#1
|
||||
|
||||
1500JB motorombouw ander blok
hallo,
ik wil in de toekomst mn golf 1 voorzien van een ander motorblok. ligt nu een 1500 JB in en wil graag naar een 16vKR o.i.d. wie kan me vertellen wat ik hierbij allemaal voor aan moet passen... wat voor blokken kunnen er over het algemeen ook zonder al te veel aanpassingen ingebouwd worden ?? gr, thomas p.s. ik neem aan dat deze vraag al wel heel wat keer langs gekomen is, maar kan weinig vinden met die zoekfunctie hier |
#2
|
||||
|
||||
Wat je sowieso aan moet passen:
- brandstofpomp (injectie) - extra brandstofleiding - 100mm homokineten (als je ook een gti versnellingsbak neemt)
__________________
'83 Jetta CL 1.5 aut. '98 Golf mk4 1.6sr |
#3
|
||||
|
||||
Natuurlijk ook de draadboom van de golf 1, ik zou de hele zekeringkast mee overzetten en dan alles via schema's opnieuw aansluiten
__________________
-Vw Jetta MK1 met 9a 2.0 16v (Project) |
#4
|
||||
|
||||
ben zelf van 1500JB naar 1800DX gegaan, daarvoor hoef je echt geen andere zekeringenkast te hebben! gewoon die paar draadjes bijprikken in de kast. dat is vele malen makkelijker.
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Haha ik hou van moeilijk doen Maar voor een KR zijn het zeker niet een paar draadjes zoals je zo mooi zegt, maar het kan wel (ik hou van meteen alles goed en netjes maar beide kan)
__________________
-Vw Jetta MK1 met 9a 2.0 16v (Project) |
#6
|
||||
|
||||
de KR heeft ook K-Jet, net als de 1800DX, dat zijn er niet zoveel hoor, iig niet op je zekeringkast. als je namelijk een haynes haalt; daarin staan de schema's van zowel de JB als de DX en dan zul je zien dat het allemaal best wel mee valt.
zga alles is nog te halen bij de dealer aan stekkers etc
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#7
|
||||
|
||||
okok nouja Thomas moet zelf maar kieze hè Ik doe graag een beetje ervaring op met mijn eigen project vandaar dat ik het mezelf ook moeilijk maak, maar het gaat (check project jetta voor meer (A) )
__________________
-Vw Jetta MK1 met 9a 2.0 16v (Project) |
#8
|
||||
|
||||
waarschijnlijk hou ik eerst mn GX'je gewoon origineel, misschien keer n opknap golf erbij zoeken en daar maar eens mee aan de gang gaan.
bedankt voor de reacties |
#9
|
||||
|
||||
toch maar weer zitten denken over een ombouw naar 16vkr.
wat er ong. aangepast moet worden: -extra brandstofleiding, waarom ? -hele aandrijfassen of alleen de homokineten ? (laat type golf 1 cabrio toch ?) -zekeringkast overzetten of aanpassen. hoe zit het met bloksteunen enzo dan ?, welke steunen nodig ? wil gewoon eerst alles op een rijtje hebben voordat ik ergens aan begin... |
#10
|
||||
|
||||
brandstof: aanvoer / retour
zekeringkast zou ik niet aanpassen; het is niet veel werk deze te moeten aanpassen voor 1800, en scheelt je dan veel werk met de verlichting etc om dat te moeten overzetten op een andere. als je een haynes haalt van de jetta 1500-1800, dan heb je de belangrijkste draden al. de 1800 DX is ook een Kjet blok, net als de 16v KR. maar dat is slechts mijn advies; ik heb er veel baat bij gehad
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#11
|
||||
|
||||
en n DX blok in plaats van mn JB, is t verschil goed te merken ?
natuurlijk niet zo snel als n KR denk ik maar toch.... wat moet daar eigenlijk voor aangepast worden ?, past deze huidige bak daar direct achter ? |
#12
|
||||
|
||||
verschil merk je zeker wel !
ik heb laatst een andere nokkenstok laten monteren, en dan kom makkelijk mee met een standaard KR. ik had een 5 bak achter mijn JB, deze is ook uit elkaar geweest voordat die achter de DX kwam; ter revisie, maar de bak opzich kan het prima aan. heb wel voor 200mm drukgroep en afgedraaid vliegwiel gekozen.
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#13
|
||||
|
||||
moet ik hiervoor ook een GTI tank monteren ivm andere aansluitingen?
en wat nog meer, extra bedrading voor de injectie, en andere brandstofleidingen en pomp e.d. komt nu denk wel zeker weten n DX blok in, alleen nog eventjes sparen om alles te kopen |