#1
|
||||
|
||||
Invoeren : BPM en wat te doen met de opties?
Ik sta op het punt om een golfje te importeren vanuit duitsland, nou hoor ik al diverse verhalen met betrekking tot de BPM en weet niet wat nou waar is.
Het gaat om een golf 3 2.9 VR6 syncro uit 1996 met alle opties erop, klima, leer, alles elec. Op de site van de belastingdienst staat er 10% van de aanvankelijk bpm waarde, je kunt ook zo'n berekeningsite pakken maar in die berekening staat ook het co verhaal. Ik kan nergens de co uitstoot waardes vinden van een 2.9 syncro. Kan iemand mij vertellen op hoeveel bpm ik ongeveer uit kan komen en is het dan nog slim om het leren interieur eruit te halen enzo? Alvast bedankt! |
#2
|
|||
|
|||
Ik heb vorig jaar een golf 3 2.8 Vr6 Highline uit 1997 geimporteerd en moest daar 330e bpm voor betalen.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#3
|
|||
|
|||
ik denk dat als de auto recenter was geweest het voordeel aanzienlijk zou zijn geweest maar bij een auto van 96 zou ik de moeite niet nemen
|
#4
|
|||
|
|||
Het gaat toch ook niet om het financiële voordeel van invoeren, maar om de keuze. Ik zou het interieur er gewoon in laten zitten, dit scheelt nauwelijks qua bmp. Als je het echt zeker wilt weten, moet je gewoon de belangstingdienst bellen. Zijn meestal wel bereidt om te helpen hoor.
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Nog iets verandert voor de invoer? Wielen tijdelijk verwisseld? Interieur? @Rick_Leusden : Precies, een golf variant vr6 syncro is bijna niet te krijgen in nederland. Zijn er ook niet zoveel van gemaakt geloof ik. @Guusvandevenne : Jij begrijpt het. Ik had de belastingdienst al gebeld maar werd doorgestuurd naar diverse sites. Last edited by VWAirlines : 22-06-2011 at 12:51. |
#6
|
|||
|
|||
de vraag was of het zinvol zou zijn opties er uit te halen waardoor de bpm lager uit zal vallen....... niet de keuze beter lezen jongens
|
#7
|
||||
|
||||
http://www.autotelex.nl/products/autoimport
Deze gebruikt voor de invoer. Het kost je € 16,- maar dan heb je de papieren in 1 keer goed. Opties e.d. kun je vermelden. Kost een paar euro maar deze papieren en de berekening die erbij zit wordt geaccepteerd door de douane voor de aangifte.
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Excuses ik had het verkeerd gelezen! |
#9
|
|||
|
|||
Golf variant vr6 synchro rijden er momenteel 3 of 4 van in Nederland.
|
#10
|
||||
|
||||
het co verhaal is bij een auto van 1996 nvt., indien je gaat invoeren bij de RDW en bij de Douane de bpm zou ik je zeer zeker adviseren om de Bpm aangifte thuis te downloaden en alvast zoveel mogelijk in te vullen, want ze kunnen je naar thuis sturen indien je vooraf niet de aangifte bij je hebt.
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Nee gewoon met alle opties laten keuren.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |