![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hallo hallo ,
zit weer met een probleempje ![]() heb vorige week een jetta 1.3 gekocht maar deze lekte enorm veel olie ( als hij warm was een plasje van 10 cm diameter op nog geen 30 minuten ) dus gekeken vanwaar het kwam .. tussen de cilinderkop en het blok ![]() dus paar avondjes met volle moed aan gewerkt , kop eraf , alles gereinigd , nieuwe pakking ( alsook die van het kleppendeksel , waterpomp , riemen etc . ) nu maatje van mij heeft vroeger bij een revisie bedrijf gewerkt en vroeg eraan dat vlakken van de kop persee nodig was want de auto moest dringend rijden .. hij zei nog tegen me , dat kan nooit kwaad maar heel erg is het niet , tenzij je cilinderkop scheef is maar dat zie je wel snel genoeg dan . nu vandaag ( 40 km na de werken ) je raad het nooit ![]() dus nu is de vraag , is men cilinderkop scheef ? en wat zijn de opties ? , helemaal terug uit elkaar , en laten vlakken . nieuwe kop ? ... grtz jelle
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs |
#2
|
||||
|
||||
![]() Misschien een stomme vraag he, maar is je mechanische brandstof pomp niet stuk, de olie loopt dan via de achterkant naar de voorkant op je blok en de olie ligt dan op de plaats waar de motorcode staat, dus als je voor de motor staat links boven de dynamo, Je membraan van de brandstofpomp kan uitdrogen en scheuren en dan gaat hij olie lekken via de pomp, Ik heb zo'n vermoeden dat die dus stuk is.
Hier heb je een foto en de cirkel duid je de pomp aan. ![]() Via Ebay even een nieuwe bestellen ben je voor ik geloof nog geen 20€ klaar. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() Last edited by De Limburger : 19-05-2011 at 18:57. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
stomme vragen bestaan niet ! want alles helpt , je hebt me daar zelfs een punt gemaakt , ben meteen naar achter gelopen en heb idd geizen , de olie komt van de libnker en rechter hoek naar voren helaas kan ik achteraan niet zien waar deze juist lekt omdat ik de motor enkel vooraan heb afgestoomd ![]() meteen eens demonteren ! alvast enorm bedankt grtz
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs |
#4
|
||||
|
||||
![]() Laat wel even weten of het nu daadwerkelijk de benzinepomp was, is misschien wel handig voor andere die nog zoeken naar het zelfde probleem.
Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
laat zeker wat weten , pakking is besteld , zal iets voor maandag worden grtz
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs |
#6
|
||||
|
||||
![]() Andere optie die ik meegemaakt heb is de oliedruksensor die ook aan die kant van de kop zit, lekte door (langs de aansluiting naar buiten toe)
![]()
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het is niet de pakking die lekt, maar het membraan in het drukpotje, je zult de brandstofpomp moeten vervangen alleen de pakking is niet de oplossing. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
lees dit nu net .. heb enkel de pakking vervangen en deze was wel wat verduurt , net kleine 60 km gedaan , en toch nergens geen lek meer te zien .. maar nu weten we het toch al voor geval van .. ![]() bedankt voor de hulp ! grtz
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs Last edited by jelle vda : 23-05-2011 at 19:54. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Oke fijn om te horen dat je dan waarschijnlijk geholpen bent.
Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |