|
|||
|
|||
ABS storing door versterker?
hey,
ik heb nu al zeker n half jaar n versterker in de golf 4 liggen, dit zal n 400watt zijn ik kan de doos ff niet vinden.. maar in ieder geval niet zo heel sterk ( van JBL) vanmiddag maakt ik iets vreemds mee, ik reed twee vrienden naar het station en op hun verzoek ging de muziek harder dan hij tot nu toe was geweest ( doof hard zeg maar) en 5 min later kreeg ik PING, abs lampje en remsysteem lampje (!) aan! ! auto uit auto aan en alles deed het weer maar !! klok en dag teller waren ook gerest. mijn vermoeden is dat dit door de versterker komt dat deze te veel trok? kan dit? en moe tik hier iets aan doen door een condensator of zo ? (muziek stond egt belachelijk hard zo hard zal ik sowieso nooit meer doen) wat denken jullie komt dit hierdoor? is dit blijvende schade? en moet ik hier iets aan doen? alvast bedankt ! p.s. airco stond ook aan en we waren wat met de elektrische ramen t klooien
|
|||
|
|||
niemand?
ik heb ondertussen geen problemen meer gehad dus ik denk dat t tijdelijk teveel stroom was
|
|||
|
|||
Quote:
Blijvende schade aan de oortjes wel ja Maar zou goed kunnen dat er even teveel spanning van de (misschien ook niet al te beste) accu werd gevraagd?mede omdat alle metertjes ook weer op 00000 stonden,met koud weer en veel ''verbruik'' (radio/airco/lampen/ramen etc..) is dat goed mogelijk,anders misschien zwaardere accu/Gel-accu overwegen succes (met de oortjes) |
|
|||
|
|||
oke dat bevestigd mijn vermoeden van de accu inderdaad al ..
nee ik hou van goede muziek,, maar keihard hoeft voormij niet xD toevallig deze keer mja xD merci
|
|||
|
|||
ABS storing
Versterker aangesloten op zelfde lijn/zekering als ABS?
Desnoods aparte lijn met zekering aanleggen voor radio/versterker. RS |
|
|||
|
|||
Quote:
ligt apart,, direkt naar accu met n zekering.
|
|||
|
|||
ABS storing
Dan is het waarschijnlijk electromagnetische storing en niet verbruiksstoring.
Anders zou het elke keer gebeuren als je de stroomslurper (startmotor) gebruikt. Luidsprekers/versterker in directe omgeving ABS-electronica? RS |
|
|||
|
|||
nop.
kabel loopt via de kabelboom en dan direkt via de linker dorpels naar de kofferbak naar de speakers en versterker.. en nee want de versterker gaat pas aan als de auto gestart is.