Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-04-2011, 14:48
Phreak Phreak is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 92
Default mk3 2.0 gti 8v start problemen

Tijdens het rijden viel mijn motor nog wel eens uit, kon hem meestal zo weer starten, maar dat werd steeds erger.

Na het lezen op het internet heb ik mijn ontsteking geprobeerd te vervangen voor de halgever. Startte nog niet goed. Daarna het blokje achter mijn contactslot vervangen, maar nog wilde hij niet echt starten. Zijn we gaan meten wat er wel of geen spanning kreeg en kwamen we uit op de brandstof pomp en de injector rail.

Daar rechtstreeks spanning op gezet en mijn motor sloeg weer gewoon aan.

Auto uit gezet, na half uurtje gewoon weer kunnen starten en naar huis kunnen rijden.

Vanmorgen dacht ik met de auto weg te gaan, maar wederom wilde hij niet starten. Van gekkigheid maar wat gaan proberen; Eerst maar es spanning op de injector rail zetten dacht ik en wat schetst mijn verbazing, hij start gewoon weer !

Motor blijft gewoon lopen zodra ik de rechtstreekse spanning er weer af trek.

Het lijkt erop dat als hij een lange tijd stil staat, er ergens iets geen signaal of spanning krijgt en dus niet wil starten. Zet ik rechtstreeks spanning op de injector rail, hoor ik achter ook gelijk de brandstof pomp gaan zoemen.

Iemand een idee wat hier mis kan zijn ?

Het gaat om een mk3 uit eind 93, 2.0 8v GTi (motorcode 2E).
__________________
Current VW:
Golf mk3 GTi 2.0 8v GTi Edition

Previous owned VW's:
Golf mk2 1.3 CL
Golf mk3 VR6
Corrado G60
Golf mk4 TDi
Golf mk2 GTi 16v
Reply With Quote
  #2  
Old 17-04-2011, 17:57
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Even een stroomloopschema erbij zoeken en kijken waar die spanning vandaan moet komen en hoe deze geschakeld wordt
Reply With Quote
  #3  
Old 27-04-2011, 12:06
ronald74 ronald74 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1
Default

Ik had het zelfde probleem heb toen mijn temp.sensor rotor en verdeelkap vernieuwd en mijn gasklephuis schoongemaakt en het probleem was verholpen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum