#1
|
||||
|
||||
carburateurs R6 met dyno op 1100cc?
Hej iedereen,
Heb hier al heel veel gelezen en gezien over het ombouwen van een solex carbu naar carbu van bv een R6 of CB600 motor. Ik heb samen met mijn broer nog een MK1 staan met een 1100cc blokje erin. Rijd niet slecht (voor een 1100 4-bak) maar wij hebben dit eigenlijk meer gekocht om wat te sleutelen en te spelen. Moeten geen grootse dingen mee gebeuren maar dus een ombouw naar moto-carbs zou ik dus wel eens willen doen. Just for fun. Nu heb ik via motor-forum.nl waar ik ook ingeschreven ben de kans om de carbs van een R6 te kopen (modeljaar 99 - 02). Alleen zit hier een dyno kit op. Grotere naalden en sproeiers. Is dit nog te doen met een 1100cc of gaat dit nooit mooi draaien door de grotere naalden en sproeiers. - ik stel deze vraag omdat ik veel lees dat een R6-carb goed is voor een 1100cc maar vanaf een 1300 cc gespeeld word met andere sproeiers. aangezien deze al groter zijn in de carb die ik kan kopen wil ik eig zeker weten of het werkt met een 1100-blok. De site van pim en de thread hier op het forum heb ik al gezien en volledig doorgelezen, voor het ombouwen zelf zie ik niet direct problemen aangezien ik een mechanische achtergrond heb en al wel meerdere dingen (vw-blokjes / moto-blokjes) uit elkaar heb gehaald. Alvast bedankt en tips zijn welkom. grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#2
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 19:57. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
nee een gewone golf MK1. R6 => 600cc Carbs zijn idd 36mm. Dan ga ik kijken of mijn bod aanvaard word.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#4
|
||||
|
||||
Bod is aanvaard, geld wordt morgen overgemaakt en normaal zouden ze er eind deze week moeten zijn
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#5
|
||||
|
||||
Tof! wil dit al jaren doen, maar is er nog steeds niet van gekomen.
gaat wel leuk lopen straks hoor.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Ik hoop het, it's just for fun. Gewoon om wat te proberen en het eens gedaan te hebben. En het ziet er eens iets anders uit he.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#7
|
|||
|
|||
Leuk om te doen hoor, ik had de mogelijk om mijn 1100tje te verwisselen voor een polo gt motortje met motorfiets carbs. en dat gaat als een malle moet ik zeggen.
mocht je nog de mogelijkheid hebben, probeer er een 1300tje in te zetten, ga net nog iets harder. Maar t gaat natuurlijk vooral om t geluid, en dat is dik!!! |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
1300 zou ik ook wel willen maar ik woon in belgie en daar is het probleem dat ik niet zomaar een ander blokje kan leggen. Daarom dat ik het liever met de 1100 probeer. Als hij dan ooit verkocht en gekeurd moet worden ik gewoon de orginele carb terug kan plaatsen en hem zonder al te veel problemen gekeurd krijg. Naar het geluid ben ik zeker benieuwd Ik heb het nog nooit in het echt horen draaien , foto's en filmpjes genoeg gezien maar ik ken persoonlijk hier in de buurt niemand die er mee rond rijd.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#9
|
||||
|
||||
Ik heb mijn carbu's aangekregen, moet nog een inlaat bestellen maar ik had al enkele vraagjes.
Heb hier en op het net al rondgezocht maar vind niet alle info die ik zou willen. 1) Moet ik het koelwater aansluiten op de carbs?(bestaande aansluiting bij R6) 2) de 2 leidingen die naar de airbox gaan (R6) moeten gewoon open blijven? 3) De onluchtingsleidingen blijven ook gewoon open?? 4) wat doe ik met het blokje waar vacuumslangen opzitten dat in het orgineel luchtfilter zit van de 1100cc? of wat doe ik met het vacuum algemeen. Voorderest weet ik dat ik de orginele pomp van de auto kan gebruiken. Is een mechanische pomp aangedreve door de nokken-as. Hier sluit ik de uitgang van de pomp terug op de retour en zet ik er een T-stuk tussen. Met de slang van de retour maak ik een lus hoger dan de carbs zodat deze steeds vollopen. Ik zit nu op het werk dus kan ff geen foto's online zetten maar morgen zal ik ze posten en nummers bij de vragen en de tekeningen zetten zodat het mss wat duidleijker word. grtz jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#10
|
||||
|
||||
ben benieuwd hoe je dit gaat maken en of het lukt
|
#11
|
||||
|
||||
Ik rede het niet met mijn originele pomp, maar ik heb ook een 1.5JB motor dus mss dat dat het is.
Vacuum moet je afdoppen en je onsteking vroeger zeten. Wat je met je leidingen moet doen zou ik niet weten. Ik heb volgens mij andere carbs als jouw. Heb ook geen koelslangen erop zitten. |
#12
|
||||
|
||||
@ greppel: Ik hoop het ook in orde te krijgen, er zijn genoeg mensen die er op rijden dus het zou te doen moeten zijn.
@ Erik: ik zit met een 1100 en daar zou de pomp zelfs teveel kunnen geven, we zullen wel zien anders steek ik een elektrische. De reden waarom ik dit wil doen is nog steeds om er iets van te leren. Ik heb het "geluk" dat ik een 2de auto heb staan waar ik zo een dingen op kan doen, ik heb 2 volwaardige auto's dus het is ook niet erg dat het niet direct zou lopen.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#13
|
||||
|
||||
Hier heb ik 3 foto's van de carbs zelf
Ik weet dat ik de stekker niet hoef te gebruiken, deze dient op de R6 om de positie van de kleppen door te geven aan de comp. (rechtse witte ronde stekker op foto 3) Het wieltje is om je stationair toerental te veranderen. (links zwart wieltje op foto 3) Nog op foto 3 zie je lenks en rechts een slang zitten die open zijn, deze gaan normaal naar de airbox/luchtfilter. Wat zou ik hier mee doen? En de andere rubber die boven van dekop komen zijn de onluchtings slangen van de carbs dus deze blijven ook open (of moeten deze onder vacuum komen)?? Op foto 2 zie je onderaanin het midden 2 zwarte aansluitingen met een slangetje tussen, dit is orgineel op de R6 aangekoppeld op je koelwater. Zou ik deze ook aansluiten of gewoon vrij laten?? De benzine aansluiting zit daar nog eens onder maar is op deze foto's niet goed te zien.Ik zal proberen daar ook nog een foto van online te zetten Hopelijk kunnen jullie me iets meer uitleg geven, als ik nog ergens detail foto's van moet nemen dan geef je maar een seintje.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. Last edited by Jel Golf 2 GTI : 05-07-2011 at 14:06. |
#15
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 19:58. |
#16
|
|||
|
|||
ik was afgelopen weekend bij tovami om mn motorcarbs te laten afstellen.
die adviseerden mij om die koelwater aansluitingen aan te sluiten. maar ze vertelden me ook dat het geen kwaad kan als je het niet doet. ik doe het niet |
#17
|
||||
|
||||
bedankt voor de reactie's, de koelwateraansluitingen zijn idd anti-freeze voor de carbs. (ben ik gaan navragen in de motozaak)
De ontluchtingen van de carbs kan ik dus best een slangetje aanhangen naar beneden toe. (moesten ze lekken dan hangt niet heel de motorruimte onder) Die aansluitingen van de airbox ben ik nog aan het uitzoeken waar ze voor dienen, heeft iets te maken met het drukverschil tussen carbs en luchtfilter maar wat het precies doet weet ik niet. Ik heb de volledige manuel van de R6 en daar staan alle aansluitingen wel in maar niet een volledige uitleg wat dit juist doet. @Sjon: wat bedoel je met "als je er op blaast en de membramen gaan omhoog weet je waar het voor dient"?
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#18
|
|||
|
|||
ik heb bij mij alleen de brandstof aangesloten, de rest zo gelaten.
rijd prima |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Jij hebt ook R6 carbs? Ik heb overal een beetje rondgelezen en de aansluitingen voor de airbox zouden dienen wanneer je met de moto boven een bepaalde snelheid gaat (de ene zegt 100km/h de ander 200km/h) dan zou je een overdruk krijgen in je airbox waardoor je membraam nog iets meer open geduwd word. Dit zou kunnen kloppen omdat bij een R6 de inlaat van je airbox voorraan onder het licht zit en dus de wind vol opvangt. Op het polo forum spreken ze ook om ze open te laten. Dan zal ik binnenkort eens beginnen knutselen. Bedankt iedereen om mee te denken en te zoeken.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#20
|
|||
|
|||
ik heb cbr 600 carbs
|