|
||||
|
||||
Das MK1 cabrio ''83
Hola!
Vorig jaar deze mk2 verbouwd en (helaas achteraf) weer verkocht. Maargoed het is weer zover, het virus heeft toch weer toegeslagen. Na/tijdens de verkoop van mijn Quad spotte ik in het verkoopgedeelte de mk1 cabrio van Scot. Basis zag er prima uit, prijs was goed..... het leek weer te mooi om waar te zijn dat hij bijv 3/400km weg ergens stond. Het tegendeel bleek waar want hij stond in Spijkenisse (20min rijden voor mij) dus snel een afspraak gemaakt om te gaan kijken. We waren er redelijk snel uit en een aantal dagen later ben ik hem op gaan halen. Bij aankoop (nog bij Scot thuis) Toen ik de auto enkele dagen later naar huis reed werden de eerste snode plannetjes al stiekem en snel gemaakt, plaatwerken, rollen, afstellen en plat op zn bek. Roest als eerst overal netjes weggewerkt, heel de auto geschuurd en gedeeltelijk gedemonteerd. Toen kwam het rollen... keuze van de kleur was ook snel gemaakt. Aangezien de auto origineel al wit is wilde ik graag een matte witte verf hebben aangezien dat makkelijk rollen is en in mijn ogen mooier dan matzwart bijvoorbeeld. Hier zie je de golf halverwege het rol ''proces'' :P Ondertussen ook de carbarateur afgesteld, hij wilde af en toe verzuipen, niet goed stationair lopen etc etc Bij een warme motor loopt hij nu weer netjes stationair, pakt goed op en is best fel voor de 1.5 motor. Bij een koude motor blijft hij niet netjes stationair lopen, dit blijkt een niet goed werkende choke te zijn. Deze ga ik uiteraard nog repareren. Nu heb ik wel op het Grafisch Lyceum gezeten en ''schilderles'' gehad maar had op een muurtje na nog geen roller vast gehad. Hieronder het resultaat. Toen nog even met een matzwarte verf rond het voorraam geschilderd en ook de spiegeltjes meegenomen. Ook een nieuw embleemloos grilletje gemonteerd. In principe is hij qua lakwerk een end klaar nu. Nu nog een paar technische dingetjes fixen en dit topic zsm weer opdaten Groetjes!!
|
||||
|
||||
knap gerold, kom die van mij ook maar ff doen xD
|
|
||||
|
||||
Die lak bied toch geen bescherming?
Of is het alleen een mooi weer auto? |
|
||||
|
||||
Waarom zou deze lak geen bescherming bieden dan? Is namelijk gewoon kwaliteits lak en de auto is goed voorbewerkt.
Is idd een mooiweer auto, cabrio rijden in de sneeuw is niet zo'n aanrader
|
||||
|
||||
lijkt zo opzich niet gek.
Ik had alleen ff de sierlijsten, logo's, handgrepen e.d. er ff afgepakt.
|
||||
|
||||
Logo's op de kofferklep zijn er wel afgeweest, de karmann logo's niet maar daar maak ik de letters opnieuw zwart van.
De zijstrips zijn er wel af geweest bij het rollen, de deurgrepen netjes afgeplakt
|
||||
|
||||
sinasappel effect er uit schuren en met de compressor blanke lak er over
|
|
||||
|
||||
Dat zwarte rond de voorruit vind ik niet mooi.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik koop MAT witte verf om het vervolgens te gaan schuren en af te lakken gheghe :P Als het een showauto moest worden had ik hem wel in de cabine gezet en gespoten. Hij is meer bedoeld om zomaar een beetje naar het strand te cruisen En ga er niet al te veel in investeren.
|
||||
|
||||
Ik koop MAT witte verf om het vervolgens te gaan schuren en af te lakken gheghe :P
tja, was maar een suggestie met commandant wil het ook |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik rij het hele jaar rond met mijn cabrio diesel hoor! Maargoed zo te horen weet je alles ! Veel plezier en succes met je cabriolet |
|
||||
|
||||
Quote:
i know :P @Samurai, als daily rijd ik met de audi a4 die achter de mk1 staat op de foto, ook in de winter Ik woon 20km vanaf de Brouwersdam waar ik in de zomer ook zo veel mogelijk te vinden ben, vandaar is het dan met een cabrio helemaal relaxt aangezien ik niet zo van airco hou Eerstvolgende wat op de planning staat is om de choke weer goed werkend te krijgen, achteras te checken en dan omlaag te gooien
|
|||
|
|||
He Pepijn,
Goed bezig man met mijn oude golfie, ziet er goed uit! Leuk om te zien wat je er allemaal mee gaat doen, helaas ben ik er nooit aan toe gekomen. Ik hou het in de gaten. Gr. Scott |
|
||||
|
||||
En hij is weer verkocht :P
Wielen zijn creme gespoten en liggen onder een donkerblauwe jetta nu, de rest is naar een kennis van me gegaan als eerste autotje