Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-03-2011, 17:04
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default Afstellen HK

Ik heb inmiddels het eea vervangen aan mijn Golfje 1.3, namelijk:
  • Membranen van carburateur
  • Distributie + waterpomp
  • Bougies + rotor + verdeler

Maar het wil nog niet helemaal zuiver lopen. De koude start is erg moeizaam, zeer laag stationair, wisselend toerental, zelfs uitvallen, inhouden etc.

Ik heb geprobeerd het eea af te stellen maar koud wil het niet lekker gaan. Als er eenmaal temperatuur in zit gaat het gewoon goed, loopt die vrij netjes [af en toe een mini-hikje].


Het maakt weinig uit of ik de CO schroef open/dicht draai. Ook de stationair afstelschroef heeft weinig effect. Daarnaast heeft het verdraaien van de automatische choke ook helemaal geen effect op de motor.


Nu mijn vraag: iemand enig idee, zou er nog wat defect kunnen zijn?

Vraag 2: weet iemand de basisafstelling van een HK? Ooit had ik ergens een mooi PDF bestand met alle informatie over de diverse motoren maar die ben ik helaas kwijt.


Wat wel raar is, daar kwam ik achter bij wisselen van de distributie, is dat ik op een halve tand uit kom. Als dus de krukas met de merktekens goed staat dan staat de nokkenas net een halve tand 'verkeerd'. Ook heb ik het idee dat de ontsteking erg vroeg staat maar als ik hem verdraai gaat die wat beroerder lopen. Zou dat halve tandje wellicht wat te maken kunnen hebben met de koude start?
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-03-2011, 17:41
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Dexter
Vraag 2: weet iemand de basisafstelling van een HK? Ooit had ik ergens een mooi PDF bestand met alle informatie over de diverse motoren maar die ben ik helaas kwijt.


Hier zal het wel tussen staan.
http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jetta

Zou zelf eerst de carburateur compleet goed af stellen.
CO afstellen met een tester
ontsteking afstellen met scope
Reply With Quote
  #3  
Old 22-03-2011, 19:04
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Dat snap ik. Maar graag wil ik toch gewoon beginnen bij de basisafstelling en vanuit daar verder gaan werken.

Tevens staat in dat document waarnaar je verwijst niet de desbetreffende motor omschreven. Het gaat om een HK.
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum