#1
|
||||
|
||||
accu laad niet meer bij
Ik heb een probleempje: de accu laat niet meer bij
Twee opties: 1) dynamo stuk 2) spanningsregelaar stuk Ik had tip gekregen om beide te gelijk te vervangen (kosten 75 euro ex. btw voor een revisie dynamo en nog eens uh 50 euro voor een spanningsregelaar) kosten 150 euro = geen optie. Wat voor spanningsregelaar kan ik het beste er tussen gooien om te kijken of het daar aan ligt? Een gelijkstroom of wisselspanning? wat voor verschillen zijn er eigenlijk in en heeft misschien nog iemand zo'n dingetje liggen? ps alle tips zijn welkom. jeroen |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
heb nog wel een dynamo liggen, mag je voor 40 euro op komen halen, dynamo is goed
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#3
|
||||
|
||||
thanx voor het aanbod, maar kan ik niet beter even een spanningsregelaar van een kever nemen kijken of ie dan bijlaad en dan heb ik geen dynamo nodig toch?
Ik wil eerst even kijken waar het probleem zit en dat gaat volgens mij het beste door een spanninsregelaar van een kever te nemen (is alles goei als het maar 12 v is?) en dan pas de dynamo? jeroen |
#4
|
||||
|
||||
ondertussen volgend wijzer geworden:
Dynamo = gelijkstroom regelaar = dus ook gelijkstroom ik ga morgen het volgende even meten: Accu 12V , Dynamo 12V -> Dynamo niet goed (misschien koolborstels) Accu 12V , Dynamo 13,8V -> spanningsregelaar (defect) Accu 13,8V, Dynamo 13,8V -> accu wordt geladen kijken of ik er dan ben... jeroen |
#5
|
||||
|
||||
En ?? al wat kunnen meten en er al achter wat het is ??
__________________
i like bling 68'er ponton volgend project 4 schijven en 2110cc in de ponton 67'er daily |
#6
|
||||
|
||||
De pest is dat meestal als de een kapot gaat de andere ook gaat of een week later of zo.Een tip van mij is dan ook alle twee vervangen dan ben je gelijk van alles af voor een aantal jaren.
Groete Michael |
#7
|
|||
|
|||
Hey Jeroen,
Ik heb nog wel een nieuwe spanningsregelaar voor je (voor de helft van de nieuwprijs ) mocht het dat zijn. Ik had hem niet meer nodig toen ik de auto ombouwde van gelijkstroom naar wisselspanning... PM me anders ff. Overigens kan het ook gebeuren dat je veel meer dan 14,5V meet; dan is ook de regelaar kapot en gaat je accu koken, barsten en dan lekken. Hij zou ook niet kunenn barsten, maar dan kan die ontploffen Ask me how I know... Groeten, Walter Last edited by Beetspeed : 23-02-2005 at 08:00. |
#8
|
||||
|
||||
nog een vraagje/opmerking:
okee spanningsregelaar = niet duur revisie dynamo = ca. 100 euro Zouden jullie niet gewoon de spanningsregelaar vervangen en dan kijken of het probleem is opgelost? Ik kan wel een dynamo op marktplaats van iemand kopen maar wie zegt dat die er niet uitgehaald is terwijl de spanningsregelaar ook stuk was...? Als ik de spanningsregelaar vernieuw -> rij door -> alsnog dynamo stuk -> vernielt die kapotte dynamo dan ook weer mijn nieuwe spanningsregelaar? Zo ja dan zou dat wel jammer zijn... autoschippers had een revisie dynamo liggen voor 50 euro of is schippers zelfs bij onderdelen een slechte partij? |
#9
|
||||
|
||||
hmmmmmmm, lastig verhaal !
Zou gewoon een 12V kever spanningsregelaar nemen, elke keversloper heeft er wel een paar op voorraad (zoals ik, zal ik m naast de chrome kofferklepgreep leggen ? ) En ik weet dat Krukab een tijdje terug een stuk of wat dynamo's had liggen voor typIII, misschien wil hij er 1 verkopen !
__________________
www.volksaddiction.nl '52 split (my girl's slammed daily) '55 oval (almost done) '72 VW 181 (resto) '91 golf I cabrio '00 new beetle highline |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
been there, done that ! hahahaha, beide meememaakt !! 1ste x een ontploffende accu, stond al weken op de lader......nooit meer aan gedacht :o 2x x een kokende accu, gooi de voorklep open........en gelijk weer dichtgegooid !!! wist niet dat een accu zo hoog kon worden, hahahaha
__________________
www.volksaddiction.nl '52 split (my girl's slammed daily) '55 oval (almost done) '72 VW 181 (resto) '91 golf I cabrio '00 new beetle highline |
#11
|
||||
|
||||
ja maar nog, is mijn dynamo wel stuk? En gaat ie wel stuk, en zo als die dan stuk gaat is dan mijn nieuwe spanningsregelaar dan ook weer stuk? En hoe weet ik of een "nieuwe" dynamo ook niet een kwijfelgevalletje is? Weet ik alleen als ik een gerevisserde koop toch?
Ik ga eerst eens alles doormeten of alle kabels en aarde wel goed zijn en dan begin ik pas aan een nieuwe dynamo. Oh ja nog beter: ik maak eerst maar eens mijn lampje van de dynamo - > voorkomt probleempjes hahaha. Ps walter al vast bedankt voor je regelaar. jeroen |
#12
|
||||
|
||||
ACCU LAAT WEL WEER BIJ
Dynamo helemaal stuk.....ach wel de tijd gehad om wat bedrading na te kijken en te vervangen... |
#13
|
||||
|
||||
Wisselstroomdynamo
Check deze site voor later een upgrade naar wisselstroom inplaats van gelijkstroom. Niet de kit in America kopen maar hier op de sloop na een rx7 zoeken. http:www.icbm.org/erkson/ttt/engine/generator.html
|
#14
|
||||
|
||||
Kijk dat zijn tips!!! Momenteel heb ik nog niet zoveel power nodig maar wie weet voor de toekomst
|
#15
|
|||
|
|||
nieuwe koolborstels doet ook wonderen
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
ik had hem ook al gevonden, moet nog gaan zoeken naar de dynamo, ik wil hem op mijn snelle motor gaan zetten dan krijgt de stereo misschien weer genoeg stroom
__________________
i like bling 68'er ponton volgend project 4 schijven en 2110cc in de ponton 67'er daily |
#17
|
||||
|
||||
nee koolborsteltjes was niet het probleem, heel den binnenkant was stuk...doorgebrand of zo iets.....
|
#18
|
||||
|
||||
mensen er is alleen maar gelijkstroom in alle vwtjes
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |