|
View Poll Results: G40 in bouwen ja of nee | |||
Ja vet project bijzonder | 19 | 63.33% | |
Nee ga voor een kr-etje of iets anders | 11 | 36.67% | |
Voters: 30. You may not vote on this poll |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
|||
|
|||
Kabelboom vraag G40 in golf 1
Hallo mensen,
Aangezien mijn 1500jb toch aan het overlijden is ben ik een beetje aan het verder kijken naar een andere motor. De motors waar ik eigenlijk tussen zit te twijfelen is de KR motor en de G40. De KR motor is niet erg origineel meer en het lijkt me leuker om met een G40 te gaan spelen, wat is jullie mening hier over ? En heb ik het goed dat ik de volgende dingen moet aanpassen: Andere tank van 2h Cabrio met opvoerpomp Benzinepomp bij achteras Vervolgens kan ik aan een complete G40 komen voor 650 euro, is dit dan eigenlijk plug and play in de golf1 zeg maar, komen de zekeringkast stekkers overeen ? En moet ik de accu verplaatsen, ik heb overal al wel gezocht maar vind dat er niet echt duidelijke info op internet staat, en denk dat dit best een leuk hobby project is, leuker dan de kr motor Alvast bedankt, Gr. Erwin Last edited by erwinlohuis : 12-04-2011 at 19:21. |
#2
|
||||
|
||||
als je nu een 1500tje hebt moet je voor een G40 in ieder geval je rechter motorsteun omlassen. Ook moet je zelf een baksteun maken voor de 5-bak van de g40.
Denk dat het in dit geval makkelijker is om een 16v erin te hangen, je hoeft dan niks om te lassen en er is heel veel info over te vinden. waarom geen 1800 8v? kan ook erg leuk zijn met een paar tweaks |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb momenteel 2 kameraden rond rijden met een KR motor, en wil toch eigenlijk net iets sneller leuker zijn en denk niet dat ik dat haal met een 8v zonder onwijs te investeren. en wat ik lees zijn de g40 blokjes vrij makkelijk en goedkoop op te leuken en wegen ze nagenoeg niets. Maar ik snap het niet goed, want op de ene site lees je dat je met een big block niks om hoeft te lassen en op de andere site en volgens jou moet ik een motorsteun omlassen. Maar een 1300 G40 van een polo is toch ook gewoon big block ? |
#4
|
|||
|
|||
G40 blokje is ook smallblokje, dus inderdaad zoals gezegd, motorsteun bijrijders kant omlassen
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Die moet dan gewoon een stuk worden verplaatst of hoe moet ik dit zien ? Is dit nog een beetje te doen of word het hierdoor al snel lastig ? |
#6
|
||||
|
||||
en wat met de ecu/kabelboom? (sorry heb geen verstand van g40 en of die uberhaupt een ecu heeft haha)
__________________
-Vw Jetta MK1 met 9a 2.0 16v (Project) |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Webers liggen hier een beetje te kijken op het moment, maar het blok krijgt steeds meer moeite met aanpakken, en hij loopt stationair zeer onregelmatig. Ik denk dat het binnen nu en een maand einde verhaal is, en de bak begint ook al ellende te vertonen, wil soms niet goed in de achteruit en de 5 pakt hij ook moeilijk. Daarom maar besloten om resoluut maat regelen te treffen. Ben ondertussen ook al iets verder, moet dus ook een nieuw spagetti spruitstuk kopen voor een smallblock, verder zie ik die motorsteun waar ook de glader aan zit. Maar dit lijkt me niet erg moeilijk te verplaatsen. Iemand hier ervaring mee ? Gr. Erwin Last edited by erwinlohuis : 06-04-2011 at 21:41. |
#9
|
|||
|
|||
20vt niks voor je ik heb nog een complete getunde liggen ding is bloedsnel. en een voorbeeld heb ik eventueel voor je staan.
|
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Ja maar dan ben ik meer dan 2000 euro kwijt, was ik eigenlijk niet van plan, budget ligt nu rond de 1000 euro. Gr. Erwin |
#11
|
|||
|
|||
mmmm oke tja 1000 euro doe je niet veel mee, met een 20vt ombouw, mocht ik wel je intresse hebben gewekt stuur me dan maar een pbtje
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
nogmaals gebruik de search en er gaat een wereld voor je open
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#13
|
|||
|
|||
Ik heb alles over g40 blokjes hier gelezen hoor Richard,
Maar er is vrij veel onduidelijkheid over om het plaatsen in een cabrio I.V.M. motorsteunen, dus aan zulke opmerkingen heb ik niet heel erg veel.. Ik vraag me of hoeveel werk het is om de motorsteunen van de golf 1 om te wisselen. |
#14
|
|||
|
|||
je zou even een mk1 kunnen gaan bekijken ergens met een 1.1 of 1.3 met je eigen er naast, kan je goed zien hoe de steunen zitten. zelf heb ik t niet gedaan, maar volgens mij moet je de steun losboren, en dan iets verder naar de voorkant van de auto toe, omgedraaid weer vast lassen. Maar dit is speculeren. Even goed google, er rijden er meerdere rond.
Pl of kr 16v is misschien niet helemaal origineel meer, maar wel stukje makkelijker. |
#15
|
||||
|
||||
Met 1000 euro kom je niet ver, en al helemaal niet als je een G40 wil gaan bouwen, want meestal zijn die motoren ook af gejengeld tot en met, dus een lichte revisie is dan wel nodig. En dan heb je aan 1000euro niet veel motor kost je minimaal 400€ als je al eentje kan vinden waar nog een goeie G-lader op zit. Dan moet je nog gaan lassen en verbouwen en dan gaan de centjes heel snel over de tafel. En ja ik kan het weten want ik heb toch al meerdere motoren opnieuw gebouwd.
Maar ik wens je veel succes. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#16
|
|||
|
|||
Ik kan van een collega een compleet blok kopen, glader is een jaar terug gereviseerd. Benzinetank heb ik hier al liggen. Maar zoals ik het nu zie is het alleen die steun omlassen wat niet heel moeilijk is blijkbaar, dus zou het moeten kunnen voor 1000 euro.
Of denk ik hier nu te makkelijk over want de kabelboom is toch in principe ook plug and pray Gr. Erwin |
#17
|
|||
|
|||
Als ik het goed begrijp is eigenlijk het enigste argument wat er hier word genoemd om het niet te doen het omlassen van de motorsteun. Zoveel werk is dit toch niet ??
|
#18
|
|||
|
|||
inderdaad erwin gewoon aan beginnen lijkt moeilijker dan het is, teminste als je goed kunt lassen. kijk hier is ff onder polo 6n daar zijn we bezig met een 1.8t in een 6n gewoon compleet alle steunen er opnieuw ingemaakt.
|
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Dank je Pewi, me oom is lasser dus mag geen problemen opleveren. Gr. Erwin |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Staalbouw of plaatwerk Daar zit ook verschil in met lassers |