|
|||
|
|||
1300cc motor probleem
Is het normaal dat ik als ik aan de krukaspoeli draai dat op een bepaalt punt de motor niet meer verder kan gedraaid worden naar rechts? De starter slaat dit punt ook niet voorbij. Als ik hem op een punt daarvoor zet dan draait de starter wel tot op dat punt en dan klikt hij enkel nog.
Weet er iemand wat dit kan zijn? alvast bedankt |
|
|||
|
|||
Als je de krukaspoelie niet rond kan draaien (mits bak in zijn vrij staat), zal waarschijnlijk de zuiger tegen de kleppen komen.
Waarschijnlijk is dan de tandriem versprongen of kapot gelopen. Zou dus even de timing controleren, indien deze niet op tijd staat is het waarschijnlijk tijd voor een ander blokje. |
|
|||
|
|||
Maar als we hem in 2de zetten en in gang duwen dan draait de motor bijna perfect.
Mvg |
|
|||
|
|||
Quote:
Als hij bijna perfect was zou je hem goed rond moeten draaien. Controleer de timing van de tandriem maar eens. |
|
|||
|
|||
Klep tegen de zuiger!!!
|
|
|||
|
|||
Ik heb de drijfriem(V-riem) eraf gehaald en de bougies eruit gehaald. Dan met de krukas gedraaid deze draaide vlot. Daarna heb ik met de nokkenas gedraaid en dat ging ook goed. Dus geen van die 2is kapot denk ik.
|
|
|||
|
|||
Met de nokkas gedraait?
|
|||
|
|||
ja ging ook goed
|