Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-02-2011, 21:47
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default Start warm slecht en wordt warm

Hallo mede VW liefhebbers,

Ik heb een probleem met me golf 2 1.6 EZ 1985 automaat 60.000km origineel.
Als de motor koud is start de auto binnen een seconde, maar als de motor warm is dan duurt het ongeveer 5 seconden voordat de motor aanslaat. Is dit normaal of kan ik hier wat aan doen?
Nog een probleem is als ik gereden heb blijft de motor wel eens 'nadieselen'.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
En dan nog een vraag, hoe warm hoort de motor te worden? Foto's? Die van mij komt tussen het lampje en het eerste 'puntje'.

Alvast bedankt!
Dennis

Last edited by d_wieleman : 11-02-2011 at 16:53.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-02-2011, 21:49
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik heb bij een van mn ex auto's hetzelfde probleem gehad en het niet kunnen verhelpen,ligt puur aan de [pierburg] carburateur.

edit,ik heb me er nooit zo aan gestoord,de eigenaar na mij heeft er direct een k-jetronic blok ingehangen,hij werd er gek van.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #3  
Old 02-02-2011, 21:56
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Dus het is normaal dat hij warm slecht start.
Ik vind het ook niet zo erg, maar had liever gehad dat hij meteen starten.
Maar als je de motor uitzet met warme motor en je start hem meteen weer dan slaat hij wel meteen aan.



Zo'n soort teller zit erin, hoe ver hoort de temperatuur te komen?

Last edited by d_wieleman : 02-02-2011 at 22:07.
Reply With Quote
  #4  
Old 02-02-2011, 22:11
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

de naald hoort tot op het lampje te komen (84 graden)
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #5  
Old 02-02-2011, 22:15
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Hoeveel graden is dan het eerste 'puntje' na het lampje?
Reply With Quote
  #6  
Old 02-02-2011, 22:16
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

volgens mij 100graden.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #7  
Old 02-02-2011, 23:06
jobro's Avatar
jobro jobro is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 106
Default

dat langer doorstarten herken ik wel,had het ook met een golf 1 1.5(eigenlijk zelfde motor en carb) en 2 maten van me hebben ook een ez en ook zelfde verhaal.
Niets aan te doen,na een tijdje staan met warme motor hoopt zich benzinedamp op in inlaat en heeft de motor dus bij starten eigenlijk wat teveel,staat ook echt in het boekje bij warme motor halfgas starten
__________________
vw kever - 1975 ,1200 op lpg!!!!!
vw golf mk2 gti - 1984
vw golf mk2 1.3 - 1985
audi a3 8p 2003 1,9 tdi ambition
Reply With Quote
  #8  
Old 03-02-2011, 11:51
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Oké, dan weet ik dat het hoort dat hij warm slecht start.
Heeft iemand een idee over het probleem met nadieselen?
Reply With Quote
  #9  
Old 03-02-2011, 12:12
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by d_wieleman
Oké, dan weet ik dat het hoort dat hij warm slecht start.
Heeft iemand een idee over het probleem met nadieselen?

dat is onderdeel van het probleem
ik heb het wel eens gehad dat ik m'n cabby al op slot stond te draaien en de motor nog steeds [zij het erg beroerd] doorliep....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #10  
Old 03-02-2011, 12:42
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Oke dus het ligt allemaal aan de carb.
Dan ga ik van de week maar even mijn thermostaat vervangen, maar welke temperatuur 84 graden?
Ook maar even het koelsysteem spoelen, iemand tips?
Reply With Quote
  #11  
Old 03-02-2011, 12:45
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

84graden idd,koelsysteem spoelen zou ik even een toevoeging van forté oid bij je koelmiddel ingooien,warmdraaien,aftappen,thermostat vervangen en opnieuw vullen met nieuw.spoelmiddel is te krijgen bij brezan ed.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #12  
Old 09-02-2011, 16:51
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Heb gister me thermostaat vervangen, kreeg een 87 graden mee ze zeiden dat ik deze moest hebben (VW/Seat dealer). Maar het metertje blijft precies hetzelfde staan, tussen het lampje en eerste puntje.
Ik had iets gelezen over een spannigstabilisator achter op je tellerbak???
Of kan ik de sensor doormeten, zo ja welke sensor meet de temp?
Reply With Quote
  #13  
Old 09-02-2011, 18:01
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

blauwe of zwarte sensor op de koeldarm bij de thermostaat.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #14  
Old 09-02-2011, 22:07
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Ik heb een 1.6. Tussen me 3de en 4de cilinder zitten twee sensoren (1 boven en 1 onder) 1 van die twee is het denk ik. Anders trek ik morgen wel van 1 van de twee de draadjes eraf om te zien welke het is.
Maar hoe kan ik de spanningsstabilisator meten?
Reply With Quote
  #15  
Old 10-02-2011, 18:51
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Is het niet misschien te verhelpen, Door het zelfde in te bouwen wat ook in de GTI zit. Bij een warme motor blijft de fan een tijdje door draaien. Zodat de warmte onder de motorkap uit is. Hebben ze volgens mij pas in de latere GTI modellen in gebouwt. Zo staat het in het boekje. Ik heb dat systeem er ook in zitten. Weet niet of het helpt bij jou !
Reply With Quote
  #16  
Old 11-02-2011, 16:59
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Ik ben weer wat verder met het warm worden van me motor.
De spanningssabilisator heb ik uitgesloten omdat deze precies 10volt geeft.
Ook weet ik welke temperatuursensor het is. Het is de gene aan je bakzijde, en heeft 1 stekker. Zo ziet de sensor eruit:


Alleen hoe kan je deze doormeten? Iemand waardes?
Ook heb ik het volgde geconstateerd, als ik de ventilatie aanzet en vooral op warm wordt de motortemp ook hoger. Iemand idee hoe dat kan?
Dus als ik de ventilatie op 0 zet daalt de motortemp tot net over het lampje.
Gooit de motor altijd de kvs via de kachelradiateur of alleen als de verwarming op 'warm' staat?
Reply With Quote
  #17  
Old 23-02-2011, 22:24
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Heb vandaag een tacho met toerenteller geplaatst en nu staat de koeltemperatuur meter netjes op het lampje. Dus bij mij zat het probleem in het mechanisme.
Wat moet het stationair toerental zijn van een 1.6 EZ automaat? En is dat dan in zijn P/N of in zijn D/R?
Reply With Quote
  #18  
Old 01-03-2011, 22:53
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Niemand die weet hoe je het toerental afstelt? En hoe hoog deze moet zijn?
Reply With Quote
  #19  
Old 01-03-2011, 23:54
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by d_wieleman
Niemand die weet hoe je het toerental afstelt? En hoe hoog deze moet zijn?

www.esvj.be/websites/mk2_golf_jetta
Hier kun je het wel vinden, wel even geluid afzetten
Reply With Quote
  #20  
Old 08-03-2011, 17:24
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Ben weer wat verder met het probleem, het stelschroef raakt de membraamstang niet.


Ook heb ik de gas kabel losgemaakt en daar kan het dus ook niet aan liggen.

Als de motor warm is draait bij in zijn P/N rond de 1500 toeren en in zijn D/R 1200 toeren.
Waar kan het nog aan liggen? Waselement? Schoonmaken?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum