand scoren dus.. hopen dat het dan weer goed komt.. zo nie dan maar een andere comp.. krijg ik gister ook het aanbod om voor 100 euro met oogjes dicht te keuren... fuck had dat aanbod maar een week gelede gekomen dan had ik niet dik 430 euro over de balk gesmeten. heeft iemand nog een comp te leen voor een 2.0l e2 motor in de buurt van den bosch?? |
#16
|
||||
|
||||
![]() is je uitlaat 100% gasdicht van voor naar achter?
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ja, weet het 99% zeker. heb alle koppel stukken vol gebut met gungum. heb net voor de bliksem het originele luchtfilter-bak geplaatst. morgen maar weer eens proberen te keuren. |
#18
|
|||
|
|||
![]() waggie is door de keuring!
het probleem lag bij het open luchtfilter in comb met kapotte lamda en open kat comp is grondig uitgelezen en er waren geen rare dingen uitgelezen. blij als een hond met 7 lullen en nu vrolijk naar Italië lekker vakantie vieren. bedankt voor jullie aandacht en oplossingen. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Kijk eens aan! Komt altijd goed
![]()
__________________
Golf Mk7 Variant R-Line 1.5 Golf Mk3 Variant 1.8 Golf Mk2 1.3 Inj Passat b2 32b 1.8 |