![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Het stuurhuis van mijn Jetta 1.5 automaat moet gewisseld worden vanwege de ombouw naar diesel handgeschakeld (op heel lange termijn helaas
![]() Ik heb het oude stuurhuis "compleet" uitgebouwd, dus de kruiskoppeling aan de onderkant van de stuurkolom los gemaakt en het stuurhuis compleet met het rondsel nog in het stuurhuis gemonteerd uit de auto gehaald. Nu heeft mijn "nieuw" stuurhuis geen rondsel gemonteerd. Deze moet ik dus overzetten, maar ik krijg hem er niet ingeschoven. Wat moet ik doen om dat rondsel te kunnen monteren? Misschien een beetje onduidelijk uitgelegd, hopelijk snapt iemand wat ik bedoel, en ook een oplossing heeft ![]() Groeten, Jeroen |
#2
|
||||
|
||||
![]() De kruiskoppeling die jij rondsel noemt past maar op één manier op de spiebanen van het (rondsel
![]() Even goed kijken dus en desnoods even een beitel in de opening in de kruiskoppeling slaan om een beetje ruimte te maken. En heb je wel een stuurhuis met dezelfde spiebanen ? Die van een cabrio past niet volgens mij maar miss zijn er hier kenners die je dat exact kunnen vertellen.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines ![]() Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bedankt voor je reactie. Maar mijn verhaal was dan toch niet zo duidelijk ![]() Wat ik rondsel noem is die wormwiel achtige as op de voorgrond, die moet dus gemonteerd worden in het stuurhuis. Waarom die uberhaupt losgehaald is(door de vorige eigenaar) weet ik ook niet, was bij mij iig niet nodig om het stuurhuis te verwijderen. Het is maar toevallig dat ik van dezelfde persoon ook de stuurkolom (beide uit een Golf 1 diesel) heb en daar het "rondsel" vanaf gehaald heb. Dus dat zou in dit stuurhuis moeten passen. Ik krijg het helaas niet duidelijk uitgelegd, hopelijk doet de foto dat wel. Groeten, Jeroen |
#4
|
|||
|
|||
![]() Ik heb er vanavond nog eens goed naar gekeken, en het is gelukt. Door de stelschroef helemaal los te zetten, tandheuvel beetje omhoog duwen, wat prielen maar het is gelukkig gelukt.
Maar nu heb ik nog wel een volgende vraag: Mijn oude stuurhuis liep veel soepeler (te merken door met de hand aan het asje te draaien waar de stuurkolom opzit, dus in feite aan het rondsel wat hierboven op de foto staat), maar mijn nieuwe stuurhuis loopt heel zwaar :s Een keer goed in het vet zetten kan geen kwaad denk ik, maar welk vet kan ik hiervoor gebruiken? Normaal gebruik ik vaak lagervet, vrij dik koperachtig van kleur (ik meende eerst ook dat het kopervet was), is dat daar ook goed voor of moet ik daar speciaal vet voor hebben? |