#1
|
|||
|
|||
Golf 2 1.6 CL Aut. diverse problemen.
Hallo Allemaal,
ik heb de laatste tijd wat kleine problemen met mijn 1985 golf 2 1.6 cl aut. motorcode EZ. een van deze problemen is met de kachel. maar daarvoor heb ik net de oplossing gelezen dus dat zal niet lang meer een probleem zijn. een probleem wat mij echter veel meer dwars zit is het feit dat de motor te hoog stationair loopt (gok 1500 rpm). wat er op zijn manier weer voor zorgt dat de auto na loopt. nu zet ik de motor tegenwoordig altijd al uit in de D of in de R omdat de motor dan wordt geremd op de koppeling en het dan minder erg is maar het is toch iets wat ik opgelost wil hebben. dit is echter niet het enige probleem met de motor. als het koud is en ik start de motor loopt hij plus minus 20 seconden goed waar naar hij heel moeilijk begint te lopen (de motor pruttelt/ bokt dan heel erg tegen afslaan aan) ik heb het vermoeden dat dit heeft te maken met de choke. want als het warm weer is of de motor is al warm dan heb ik er geen last van. als ik dan even met de auto rij houdt het op en gaat de motor normaal lopen.(wel stationair te hoog) mijn vraag is hoe zoek ik uit wat het is? aanvullende informatie die mischien handig is: Cabereteur: Pierburg E2. het laatste probleem dat ik heb is dat de benzine meter niet de goede stand aangeeft. hij gaat nooit helemaal naar vol.zelfs als ik weet dat de tank helemaal volzit. (ik tank ook altijd de vulpijp helemaal vol). eergister is de benzine meter er zelfs helemaal mee opgehouden. ik vermoed dat het de vlotter is (auto is hiervoor van mijn oma geweest, tankte de auto nooit vol. kan dit er voor zorgen dat de vlotter beschadigt?) hoe kan ik testen of het de vlotter is of iets anders? Alvast bedankt! Robin |
#2
|
||||
|
||||
hey,,
over dat slechte lopen, kijk even als de slangen na je carburateur verstikt of versleten zijn, wat je ook kunt proberen als de tegen de carburateur drukt als de dan beter of slechter gaat lopen kan het wezen dat je voetpakking van de carburateur uit gedroogd is kun je altijd even los draaien en kijken zie je van zelf wel kleine droogte scheurtjes inzitten, tevens over de carburateur zit er aan de voorkant als je er tegen op kijkt een grote witte pot type pierburg 2ee of de andere als het de 2ee versie is kan het wezen dat de gaskleppotention (ofzo) kapot is. |
#3
|
||||
|
||||
hallo ...
even je vacuum slangetjes controleren plus je voetpakking .. dat is vaak een probleem .. vrgr gooigolf . |
#4
|
|||
|
|||
Kijk inderdaad even je vacuümslangen na, en maak misschien even je carburateur schoon. Het beste is gewoon een nieuwe weber carburateur kopen op ebay ofzo. Dit heb ik ook gedaan met me 1.6 EZ automaat, de auto loopt echt veel beter. Ook is het verbruik van 1 op 9,5 (met de pierburg) naar 1 op 11,8 gegaan met de weber
|
#5
|
|||
|
|||
Hallo allemaal,
Vacuüm slangen zijn oke. Net vervangen (samen met terugslagklep, probleem was daarvoor ook al). voetpakking ook goed. gecontroleerd door wat remmen reiniger er op te spuiten tijden het lopen van de motor. Als de motor slecht loopt rookt hij ook zwarte rook. iets wat mij doet vermoeden dat de choke blijft hangen. @d_wieleman: Welk type Weber is geschikt voor de 1.6 ez aut.? nog dingen moeten aanpassen of is het een kwestie van aansluiten en klaar? @gbgolf2: Moet het type nog even nakijken. het is volgens mij een 2e2 zo uit mijn hoofd. niemand een idee over de vlotter? Robin |
#6
|
|||
|
|||
Je hoeft niks aan te passen, alleen die vacuüm rotzooi eraf halen.
Ongeveer een uurtje sleutelen. Je moet gewoon een weber zoeken voor een 1.6 automaat, niet specifiek voor de ez. |