Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-02-2005, 00:01
thysen's Avatar
thysen thysen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12
Send a message via MSN to thysen
Arrow verschillen HK en 2G blok?

heyy, kben n vaste vwforum.nl gebruiker maar voor deze vraag kan ik hier beter terecht..

Het 2G (1.3) blok van mn mk2 is stervende en dus ben ik aan't uitkijken naar een vervanger. Nu kan ik voor weinig een hele golf2 uit 1984 met slechts 123000 op de teller kopen om dan diens blok en bak over te bouwen.

Eerst wilde ik nog de hele auto houden om er dan n retro projectje van te maken, maar het koetswerk van die golf bleek toch zn beste tijd gehad te hebben, zonde..

Toen ik de kap opentrok herkende ik bijna niks, na ff zoeken begon het een en ander duidelijk te worden, maar ik ben verre van een expert dus wil ik het graag van jullie horen, wat zijn de verschillen tussen HK en 2G

boring, slag, vermogen,... komt allemaal overeen, maar bij de HK ligt het maximum vermogen bij 5400rpm ipv 5200 (doppel-wobber.de) en het ziet er toch totaal anders uit als de MH en 2G blokken

als ik dit HK blok wil (laten) overbouwen, waarom zou ik het doen, en waarom niet?

- distributieketting of riem?
- automatische choke?
- mechanische kleppenstoters? (dacht van wel)
- zonder problemen over te bouwen?
- welke onderdelen uitwisselbaar?
- is er een reden waarom HK slechts van 83-85 gebouwd is?

op dit soort dingen zou ik graag een antwoord krijgen :biggrin:

Alvast bedankt!!
Reply With Quote
  #2  
Old 14-02-2005, 00:06
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

hk...
volgens mij met een auto choke, riem, mechanisch(zeker weten), makkelijk over te gooien...
ik weet niets van een 2g

hk is van 83-87 gebouwd... ik had er eentje in mijn oude jetta. lekker blokkie.

zijn redelijk simpel beetje op te fokken.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #3  
Old 14-02-2005, 03:23
thysen's Avatar
thysen thysen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12
Send a message via MSN to thysen
Default

2G=MH dus het gewone 1.3blok zoals die in de meeste nog rijdende mk2's liggen

simpel op te fokken? tips? :biggrin: dit is natuurlijk ook altijd fijn om weten

maar vooral graag nog info over de verschillen tussen die 2 blokken, of eventuele minpunten van n HK

en of ze compatibel zijn, m.a.w. kan ik gewoon mn 2G eruit sjeezen en die HK erin zonder problemen

thx!
Reply With Quote
  #4  
Old 14-02-2005, 03:28
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

bericht verwijderd, aub on-topic blijven. Marco

Last edited by Marco : 14-02-2005 at 20:27.
Reply With Quote
  #5  
Old 14-02-2005, 03:55
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

mh... 1300i?

hk, is kwestia van andere nokkertje, dubbele carbs en je bent een heel eind. dan win je al gauw 10-15pk, met kopbewerking kom je nog iets verder.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #6  
Old 14-02-2005, 18:39
thysen's Avatar
thysen thysen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12
Send a message via MSN to thysen
Default

NZ is de 1300i, mh en 2G zijn beide carburatorblokken

iemand nog meer info over de verschillen? anders ga ik over een uurtje over de prijs onderhandelen..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum