#1
|
|||
|
|||
Golf 1 cabrio 1800 EX stottert.
Ik ben al enkele jaren in het bezit van een golf 1 cabrio bj1993 met een MK1 motor 1.8 EX (carbu). ik heb twee jaar geleden een nieuwe auto gekocht maar kreeg het niet over mijn hart om de cabrio te verkopen .
Ik heb hem een jaar geleden in een garage bij men grootvader geparkeerd omdat hij stotterde en zelfs nietmeer stationair kon draaien. Als ik de benzine zelf aanzuig en dan de motor start loop hij wel mooi stationair. Van wanneer ik er mee vertrek hoor je al dat hij moeilijk draait en 1maal doortrekken en het is gebeurd. De eerste benzine filter loopt niet meer vol. Er komt wel benzine in maar volgens mij niet genoeg. De benzinepomp aan de motor is vervangen, Het expansiereservoir (waar de return opzit) is vervangen... De benzinne filters blijven wel mooi proper. Iemand enig idee wat dit nog kan zijn? THX!!!! |
#2
|
|||
|
|||
hallo,
ik heb ook een 1800 EX, van 1988 als ik hem 3 jaar geleden kocht, was hij soms al een beetje stotterig bij het (ontkoppeld) afremmen. Toen heb ik de flens van de carburator laten vervangen. Dit heeft echter niets uitgemaakt. Op zich was dit niet echt een probleem maar een half jaar geleden werd het veel erger en viel hij zeer veel stil. Dit heb ik allemaal gedaan: -bougies vervangen -luchtfilter vervangen -oliefilter + olie vervangen -toerental-regelaar vervangen (Drosselklappenansteller op deze afbeelding: http://www.ruddies.business.t-onlin...afik/se2e21.gif) -carburator afgesteld -vulpijp vervangen -benzinetank uitgekuist (zat roest in) -(kleine) benzinefilter vervangen -klepdekselpakking vervangen -carburator gereinigd nog steeds valt hij stil, maar enkel wanneer ik te hard optrek. als ik rustig rij heb ik praktisch geen problemen. Wanneer hij stilgevallen is neem ik het expansiereservoir er af (heb altijd materiaal mee voor de zekerheid) en schud/blaas ik hem uit langs de ingang. Er komen telkens zwarte stukjes uit, ik weet niet goed wat het is. Meestal helpt dit... Ik ga dit reservoirtje vervangen door een nieuwe (als ik 1 vind) en dan denk ik dat mijn probleem zou moeten opgelost zijn... |
#3
|
||||
|
||||
Is je brandstofpomp mechanisch ? Zo ja dan kan het wel eens zijn dat de nok die deze aandrijft afgesleten is. Ik plaatste bij carburateur klassiekers wel eens een zgn. Hardi benzinepomp, deze stopt als de vlotter sluit en mits aangesloten met een inductie of veiligheidsrelais heb je een heel veilige, betrouwbare brandstof voorziening.
Maar zwarte stukjes uit je expansiepotje is ook niet goed denk ik, misschien stukjes van het membraan van de oude pomp |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
de benzinepomp heb ik er al eens van af gehaald en die werkt nog perfect, is idd mechanisch. ik ben vrij zeker dat het potje moet vervangen worden, heb er eentje besteld, morgen ontvang ik het als ik tijd heb om er achter te gaan... het vuil komt waarschijnlijk van uit de tank, die veel rotzooi binnen kreeg door de rotte vulpijp. mijn benzinefilter zag er ook zeer slecht uit, de vorige eigenaar heeft hem niet goed onderhouden |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb eens een Jetta gehad met dat euvel, en ik maar denken; "wat duurt het toch lang voordat die tank vol is" Was ik ondertussen een kleine milieuramp aan het creëren op het tankstation Helemaal vol met roest en grond, ik heb de tank er vanonder gehaald en gespoeld om van het probleem af te raken. |