#1
|
||||
|
||||
afstellen 16V KR
Jawel ik heb weer wat. Na lang zoeken en doen ben ik erachter gekomen dat mijn auto veel te rijk loopt. Ik heb vernomen dat dit af te stellen is door middel van de spinnekop met ringetjes en dergelijke alleen dit kan je niet zelf omdat dit elke keer gemeten moet worden. Wie heeft er adressen waar ik dit zou kunnen laten doen want wordt er langzaam aan een beetje gek van.
Wie helpt mij aan advies of een goed adress???
__________________
HUIDIGE RIDE: Skoda Octavia 1 VRS '11- |
#2
|
||||
|
||||
op twee forums? handig haha
|
#3
|
||||
|
||||
Mark even aan Veedubber (Hans) vragen of aan allart die kunnen je dat precies uitleggen
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#4
|
||||
|
||||
zal die eens een pb sturen dan want wil het toch graag weten.
__________________
HUIDIGE RIDE: Skoda Octavia 1 VRS '11- |
#5
|
||||
|
||||
De brandstofdruk stel je af mbv vulringetjes, maar het mengsel kan je gewoon met een inbussleutel maat 3 afstellen. Er zit een klein gaatje net boven de rubberen bocht op de brandstofverdeler, hier moet je de inbussleutel in steken en rechtsom is rijker en linksom armer als ik het me goed heriner. Rij even naar de plaatselijke garage en hang de CO meter in de uitlaat, haal wel tijdens het meten de inbussleutel eruit anders werkt de luchtklep niet zoals het moet en klopt de meting misschien niet.
Gewoon draaien en kijken wat er gebeurt. Ik zou een KR afstellen op 1,5% CO voor normaal/zuinig gebruik (dit is de fabriekswaarde ook volgens mij) en 2,5 a 3% voor max vermogen.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Denk jij dat ik de VW godfather ben ofzo? Nu voelde ik me wel verplicht om antwoord te geven.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#7
|
||||
|
||||
Een maat van mijn broer had zijn CO op 7% staan... (ook KR) was op de rollenbank bij Freddy Cane gedaan meende ik.... maximaal vermogen had ie daarmee. (hij had em op 170 pk)
btw, mijn broer had ook een KR, en na 1 maal aan de CO was gedraaid voor de APK liep ie echt niet best meer... van 700 toeren tot 1200 schomelen.. heel irritant... steeds weer draaien en proberen bij de garage... hielp niks. Toen heb ik op een morgen toen mijn broer niet thuis was net zo lang gedraaid tot ie mooi stationair liep... en hij is sinds toen altijd mooi blijven lopen.. Vraag me ook af of er niet wat aan mankeerde dan.. want op CO afstellen wou niet, en gewoon op de gok ging het uiteindelijk prima... Heb je hier wat aan.. denk het niet, maar vond het toch even leuk om te vertellen..
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Dat ben je toch ook Nou ja, je weet in elk geval wat meer van de 16v als de meesten, daar doelde ik op
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#9
|
||||
|
||||
Ik wat al voor de co weg geweest die staat netjes op 0,5 zoals het behoort
maar nog rijker zetten zal dan niet goed zijn of hoe hoger het getal hoe armer ie loopt???
__________________
HUIDIGE RIDE: Skoda Octavia 1 VRS '11- |
#10
|
||||
|
||||
0.5% is erg magertjes hoor, is de waarde voor een PL NA de katalysator.
Nu loopt je KR te arm. hoe hogere het CO percentage hoe rijker hij loopt. Ik zou hem gewoon op 2% zetten en dan de ontsteking zo afstellen dat ie net niet pingelt op euro 98.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#11
|
||||
|
||||
Kijk dat bedoel ik nou allart, je weet het wel
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#12
|
||||
|
||||
ipv 6gr voor bdp op 10gr voor bdp ,als je de juiste waarde wilt weten .
__________________
kopbewerking ,pm |
#13
|
||||
|
||||
Dan loopt ie idd beter, heeft hans toen ook bij zijn type 2 gedaan.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#14
|
||||
|
||||
Ik heb zaterdag geleerd wat de beste afstelling is. Het is pas goed als de uitlaatdamp pijn aan je ogen doet!
|
#15
|
||||
|
||||
moet er onder het afstellen ook nog een bepaalde stekker af ofzo
of gewoon co meter in de uitlaat ontsteking op 10 graden voor zetten en dan de co afstellen op 2.0 a 2.5 % |
#16
|
||||
|
||||
Interessant topic
|
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
Je doet je naam wel eer aan Tommy
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#18
|
||||
|
||||
Zeker interessant dit, ik wil over een tijdje langs Bolku Tuning gaan en hem daar optimaal laten afstellen. Kan namelijk wel wat netter. Sinds de APK heb ik wel de hele tijd gezeik met het stationair toerental (heb ook afgedraaid vliegwiel). CO stond op 2,5%. Vervolgens gingen die lui aan mijn stationair toerental schroefje draaien. Ik zeg die moet je niet hebben, dat word niet wat. Maargoed eigenwijze oude man...
Auto haalde net de 1,5. Liep die 2000 tpm stationair. Toen naar buiten gereden, schommelde het van 800-2100tpm. Daarna weer terug gedraaid. Sindsdien heb ik er gezeik mee. Ik word er dus simpel van. Maar hopelijk kan Jeroen mij er dus mee helpen. Auto is nu helemaal gelast en goed, dus de motor moet nu ook goed! |
#19
|
||||
|
||||
rubenD
das inderdaad een afstel probleem luchtweger niet goed afgesteld die van mij wordt altijd afgested hier in ommen en aangezien ik voor zover ik weer nu alle problemen heb verholpen hij nu voor het laats weer keurig op 950 toeren wordt afgesteld maar daarom moet het n ook helemaal perfect gebeuren dus daarom was mijn vraag moeten er ook nog stekkers af van bijv de stk,blauwestekker van startsproeier of iets dergelijks en wat is de juiste temperatuur om dit te doen dus de ole temp hoeveel graden ik hoor het graag Last edited by 1800 16v kr : 03-01-2007 at 20:57. |
#20
|
||||
|
||||
Als je achter mijn 16V rijd en ik geef gas ruik je gewoon benzine, Co staat iets te hoog maar dat mag ie wel hebben. Brandstof is ook koeling
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |