#1
|
||||
|
||||
pomp draaien bij inschakelen contact
Hallo allemaal,
Ik was bij een vriend van mij die heeft net zo'n auto als ik maar bij hem gaat de brandstofpomp wel even draaien als hij de auto op contact zet. Dat wil ik ook, weet iemand hier hoe dat moet? ik heb een gti met dx motor uit 83 |
#2
|
||||
|
||||
Wil je dat ook omdat je auto nu slecht loopt? Of wil je dat voor t geluid?
Ik zou een verrotte pomp monteren, die maken lekker veel geluid
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#3
|
||||
|
||||
had mijn type 2 ook, vind het gewoon handig dat het systeem op druk is als je start.
enne.....mijn auto loopt echt super! stil en snel ik geloof dat een brandstof pomp relais van een type 2 gti er in en dat moet genoeg zijn nog wel dit gevonden hier op het forum: Sjeesbeest03-05-2008, 09:02 bij die 16v ombouw kun je relais 2 gebruiken dat die NIET OPpompt maar wel gaat pompen als je start, en je kunt relais 67 of relais 167 gebruiken om te zorgen dat ie vooraf WEL oppompt ........ de laatste 2 relais zijn massa geschakeld door de computer en relais 2 wordt geschakeld door de bobine :P ...... (aanstuurpootje zit op andere plek op het relais) Last edited by golf1gti83 : 10-06-2011 at 11:40. |
#4
|
||||
|
||||
kan je mij dan de voor en nadelen er van vertellen?
|
#5
|
||||
|
||||
Ik denk dat de topic starter bedoeld dat als je pomp even een aantal seconden draait voordat je start, je motor sneller aanslaat ?
ik geloof dat Mercedes, die vrij lang aan K-Jettronic vast gehouden heeft (en waarom?) dat op de 190 serie ook zo geschakeld had.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
nu start de auto als de startmotor twee keer rond is gegaan en dan start hij gelijk. |
#7
|
|||
|
|||
handig he
Werkt ook super bij een EG motor (meten is weten) |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
ik ga het gelijk proberen, nu eerst nog zo'n relais opzoeken. past die gewoon zo in mijn zekering kast? omdat het een type 2 relais is en ik een type 1 heb? |
#9
|
|||
|
|||
passen doet die zeker, maar je moet wel even kijken of de bedrading aanwezig is.
De negatief geschakelde brandstofpomp relais krijgt de blokspanning van de bobine dit is relais met nummer 2. (deze wordt aangestuurd door de negatieve zijde van de bobine en dus het zelfde signaal als van de toerenteller) De positief geschakelde brandstofpomp relais (67 en 167) krijgen hun signaal van de computer OF de hall-sensor. Bij mijn eerste gti (1600cc EG motor) heb ik een extra relais gebruikt om de koudestartsproeier aan te sturen, dus met starten werkt de koudestartsproeier altijd en niet alleen als de motor echt koud is (via thermotijd sensor). Dan was het op druk zetten ook niet nodig omdat de motor al een beetje brandstof kreeg tijdens het starten. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Op mijn relais staat nu 62, en ik heb een hall-sensor dus dat zou moeten passen? |
#11
|
|||
|
|||
relais met nummer 62 is er normaal 1 van een Cabrio
een 2, 65, 67, 80 zijn brandstofpomprelais 2 en een 80 worden negatief gestuurd en werken meestal zonder eerst de druk op te voeren (bij mijn weten). 167 is de vernieuwde versie van de 67, en beide vind je eigelijk in diverse vw's waarvan het startsignaal uit de ECU komt. Als je de relais vergelijkt aan de aansluitkant dan zie je een klein pinnetje en meerdere iets grotere, dat kleine pinnetje is het triggersignaal voor het relais. De grootste pinnen is de daadwerkelijke pomp verbinding. Sommige relais hebben een 4 polige aansluiting en anderen hebben weer een 5 polige aansluiting, om een lang verhaal kort te maken: alle brandstofpomprelais passen op positie 2 in je zekeringskast, maar of ze dat doen wat ervan verwacht wordt ligt eraan of de aansturing van het triggersignaal goed is. Uit welke regio kom je? |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
noord oost groningen Ter Apel |
#13
|
|||
|
|||
Ok dat is jammer, anders hadden we ff kunnen gluren.
Kom uit twente |
#14
|
||||
|
||||
met mijn cabrio met DX '86 heb ik namelijk ook dat de pomp aangaat voordat ik start en de gti (ook dx maar van '83) niet.
ik ga ze vandeweek wel even wisselen.. kijken wat ie doet. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
hoor ik dat nog van je? welk nummer van het relais jou cabrio heeft en of de pomp gelijk gaat draaien |
#16
|
||||
|
||||
tja dat hoor je nog, als ik ergens een gaatje kan vinden deze week, denk dat het van het weekend word.
cabbie gaat zowizo de pomp draaien als ik m op contact zet, relais kijk ik ook even na. |
#17
|
||||
|
||||
Als je het K-jetronic goed in orde hebt blijf het systeem zowieso wel op druk,anders heb je inwendige lekkage,dus wat is nu makkelijker???????????
|
#18
|
|||
|
|||
ik ga dit eventjes goed volgens aangezien dit ook wel erg makkelijk is voor mijn caddy 1. (met DX op R1 carbs). weet iemand toevallig ook op welke aansluiting in de zekeringkast normaal gesproken de opvoerpomp zit?
__________________
Daily 1: Polo 6R Daily 2/project 2: Golf 1 Project 1: Caddy 1 (ondertussen al bijna 3 jaar) Twentse VW Vrienden |
#19
|
||||
|
||||
AH, ik meende eigenlijk dat alle auto's met spinnenkop druk opbouwen als de auto op contact word gezet.
Bij de Golf mk4 GTI weet ik dat deze de druk op bouwt zodra de bestuurdersdeur geopend word. Misschien een nog leukere uitdaging |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Drie keer de deur open en de batterij plat xD :p |