Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-04-2011, 09:30
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default G60 remmen golf 1

Het zoveelste topic met vragen voor een ombouw van g60 remmen op een golf 1

Ik kon echter geen antwoord vinden via de search op mijn vraag:
Ik heb net een setje klauwen gereviseerd en zou deze graag willen gaan gebruiken op mijn golf 1. Nu zou ik ook graag de remslangen willen vervangen. Welke kan ik hier het beste voor nemen? Van een G60 of van een golf1? Op de klauwen zit een vast stukje remleiding dat gebruikt moet worden samen met remslangen voor een G60. Nu lees ik vaak dat deze leidingen wat te lang zijn voor te gebruiken in combinatie met golf 1. Kan ik ook gewoon dit stukje vaste remslang weg laten en rechtstreeks een setje remslangen speciaal voor een golf 1 in de klauw draaien? Zijn deze dan lang genoeg?

Er rijden er hier genoeg rond met g60 klauwen op een golf 1, willen jullie mij even zeggen hoe jullie dit op gelost hebben?

bedankt!
Reply With Quote
  #2  
Old 09-04-2011, 14:16
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Niemand?
Reply With Quote
  #3  
Old 09-04-2011, 17:25
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Volgens mij kan je die vaste leiding idd gewoon vervangen door er direct de flexibele leiding van een golf 1 in te schroeven.

Ik heb 54-er scirocco klauwen op een golf 1 gehad en daar heb ik het zo gemonteerd.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #4  
Old 09-04-2011, 21:46
markob's Avatar
markob markob is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 81
Send a message via MSN to markob
Default

Ik heb mn cabrio omgebouwd naar G60 remmerij, hier zaten 240mm schijven met klauwen op (origineel 89er cabrio), deze leidingen kon ik zo weer in de G60 klauwen draaien. Misschien dat je deze leidingen zou kunnen gebruiken.

gr
__________________
Leon 2.0 TFSI (JD stage2)
Golf 1 G60

Golf 3 1.8
Corrado G60
Golf 4 TDI JB-JD
Golf IV GTI 25 Jahre Jubi Edition JB-JD
Golf 3 1.6 Milestone
Golf 3 VR6 CC
Golf 4 2.0
Golf 1 Cabrio G60
Audi A4 3.0
Reply With Quote
  #5  
Old 09-04-2011, 21:51
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Rechtstreeks in de klauw? Dus zonder het stuk vaste remleiding op de klauw?

Quote:
Originally Posted by markob
Ik heb mn cabrio omgebouwd naar G60 remmerij, hier zaten 240mm schijven met klauwen op (origineel 89er cabrio), deze leidingen kon ik zo weer in de G60 klauwen draaien. Misschien dat je deze leidingen zou kunnen gebruiken.

gr
Reply With Quote
  #6  
Old 10-04-2011, 10:02
markob's Avatar
markob markob is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 81
Send a message via MSN to markob
Default

ik heb dat vaste stuk remleiding er af gehaald, werkt ook prima zonder!
__________________
Leon 2.0 TFSI (JD stage2)
Golf 1 G60

Golf 3 1.8
Corrado G60
Golf 4 TDI JB-JD
Golf IV GTI 25 Jahre Jubi Edition JB-JD
Golf 3 1.6 Milestone
Golf 3 VR6 CC
Golf 4 2.0
Golf 1 Cabrio G60
Audi A4 3.0

Last edited by markob : 10-04-2011 at 10:07.
Reply With Quote
  #7  
Old 10-04-2011, 19:10
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Quote:
Originally Posted by markob
ik heb dat vaste stuk remleiding er af gehaald, werkt ook prima zonder!


Dank je!

Dan ga ik me gewoon een setje slangen halen voor een golf1. Wou even checken of deze dan wel lang genoeg zouden zijn als ik dat vast stukje niet zou gebruiken
Reply With Quote
  #8  
Old 10-04-2011, 19:44
Rooney GTI 83's Avatar
Rooney GTI 83 Rooney GTI 83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 197
Default

Gewoon staalgevlochten remleiding laten maken op maat.
Je pakt een stukje koperdraad o.i.d en bepaald daar de lengte mee.
Het is duurzaam,staat beter en rem beter.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-04-2011, 21:26
Sjordiev's Avatar
Sjordiev Sjordiev is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 24
Default

Quote:
Originally Posted by Rooney GTI 83
Gewoon staalgevlochten remleiding laten maken op maat.
Je pakt een stukje koperdraad o.i.d en bepaald daar de lengte mee.
Het is duurzaam,staat beter en rem beter.


Remt Beter? Moet je mij eens vertellen hoe dat kan Je druk word er niet hoger van, maar blijft gewoon gelijk. ook bij een orginele leiding/slang.
Reply With Quote
  #10  
Old 12-04-2011, 05:28
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Een originele rubberen slang kan een beetje uitzetten door de druk. De slang zorgt dus dat de druk iets lager wordt denk ik. Een staal omvlochten slang kan dit niet waardoor dit wat beter remt. Denk toch dat dit het verschil was? Een staal omvlochte slang zal natuurlijk ook veel minder snel scheuren..
Quote:
Originally Posted by Sjordiev
Remt Beter? Moet je mij eens vertellen hoe dat kan Je druk word er niet hoger van, maar blijft gewoon gelijk. ook bij een orginele leiding/slang.
Reply With Quote
  #11  
Old 12-04-2011, 10:50
VKM's Avatar
VKM VKM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 222
Default

Collega van mijn vriendin had ook staalomvlochten leiding toegepast op zijn Golf1 G60 en het remt wat sneller / agressiever doordat de slang niet kan uitzetten.

Uiteindelijk kan de remdruk niet hoger zijn met dezelfde rembekrachtiger.

gr

M
Reply With Quote
  #12  
Old 12-04-2011, 11:22
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Quote:
Originally Posted by VKM
Collega van mijn vriendin had ook staalomvlochten leiding toegepast op zijn Golf1 G60 en het remt wat sneller / agressiever doordat de slang niet kan uitzetten.

Uiteindelijk kan de remdruk niet hoger zijn met dezelfde rembekrachtiger.

gr

M


Jup, zo ongeveer bedoelde ik
Reply With Quote
  #13  
Old 18-06-2011, 15:44
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Nogmaals een vraagje, vanachter ga ik remklauwen van een corrado 16v (girling 38) monteren.

Nu wou ik een setje rvs gevlochten remslangen aanschaffen voor een golf 1. Deze setjes zijn echter maar voorzien van 4 slangetjes terwijl ik er nu 6 nodig heb door de schijven vanachter.

Wat voor set kan ik nu het beste aanschaffen? Een setje van een golf 2 16V?
Reply With Quote
  #14  
Old 18-06-2011, 19:57
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

scirocco 16v
Reply With Quote
  #15  
Old 20-06-2011, 13:28
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

idd een scirocco 16v, of een golf 2 8v gti of een 16v gti, of een corrado g60 of 16v of een seat enz....enz...
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #16  
Old 20-06-2011, 13:56
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default

Oke, merci jongens!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum