#1
|
||||
|
||||
Motor helemaal onder de koelvloeistof! Hoe kan dit?
Gisteren en vandaag reed ik terug van mijn werk, en beide keren dat ik terug kwam was de hele motorruimte nat van koelvoeistof! Het bleek dat er een klein gaatje in een koelslang zat (zie foto, rood omkadert)
Ook heb ik het reservoir tot de juiste hoogte gevuld. Dit gaatje heb ik dicht gemaakt met van dat tape voor je kabels in te pakken. Kan door 1 gaatje de hele motorruimte nat worden? Staat zeker veel druk op. Donderdag moet ik naar Amsterdam, dat is 2,5 uur rijden. Is dit verstandig om met de Golf te gaan? Bedankt voor de reactie!
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |
#2
|
||||
|
||||
Er komt inderdaad heel veel druk op te staan. Zo te zien zit er ook bijna geen vloeistof meer in je reservoir.
Of het verstandig is om zo lang te rijden weet ik niet. Als je het vloeistof niveau goed in de gaten houd. Ik zou gewoon zsm een nieuwe slang op de sloop of bij de dealer halen.
__________________
Gonna Mis'ha... |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Dit is een oude foto! Alleen gebruikt om aan te geven waar die slang zit. Toen had ik mijn radiateur nog lek Ja dat tape is ook tijdelijk daar komt nog een nieuwe voor! Naar A'dam wel niet?
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |
#4
|
||||
|
||||
moet niet afhangen van een slang van een 50 cm .
kost een paar euries . zou het risico hiervoor niet lopen dat je stil staat( overhit )
__________________
mk2 1.8 8 v (weber replacement) alpen wit ' 86 touran tdi 2008. daily hooker. japje prius 1.8 (black) bj 25-1-2011 140 hp bijtellings snoepje |
#5
|
||||
|
||||
Hey Floris jan,
Diezelfde slang heb ik ook lek gehad. Echt aan te raden om te vervangen, gaat van kwaad tot erger en tis echt de moeite niet. Noch de kosten Groeten Jarno |
#6
|
|||
|
|||
zet er voor nood anders een koperbuisje tussne met goede klemmen dan haal je stuk met gaatje er tussen weg
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#7
|
||||
|
||||
Tja dat tape helpt ook niet! Lekt er nog gewoon bij langs.. En het reservoir is weer beneden peil... Dus dat word morgen een nieuwe kopen. Lijkt me beter.
Als ik die slang nu los haal loopt al dat koelvloeistof dan weg? Daar heb ik geen zin in, want het afgelopen jaar heb ik wel 6 vaatjes gekocht.. Ook omdat ik laatst de radiateur lek had. Of kan je de slangen dicht klemmen zodat de boel niet leeg loopt..
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |
#8
|
||||
|
||||
Ik heb ook een lek gehad ( http://www.youtube.com/watch?v=ZMlvM60fwdk )
Nieuwe slang besteld bij Brezan met nieuwe klemmetjes (de originele zijn niet zo heel handig). Na een snelweg rit parkeren om dan aan het werk te gaan, dan stijgt de druk enorm en dan spuit het er gewoon langs. Ook met ducktape verhelp je het niet; gewoon nieuwe erop asap!
__________________
Laat me met roest! |
#9
|
||||
|
||||
vaatje kan je los halen ,door naar boven te schuiven en schuin naar achter te kantelen .
bespaar je een paal liter koelvloeistof op deze manier. of je moet snel zijn en er je vinger insteken
__________________
mk2 1.8 8 v (weber replacement) alpen wit ' 86 touran tdi 2008. daily hooker. japje prius 1.8 (black) bj 25-1-2011 140 hp bijtellings snoepje |
#10
|
||||
|
||||
Ik word er wel flauw van, elke keer die kosten aan die oude bak! Haha
Goed, ik fix het morgen Bedankt voor alle reacties
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |
#11
|
||||
|
||||
Weet je hoe het vullen gaat? (warm laten lopen zonder dop, ventilator aan etc. )
__________________
Laat me met roest! |
#12
|
|||
|
|||
Nu geef je een paar euro uit.
Als je die bespaar (als je de slang niet of te laat doet.) dan moet je je koppakking vervangen omdat de motor uiteindelijk zonder koelvloeistof staat. En dat is iets duurder dan een slang.
__________________
Jetta mk2 |
#13
|
||||
|
||||
idd, direct vervangen. als die onderweg kapot springt, ben je ook alle koelvloeistof kwijt en moet je op de weg maar aan een andere slang geraken.
de leiding doorsnijden en stuk koperbuis ertussen met 2 klemmen is ook een goed idee
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Hallo zeg... Motoren inbouwen geen probleem! Koelvloeistof bijvullen is moeilijk LOL
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |
#15
|
||||
|
||||
En als je slim bent vervang je ook meteen de rest van de KVS slangen. Ik heb het ook gehad met 2 MKII`s...als de ene vervangen is, scheurt er vanzelf weer eentje. Alles vervangen is het beste...krijg je het ook niet weer...kost iets van 80euro bij Roskamp.
En de originele klemmen zijn ideaal, mits je er een goeie tank voor hebt.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Nou na dat jij je koelslangen repareert met ducktape, en je vervolgens afvraagt of dit een goede oplossing is kan ik me goed voorstellen dat je wel wat hulp kunt gebruiken |
#17
|
|||
|
|||
Als je net nieuwe koelvloeistof erin hebt, dan kun je het ook even netjes aftappen, door een goed fijn filter gooien, en dan kan het er echt nog wel een keer in hoor.
|
#18
|
||||
|
||||
Zo vanmiddag ff een nieuwe slang opgehaald en aangesloten! Alles doet het weer. Geen lekkage meer
Ook heb ik een Hella reflectorplaat tussen de achter lampen! Lekker oldschool!
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe moet ik dat weten? Jij vraagt je af hoe je dit kleine probleem op kunt lossen. Als je een motor in kunt bouwen, dan kun je een slang toch ook vervangen zonder een forumvraag te posten? shiissh. LOL
__________________
Laat me met roest! |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Ik wilde alleen weten of er veel druk op een koelsysteem staat.. Maarja het is vervangen alles werkt weer! Ben er naar Amsterdam gekomen en weer terug! Dat was samen dik 500 km! En die Golf van mij haalt nog 180.. Hoe dit kan
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |