Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-02-2011, 22:44
Esther v Esther v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 3
Default geen oliedruk in 1985 turbodiesel variant

Hoi vw passaaters

Het volgende probleem maakt me super immobiel:
Mijn olielampje was rood en toen heb ik eerst een nieuwe oliedruksensor en later maar een nieuwe oliepomp erin gezet. Er zit zat olie in de carterpan, overigens. Na 1/2 minuut blij rijden ging dat rode lampje weer aan, gvdgrrr, en ging'ie ook weer stroef remmen, maw nog steeds geen oliedruk (en rem-onderdruk daarbij)
Weet iemand messchien waar het nu nog aan kan liggen?

Nu begin ik ook te denken dat die nieuwe oliepomp misschien wel helemaal niet nodig was.. iig is het daarmee niet opgelost.
Ondertussen heb ik al wat tips gekregen van iemand om:
- te checken of er iets niet pluis is in het electrisch circuit met zo'n testlampje, die dan op de pluspool en op je sensor zetten. maar ja daarvan komt de druk denk ik niet terug
-checken of er een lek zit in het blok zelf? in de koppakking (testen met gasapparaatje in garage)
-heeft iemand nog een ander idee? (voordat ik er een nieuw blok in ga zetten, terwijl het niet nodig is) Overigens toen ik die carter schoonmaakte lagen er wel hele kleine ijzerschilfertjes/stukjes in, betekent dat iets? Of is niet erg??
Anybody who knows??

Vielen dank alvast! grrtz van Esther

Last edited by Esther v : 01-03-2011 at 10:38.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-03-2011, 19:23
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Als jij een link legt tussen oliedruk en remdruk, zou ik es gaan kijken naar de situatie onder de lamellenpomp die de onderdruk verzorgt voor de rembekrachtiger. De oliepomp en dit luchtpompje worden aangedreven door dezelfde as. Misschien is hier wat loos, waardoor ie én oliedruk én vacuum verliest. Voor de rest zou ik zo niet weten wat hier de oorzaak van is. Nieuwe oliepomp en nieuwe sensor, dan had het toch goed moeten zijn, lijkt me.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD
Reply With Quote
  #3  
Old 05-03-2011, 07:57
Esther v Esther v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 3
Default

Quote:
Originally Posted by M v D
Als jij een link legt tussen oliedruk en remdruk, zou ik es gaan kijken naar de situatie onder de lamellenpomp die de onderdruk verzorgt voor de rembekrachtiger. De oliepomp en dit luchtpompje worden aangedreven door dezelfde as. Misschien is hier wat loos, waardoor ie én oliedruk én vacuum verliest. Voor de rest zou ik zo niet weten wat hier de oorzaak van is. Nieuwe oliepomp en nieuwe sensor, dan had het toch goed moeten zijn, lijkt me.


JA! heel goed idee, maar, ik ben er inmiddels zelf gisteren achtergekomen. de vacuumpomp waarmee de oliepomp wordt aangedreven hangt er los in. dan valt er niet veel te pompen dus.. met dank aan een recent garagebezoek. jammergenoeg heb ik geen bon meer daarvan anders zou ik ze er heel hard van langs gaan geven. zij hebben die pomp los gehad toen want ik stond ernaast.
nu nog even uitzoeken hoe het ding weer vast gezet kan worden, zag het gisteren niet 123 hoe dat dan in elkaar gedraaid is..
zometeen op naar het mobiel!
Reply With Quote
  #4  
Old 06-03-2011, 23:48
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Kijk aan, iig. gevonden waar het aan ligt. Mist het klem-vorkje onder de vacuumpomp ofzo?
Succes!
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum