|
||||
|
||||
6N schiet uit achteruitversnelling, wat kan dit zijn??
even weer wat kennis ophalen hier
m'n Polo 6N schiet tijdens het achteruit willen rijden steeds sneller en vaker (de laatste weken) uit zijn versnelling. is dit een kwestie van een schakelstang revisie setje kopen (dus de schakelbal etc etc) of zou dit ook iets anders kunnen zijn?? Heb de motorkap nog niet voor dit probleem open gehad en gekeken, maar vandaag was het zo erg dat ik eens eerst informeer. iemand ervaring???
|
|||
|
|||
bakstuk , bijna standaard ( helaas)
|
|
||||
|
||||
..........thats it?? of......??
tenminste een defect kun je maken toch?? wat is er dan defect bijvoorbeeld, of kan er nog meer zijn ipv dat de bak meteen compleet stuk is??
|
|||
|
|||
Defect kun je inderdaad gewoon maken, maar als het in de bak zit zal je eerst de bak moeten demonteren om te kijken wat er precies kapot is.
Je zou eventueel eerst het schakelmechanisme kunnen controleren en laten afstellen |
|
||||
|
||||
ik heb ook dit probleem (polo 6n2),lang niet altijd maar af en toe maar als je de versnelling pook een beetje vast/tegen houd doet hij het bij mij dus nooit meer.
|
|
||||
|
||||
Goedkoopste oplossing:kijk je afstelling na,of laat het doen.
Anders rest je niks anders dan je bak te laten na kijken/revisie. |
|
||||
|
||||
Om deze maar eens uit het stof te halen...........:-)
iemand misschien ervaring met dit probleem om aan te kunnen geven wat het kan zijn in de bak ? (of kan het meerdere oorzaken hebben ??) Het afstellen brengt in ieder geval niets, het wordt ook niet erger of minder, soms schiet hij gewoon uit de achteruit versnelling.
|
||||
|
||||
Klemt hij wel goed in de rubber?
Aan de achterruit krijg je niet veel, aan de 5e versnelling wel (aangezien het gewoon een 4-bak is met een 5 eraan geplakt met een extra oliekanaal).