Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-01-2011, 18:33
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default TDI computers (66kw)

Laatst kreeg ik via ebay een tdi computer binnen waarvan ik dacht dat ie wel goed was. Ik had voor mijn tdi ombouw een ecu met alu kast nodig voor het uitschakelen van de startonderbreker etc.

Mijn 'huidige' ecu heb ik zelf met motor erbij uit een audi 80 B4 TDI gehaald
nummer van comp = bosch 028-906-021-AF (datum 08-11-94)

Mijn nieuwe compu gekocht als een audi 80 B4 TDI 90PS comp, deze heeft nummer: bosch 0-281-001-132 óf 8A0-907-401

Probleem is dat de stekker aansluiting gewoon echt anders is.bovendien heeft de alu computer géén aansluiting voor een vacuümslang, de comp die bij de motor zat wel.


Ben ik een beetje bedonderd? of is het gewoon een domme koop van me omdat het algemeen bekend is dat ecu's met alu kast niet passen op dezelfde stekker?

Waar moet ik nu naar op zoek? andere kabelboom of een comp die wel goed is?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #2  
Old 27-01-2011, 11:06
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Hmm, heb gevonden wat mijn nieuw aangeschafte computer is, maar geen idee wat het betekent.

De nieuwe komt inderdaad uit een audi80 met 1Z motor. Echter waar bij de andere computers 'TDI' staat als opmerking staat bij dit nummer 'EDC'.

Wat is het verschil tussen de TDI en EDC opmerking in de ETKA lijst? verklaart dit het verschil in stekker?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #3  
Old 27-01-2011, 13:00
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Weer een reden waarom ik al bijna 7 jaar mechanische TDI's lever....
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #4  
Old 27-01-2011, 13:30
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

ik heb misschien nog wel een ecu liggen van een 1Z met dat vacuum aansluitingkje.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #5  
Old 27-01-2011, 14:30
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Bert, wat ben ik kwijt bij jou voor een nette mechanische TDI? Kaal gewoon, evt met inleveren van een 1Z motor uit een 80

wel ga ik mede TDI rijden voor het simpele comfort van kracht en zunigheid dus ik zoek sowieso geen 170pk brommer die 1:8 doet, iets beschaafds zegmaar
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #6  
Old 27-01-2011, 17:31
vwbullit's Avatar
vwbullit vwbullit is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,563
Default

ik heb nog een gechipte computer liggen een AHU
66 kw gechiped door wetterauwer

Misschien heb je dr wat aan
gr ben
__________________
VW GTI G60 zwart 1989
VW GTI EDITION BLUE 1991
VW CADDY TDI 1998
Reply With Quote
  #7  
Old 27-01-2011, 18:48
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

of ik er wat aan heb ligt, heb ik me laten vertellen, aan de behuizing.

voor inbouw in mijn 1982 passat moet de startblokkering van de chip in de contactsleutel worden weggeschreven. het schijnt dus dat dit wel kan met computers in aluminium behuizing, die in de zwart plastic behuizing zouden niet om te schrijven zijn mbt het contactslot.

dus, als ie alu is heb ik interesse!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #8  
Old 27-01-2011, 23:00
de koen de koen is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 55
Default

Quote:
Originally Posted by Zollie
of ik er wat aan heb ligt, heb ik me laten vertellen, aan de behuizing.

voor inbouw in mijn 1982 passat moet de startblokkering van de chip in de contactsleutel worden weggeschreven. het schijnt dus dat dit wel kan met computers in aluminium behuizing, die in de zwart plastic behuizing zouden niet om te schrijven zijn mbt het contactslot.

dus, als ie alu is heb ik interesse!


bouw gewoon de startblokkering mee over. Ik heb zelf een ahu in een golf 1 met startblokkering/transponder. Overlaatst nog een 1Z bij een maat in een golf1, ook met transponder, en in een golf2 heb ik ook al is een ahu gehad.

in een golf 3 tdi pre 8/94 zit een zwarte stuurdoos (028 906 021 C ) ZONDER transponder, mits kleine modificatie past de stekker op een andere kabelboom voorzien voor transponder.

de zwarte stuurdozen (028 906 021 AF) zijn idd slecht te chippen/vrijschrijven, alu"s zijn makkelijker

de stuurdoos die je nu hebt, is dat met 2 aparte stekkers, evt een foto? dan is dat van een a4 met mapsensor op de intercoolerbuis.

zwarte stuurdoos is ook maar met 1bar map sensor, alu"s tot 1.5bar geloof ik... powerboxje erop, bleedvalve ertussen en loopt gek hard

Last edited by de koen : 27-01-2011 at 23:09.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum