#1
|
|||
|
|||
experimentje met golf 2 1800
ik was aan het denken aan een experimentje met men golf 2 van 1989 1800cc benzine carbu ik dacht er aan om misschiens 4 30mm dellorto carburatorkes van brommerkes te steken zou dit kunnen werken was gewoon even een ideetje wat in me op kwam :p of zou dat niet genoeg benzine leveren per cilinder want had vroeger een 21mm en een 80 sproeier en men brommer verbruikte toch al een liter of 8 dus ja dacht wel als het zou gaan maar zou toch graag jullie mening hebben voor ik miss men motor kapot maak er mee :o
dank bij voorbaat |
#2
|
|||
|
|||
mmm, bedenk wel dat je dan 4 carburateurs los van mekaar moet afstellen op 1 motorblok. Dat zal niet zo simpel zijn!
|
#3
|
||||
|
||||
en krijg ze maar eens synchroon..
zou lekker cv carbs van een motor pakken |
#4
|
|||
|
|||
Je kunt ze inderdaad beter van een motorfiets pakken,
deze zijn vaak ook al geschikt dat deze kunnen lopen i.c.m. een bezine pomp omdat vele motor deze hebben echter niet allen. Ook hebben deze vaak al een stange stelsel om ze sycroon te kunnen stellen en waar de gaskabel makelijk gemonteerd kan worden. |
#5
|
||||
|
||||
Of je pakt een 28mm carb van een brommer, kan je net een 1.0 op laten lopen
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |
#6
|
|||
|
|||
bedank allemaal voor jullie reactie nu ik weet dat dat mogelijk zou zijn ga ik er over nadenken om is te zoeken naar carbu's :p als ik er vind voor een mooi prijske xd
|
#7
|
||||
|
||||
Ik denk dat ze te klein zijn.
|
#8
|
|||
|
|||
gewoon 4 12mm bing carburateurs van een puch maxi, loopt die lekker zuinig en een proma pijpje eronder en gaan met die banaan
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#9
|
||||
|
||||
zal nie makkelijk te maken zijn, motorcarbs op een bigblock (1.6 1.8) is een stuk lastiger te maken dan op een smallblock (1.0 1.3) maar het is wel mogelijk.
Martiepartie hier op t forum maakt er volgens mij spruitstukken voor. Gebruik anders de search eens, er zijn zat topics over |
#10
|
|||
|
|||
Is inderdaad lastig te maken, maar heb al vaker gezien. Gewoon een setje goede grote carburateurs en pompje scoren en aan de slag gaan
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#11
|
||||
|
||||
Waarom zou je dit willen? Een setje cbr600 carbs (die zijn 36mm als ik me niet vergis) kost zo'n 100 euro. 30mm Dellorto's kosten tweedehands al zo'n €50 per stuk. Je betaald dus meer voor minder.
Daarnaast zijn 30mm's vrij klein voor een 1800. Je kunt met grote sproeiers heel wat opvangen, maar reken iig niet op vermogenswinst. Wil je toch graag carbs op je 1800 (wat ik met goed voor kan stellen). Dan zou ik een setje 40mm motorcarbs zoeken (yamaha r1, firebird etc). Die worden ook voor bedragen van circa €100 aangeboden.
__________________
'83 Jetta CL 1.5 aut. '98 Golf mk4 1.6sr |
#12
|
|||
|
|||
brommer is 2takt, en auto 4 takt, en als ik me het zelf goed herhinderd, zit er wel een verschil tussen die cabba's omdat ik toen de tijd ook geen 4takt cabba op me 2 takt brommer kon doen,
als ik het fout heb laat ff weten dan:P |
#13
|
||||
|
||||
FOUT!
Elke Benzinemotr heeft een mengsel van lucht en benzine nodig. Maakt in theorie niet uit hoe het erin komt. Als het maat een juste verhouding is. |
#14
|
|||
|
|||
kijk dat snap ik wel, maar volgens mij waren de cabrateurs anders, omdat: een 2 takt krijg elke slag benzine, en een 4 takt om meerdere slagen (dacht 4), dus volgens mij waren de cabrateurs anders,
nogmaals als ik het fout heb, weer laten weten:P |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Die slag dat 4t geen benzine wil staat de klep ook dicht, dat scheelt
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#16
|
|||
|
|||
maar dan zou hij toch inpresiepe vol lopen, tjaa jullie zullen wel gelijk hebben, haha
groeten |