|
||||
|
||||
VW Derby
Bij deze mijn projectje hier ook maar eens neer knallen.
VW Derby '79 Plannen: -Volledig als Derby 1 uitvoeren: chromen bumpers, dashboard van een 1, motorkap van een 1, etc. -1.6 ABU met motorfiets-carbs, bewerkte kop, Schrick 268 nokkenas -Miami Blue Zal vast nog heel veel vergeten zijn, maar dat komt vanzelf wel. Auto komt binnenkort naar huis toe om te lassen Bij aankoop zag t gebakje er zo uit: Zoals te zien is zit er een lelijk deuk in de deur...gelukkig had ik al een andere deur staan, dus dat is geen probleem meer. Op de laatste foto is ook te zien dat de lasnaad tussen de 2 panelen ook niet meer zo fris is. Nadat ik de auto opgehaald had gelijk doorgereden naar de loods en de auto daar gedumpt. Voorschermpjes er af gehaald en steenslag-coating verwijderd. A-stijlen waren gelukkig nog in goede staat. Wel een paar plekjes in de wielkasten, maar geen grote rotte plekken: Helaas wel een accu-wak...wat volgens de vorige eigenaar niet zo was, maja dan daar ook maar een nieuw stukje in: Ook verder gaan met het strippen en kaal maken van de auto. Hij gaat helemaal uit elkaar en alles gaat kaal: Sleutelen met Fred: En hij wordt al steeds wat kaler: Achterpaneel was helaas erg rot op de lasnaden en kon voor een mooi prijsje aan een nieuw scherm komen, dus het oude paneel er maar uit gehaald: Nieuw (moet er nog in gelast worden): Nog meer gaten: Verder ook al druk bezig geweest met het verzamelen van 'nieuwe' onderdelen: Zelf ook al wat in elkaar geklust: Toerenteller ingebouwd:
VW Derby 1 VW Derby 1F VW Polo 1F G40 VW Polo 2 Steilheck GT Last edited by JaapvdV : 11-01-2011 at 22:51. |
|
||||
|
||||
Nice! Ik heb een Derby in precies die kleur gehad! Maar Miami blue is idd mooier... wordt goed aangepakt
|
|
|||
|
|||
je pakt het serieus aan. goed bezig
|
|
|||
|
|||
Goed bezig
Interessante middenconsole |
|
|||
|
|||
leuk man, jammer dat je zo veel laswerk moet doen (vind ik zelf klote om te doen)
succes er mee gr antoine |
|
||||
|
||||
He kerel vet project, nou ja Derby en vet haha, zonder gekheid dit is een mooi project wat ik zeker blijf volgen.
Keep up the good work, en ik kom snel nog een keer koekeloeren |
|
||||
|
||||
Afgelopen woensdag druk bezig geweest om t achterpaneel passend te maken. Helaas heeft de achterkant eens schade gehad...dus bezig geweest om alles weer recht te krijgen. Achterkant is nu alweer een stuk beter en het nieuwe scherm lijkt al bijna te passen.
Vandaag is de postbode ook langs geweest met een leuk pakketje:
|
||||
|
||||
Leuk project!
|
||||
|
||||
lekker bezig jaap..
je pakt het goed aan
|
||||
|
||||
Lekker bezig Jaap
|
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 17:35. |
|
||||
|
||||
Zo, hier ook maar weer eens een update plaatsen
Derby staat inmiddels in mijn eigen loods, zodat ik er vaker aan kan werken. T nodige laswerk ook alweer gedaan. Planning is om hem komende zomer rijdend te hebben... Nieuw stuk dorpel en wielkastrand: Kachelgat aanpassen voor de kachel van een Derby 1: Achter ook al een nieuw stuk er in: Hoe het moet worden... Welke moet het worden.... Maar eerst nog genoeg werk...
|
||||
|
||||
Hier ook maar weer eens even een update plaatsen...
Is alweer het nodige aan de Derby gebeurd. Vorige post zat de achterkant er nog niet in... Zo stond hij er dus bij: Recht achter moest nog een stuk op de hoek in gelast worden Hoekje uit mijn 'donor-Derby' geslepen en op maat gemaakt: Redelijk wat 'nieuwe' stukjes: Ook even 1.2 mm van de kop afgehaald op de freesbank: Achterkant er definitief in gelast: Kon een draaispit lenen, dus daar de Derby maar in gehangen: Inmiddels staat de onderkant al in de 2K epoxy primer en komt de uiteindelijke kleur er binnen enkele dagen al op:
|
||||
|
||||
super projekt
|
|
||||
|
||||
Vet! ik heb precies zo'n derby gehad, zelfde kleur groen. Super auto was het.
Mooi om te zien dit
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Mooi project met ballen
|