Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 15-04-2011, 21:57
WilliamH WilliamH is offline
Forum regular

Default Powerbox 90pk AGR

Hoi allemaal.

Ik ben van plan om een powerbox aan te sluiten. Graag zou ik jullie ervaringen en aanbevelingen horen voor merk.

Wat voor mij belangrijk is, is dat het een goede is en dat er een schakelaar op zit voor aan/uit schakelen. Daarnaast mag het niet de wereld kosten, waarmee ik bedoel dat dat niet honderden euro's mag zijn. Ik heb ze zelfs al voor 499,- EUR gezien, wat echt te gek is voor een simpele weerstand welke je er in 3 min. in plugd.
(wat voor chiptuning juist weer wel terecht is i.v.m. dynobank enzo)

Let wel, ik wil hier geen discussie starten over of chiptoning beter is of niet. (dit heb ik al genoeg gevonden met de zoekoptie) Ik ken de verschillen, maar heb in het land waar ik woon nou eenmaal niets te kiezen.
Mijn bedoeling is de box te installeren met een verborgen schakelaar. (waarschijnlijk een originele ESP of ASR schakelaar).
Hier mag je namelijk niet zomaar je vermogen vermeerderen, en wil ik gewoon standaard rijden. Het is meer bedoeld voor mijn lange ritten naar NL door o.a. Duitsland, waar een paar pk's extra weer zorgt voor brandstofbesparen. (en dat is mijn doel)

Alvast bedankt!
Reply With Quote
Old 16-04-2011, 10:50
TinusTG's Avatar
TinusTG TinusTG is offline
VW Enthousiast

Ik heb er een van FH technic en ben zeer tevreden.. Je kunt hem zelf bijstellen maar niet aan en uit. Mogelijk dat dat nu wel kan..ik heb hem in 2007 gekocht. Ik hieronder de gegevens en de kosten vermeld. Kijk eens op zijn site zou ik zeggen.. staat een hoop info en uitleg op.. ook hoeveel PK en NM je erop vooruit gaat. Hij is er idd zuiniger op geworden.. bij normaal rijden 1 op 19/20. Ik had ook een 90 pk agr..

Succes.. als je in de buurt van Tilburg bent kun je hem in die van mij proberen of we zetten hem even over.. zo gepiept..

FH Technic
Fluitekruidstraat 24
4461 MH
Goes
Tel: 0625 475 099
KVKnr: 22054253
BTWnr NL147119194B01
Rabo: 33.36.46.606
Tnv. F.E. Hazel te Goes

Aankoop auto toebehoren:
· Tdi powerbox analoog 10p € 142,.01
* Contant betaling *
Totaal bedrag incl Btw € 169,00
Btw 19% € 26,98
Reply With Quote
Old 16-04-2011, 11:13
Forum regular

Hey hartstikke bedankt.
Vind het iets aan de prijs voor een box, maar aan de andere kant ziet het er heel goed uit, en dat is ook wat waard.

Alleen die schakelaar kan er niet op begrijp ik, en dat is bij mij toch echt nodig. Mocht ik ooit in een controle komen en boven de 90pk uitschieten, dna heb ik een probleem.

Mijn wegenbelasting gaat namelijk naar pk's en niet naar gewicht, dus daar zijn ze dan niet zo blij mee.
Reply With Quote
Old 16-04-2011, 11:37
Spierings Spierings is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by WilliamH
Mocht ik ooit in een controle komen en boven de 90pk uitschieten, dna heb ik een probleem.

Zijn er dan controles daar waar ze hem op een rollenbank zetten ? ?
Reply With Quote
Old 16-04-2011, 12:35
Forum regular

Quote:
Originally Posted by Spierings
Zijn er dan controles daar waar ze hem op een rollenbank zetten ? ?

Ja hier wel, en ze kunnen als alternatief ook gewoon uitlezen. (maar bij uitlezen blijft een powerbox onzichtbaar)
Reply With Quote
Old 16-04-2011, 19:10
TinusTG's Avatar
VW Enthousiast

Quote:
Hey hartstikke bedankt.
Vind het iets aan de prijs voor een box, maar aan de andere kant ziet het er heel goed uit, en dat is ook wat waard.

Alleen die schakelaar kan er niet op begrijp ik, en dat is bij mij toch echt nodig. Mocht ik ooit in een controle komen en boven de 90pk uitschieten, dna heb ik een probleem.

Mijn wegenbelasting gaat namelijk naar pk's en niet naar gewicht, dus daar zijn ze dan niet zo blij mee.

Ik weet niet of ze die hebben bij FH.. hij leverde wel veel aan Belgen dus ik zou hem eens bellen..
Reply With Quote
Old 21-04-2011, 00:05
Forum regular

Helaas is bij hen het niet schakelbaar, tenzij ik het zelf wil maken, en daar zie ik tegenop.

Heb nu een leverancier hier in Oostenrijk welke bijna dezelfde leverd. NEMI Tuning. Ik vermoed ook dat Nemi en FH dezelfde fabrikant hebben, alleen bij de Nemi zit er een extra schakeldraad aan.

Leuke bijkomstigheid is dat ze me meteen gevraagd hebben Nederlands importeur voor ze te worden,aangezien ik ook nog een bedrijf in VAG parts in NL heb.

Als er dus meer geïnteresseerden zijn, steek je hand maar op. Ik ga hem natuurlijk eerst zelf uitvoerig testen, maar als dat bevalt dan lever ik ze graag in NL.

Tinus in ieder geval nog van harte bedankt voor je tip!

Last edited by WilliamH : 21-04-2011 at 00:07. Reason: even zonder typefout
Reply With Quote
Old 21-04-2011, 17:53
TinusTG's Avatar
VW Enthousiast

Quote:
Helaas is bij hen het niet schakelbaar, tenzij ik het zelf wil maken, en daar zie ik tegenop.

Heb nu een leverancier hier in Oostenrijk welke bijna dezelfde leverd. NEMI Tuning. Ik vermoed ook dat Nemi en FH dezelfde fabrikant hebben, alleen bij de Nemi zit er een extra schakeldraad aan.

Leuke bijkomstigheid is dat ze me meteen gevraagd hebben Nederlands importeur voor ze te worden,aangezien ik ook nog een bedrijf in VAG parts in NL heb.

Als er dus meer geïnteresseerden zijn, steek je hand maar op. Ik ga hem natuurlijk eerst zelf uitvoerig testen, maar als dat bevalt dan lever ik ze graag in NL.

Tinus in ieder geval nog van harte bedankt voor je tip!

Graag gedaan!! Als je nog een afzetpunt in het zuiden zoekt, houd ik me aanbevolen..
Reply With Quote
Old 21-04-2011, 21:33
Forum regular

Quote:
Originally Posted by TinusTG
Graag gedaan!! Als je nog een afzetpunt in het zuiden zoekt, houd ik me aanbevolen..

Ben ik altijd in geinteresseert, maar ik ga hem natuurlijk eerst zelf uitvoerig testen. Als importeur moet ik natuurlijk wel 100% zeker weten dat het om een topproduct gaat, en zit ik niet te wachten op gedoe met garanties. (handel natuurlijk graag en netjes garantiegevallen af, maar hoe minder hoe beter voor iedereen.)

Prijs ligt ongeveer hetzelfde als de FH, maar het is dan ook geen goedkope namaak maar net als FH een product van topkwaliteit. (welke dus nog wel even getest moet worden.)
Reply With Quote
Reply

Posting Rules