#1
|
||||
|
||||
koppakking.
Ik ga binnenkort een andere kop op mijn onderbok zetten, en dan vervang je dus gelijk de koppaking, ten minste dat was de bedoeling.
Maar nu, ik haal de pakking eraf... spreekt voor zich, maar moet ik dan daarna iets doen? schuren ofzo? Je hoort wel eens dat je dan de kop moet vlakken.. maar er wordt zoveel verstaan onder vlakken.. de een bedoelt er dit mee.. de ander dat... Dus als iemand even kan omschrijven wat ik allemaal moet doen alvorens ik de nieuwe pakking erop leg, en de kop erop schroef. Dan tot slot de vraag over de koppaking... gewoon bij de dealer bestellen? of een gewone materialen zaak? Zit er veel verschil in kwaliteit? in prijs wel jah.. dat weten we allemaal.. Iemand een advies? ik dacht zelf gewoon maar naar de dealer gaan. Verder nog dingen waar ik aan kan denken? iets wat ik dan gelijk ook mooi kan doen omdat ik toch de kop eraf heb ofzo? Zat te denken om allem motorsteunen ook gelijk te doen. Moet ik nog ff naar informeren.. wat dat me gaat kosten. Als iemand prijzen heeft om rekening mee te houden... Weet ik ongeveer wat me te wachten staat. Mijn blok nu... :
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#2
|
||||
|
||||
als je de kop eraf haalt dan is ie zeg maar krom, dat is de reden dat je hem moet vlakken, je maakt het onderblok schoon daar leg je je koppakking op en schroeft (na het vlakken en de aankoop van nieuwe cilinderkopbouten en natuurlijk een koppakking) de kop er weer op.
kop vlakken is niet zo duur ik betaal hier ongeveer 25 euro voor en de koppakking kost voor jou jetta (motorcode: DX, JJ, EW, HN) bij de dealer ongeveer 37 euro. kopbouten heb je ook nodig en die kosten ongeveer 4 euro per stuk de koppakking voor auto's met motorcode EG, EM, EN, FR, GH, JB zijn even duur/goedkoop de motorsteunrubbers (want motorsteunen zijn van ijzer) die zijn rond de 20 euro per stuk, daar komen dan de aanslagplaatjes bij van een paar euro. hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben gr maurice
__________________
bora TDI golf 4 cabrio heiglijn www.vw-speed.nl Voor al uw vervanging- en slijtage onderdelen ook OEM www.delmau-shop.nl |
#3
|
|||
|
|||
Je kan het beste je kop wel laten vlakken weet je 100% zeker dat hij recht is en dan kun je bij hetzelfde bedrijf het beste een complete kopset bijbestellen dan heb je een koppakking kopbouten en alle andere pakingen die je nodig hebt bij vervangen van de kop dit scheelt vaak aanzienelijk in prijs voor als je het los moet kopen en weet je zeker dat je alles hebt
en het onderblok kan je het beste zelf met een schuurpappiertje beetje glad schuren eventueel schuurpapier op een recht klosje hout maken dat die vlak is en heel belangrijk is dat je de gaten waar je de kopbouten in draait 100% schoon zijn van binnen want daar gaat koelvloeistof in staan als je de kop eraf haalt en als je dan de bouten erin draait heb je kans dat door de druk je onderblok scheurt succes |
#4
|
||||
|
||||
bedankt voor de info. (beide heh.. )
Het gaat me met name om het onderblok, de kop is volgens mij al gevlakt e.d. Maar dat zal ik even navragen. Ik bedoel inderdaad de motorsteunrubbers... Was zelfs de baksteun nog vergeten te vermelden. Maar die haal ik ook gewoon bij de dealer?? Ik vind het niet duur namelijk, dus vraag me af of het dealerprijzen zijn wat jij ongeveer noemt Maurice.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#5
|
||||
|
||||
ja ik heb het in de etka voor je opgezocht
__________________
bora TDI golf 4 cabrio heiglijn www.vw-speed.nl Voor al uw vervanging- en slijtage onderdelen ook OEM www.delmau-shop.nl |
#6
|
||||
|
||||
ow juist.. handig.
btw, motorcode GF (1300)
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#7
|
||||
|
||||
in dat geval 30 euro voor een koppakking
__________________
bora TDI golf 4 cabrio heiglijn www.vw-speed.nl Voor al uw vervanging- en slijtage onderdelen ook OEM www.delmau-shop.nl |
#8
|
||||
|
||||
oke! bedankt!
Eens bij de dealer kijken dus.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
kan je mij die eerste regel uitleggen? Als je de kop eraf haalt dan is ie zeg maar krom. mmm want? dat is toch helemaal niet altijd zo. kopjes trekken toch vooral krom als ze een heet zijn geworden? Meeste pakkingen van oudere motoren raken gewoon versleten (GF = sleeptuimel = van voor 1986) .. toch? Niet dat het vlakken van een kop een onverstandige zaak is, maar als je zelf beschikt over de spullen om m na te meten... waarom dan vlakken? Kost bijna nix, maar t is wel een halve tank benzine ;-) Maar goed: 't advies blijft staan: kop, altijd vlakken.. Maar niet elke kop is krom als je m lost haalt!
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#10
|
||||
|
||||
Gasboten hebben meestal een kromme kop...
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#11
|
||||
|
||||
sjampoo,
kan minimaal zijn maar voor een goede afdichting is het verstandig de kop te laten vlakken.
__________________
bora TDI golf 4 cabrio heiglijn www.vw-speed.nl Voor al uw vervanging- en slijtage onderdelen ook OEM www.delmau-shop.nl |
#12
|
||||
|
||||
GF = sleeptuimel = van voor 1986 --> klopt
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#13
|
|||
|
|||
Ik heb de koppaking van mijn vriendin haar Golf II (1300) vervangen zonder te vlakken en die rijdt zo nu al 20000 km probleemloos rond.
Kop eraf gehaald, alles goed zuiver gemaakt met een mesje en het lichtjes geschuurd met de vlakschuurmachine. Gaten van de kopbouten schoongeblazen met de compressor. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zeg ook niet dat dat niet verstandig is... Ik zeg alleen dat 'als je een kop losgooit, de kop niet 'per definitie' krom is'
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#15
|
||||
|
||||
oke, bedankt voor alle tips.... Ik weet nu waar op te letten e.d...
tank joe
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#16
|
||||
|
||||
Re: koppakking.
Quote:
De meeste mensen verstaan onder vlakken de zooi naar de motorenrevisie brengen en er een stukje af laten vlakken op de vlakbank, weet niet wie jij allemaal spreekt maar.....
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#17
|
||||
|
||||
Re: koppakking.
De kop zit er al op... vanavond gedaan! Kop was gevlakt, en het onderblok heb ik netjes schoon gemaakt en licht opgeschuurd.... volgens mij moet het goedkomen. :P
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |