#1
|
||||
|
||||
Mijn '79er golf
Hey,
Ben Stijn, uit België, 24j Ben sinds 2006 in het bezit van een golf 1100cc 1979 Bij aankoop, Last edited by ThaDoctha : 02-03-2011 at 10:24. |
#2
|
||||
|
||||
Toen gaf de 1100cc het op,
Dan maar op zoek naar een ander blokje, 3F gevonden, Motorruimte wat opfrissen en ook ATS Classics gekocht, 3F er in, testfase (was mijn eerste motorswap), Velgje gekocht, Ander velgje gekocht, Huidige velgen, ATS Type5, grtz Last edited by ThaDoctha : 09-12-2010 at 10:25. |
#3
|
||||
|
||||
Dit jaar heb ik mijn 3F terug verkocht, dan terug een 1100cc gekocht en deze er in gelepeld, bleek toch niet zo een zuiver blokje tezijn, dus er terug uit.
Nu heb ik een 1300cc MH met 8P 5bak gekocht. Nu, is het de moeite om die 8P er mee in te bouwen? (en hoe? iemand een linkje?, heb de search el gebruikt maar vindt weinig nuttigs) Of hou ik gewoon mijn 4bak (GW)? Alvast bedankt, Grtz |
#4
|
||||
|
||||
5 bak erin is leuk, maar dan moet je wel zelf een baksteun maken
|
#5
|
||||
|
||||
Mooi golfje hoor..
Atsjes vond ik het mooist in combinatie met de kleur.. Succes met de 1
__________________
Bad news : Time Flies Good News: You're The Pilot |
#6
|
||||
|
||||
ATS type 5 de bom!
mooi wagentje hoor!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#7
|
||||
|
||||
Nette Golf,
Veel plezier ervan. Hoe doe je dat trouwens met die blokjes die je erin legt, aangezien ze in belgie toch aardig streng zijn met keuren. |
#8
|
|||
|
|||
lukt hoor,
zien ze niet, als je geluk hebt soms lukt het soms niet ook staat de golf hier boven ingeschreven als oldie. dus geen keuring meer nodig. en als je die 5bak steun mooi last zodat het origineel lijkt. nette golf op die ats'n !
__________________
69 bug 75 golf 82 golf |
#9
|
||||
|
||||
Thx voor de comments,
Hoe zit het eigenlijk met de schakelstang en pook, kan ik gewoon die van de 4bak houden? Hierjuist wat bezig geweest aan dat MH blokje, waterpomp blikt stuk te zijn, draait heel stroef. grtz |
#10
|
||||
|
||||
Mooi Golfje! Heb zelf ook een 1100cc van '83. Succes ermee!
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
#11
|
||||
|
||||
Hey,
Heb hier nog even een vraagje, Het MH blokje zit er reeds in, nu onder mijn carb in het spruitsuk zit zo een verwarming met die stekels, Is dat iets dat constant stroom krijgt? of enkel tijdens koudstart? grtz |
#12
|
||||
|
||||
Iemand die antwoord weet op bovenstaande vraag?
grtz |
#13
|
||||
|
||||
Update'je:
Motor heeft het begeven, dus deze ochtend er uit getakeld. Nu op zoek naar een ander blok, Zat origineel een 1100cc in, deze die er nu inzat was een 1300cc MH, Maar heb het wat gehad met pierburg 2e carbs, dus dacht ik eraan om een 1000cc monopoint injectie met 5bak er in te leggen. Moet ook wat origineel ogen, in verband met de keuring hier in belgie. Dus geen multiopoint ofzo, mss een 1300gt GK? maar bijna niet te vinden hier. Wat denken jullie? grtz |
#14
|
||||
|
||||
Niemand idee welke blok ik zou steken?, betrouwbaartste smallblock benzine?
Denk zelf aan monopoint injectie, 1000cc aau of 1300cc aav Kan ik hierbij mijn benzinetank en leidingen houden en in de motorruimte een pomp zetten? grtz |
#15
|
||||
|
||||
Terug goed weer, dus de golf uit zijn stalling gehaald. Ligt ondertussen een 1100 fa blokje in, en ook een kw variant2 (wat een verschil tegenover vmaxx!!!, rijdt echt super)
Wat vinden jullie trouwens van plastic wielbogen in combinatie met de chroom stripping? (Zou wielbogen willen steken omdat ik roest heb weggewerkt bij de wielranden, maar vindt de juiste kleur niet en zit met kleurverschil) Trouwens weinig aan de golf gedaan, ben met wat andere dingen bezig geweest: Ondertussen verkocht Ook verkocht huidige daily |
#16
|
||||
|
||||
Hier ook nog eens uppen. Golfje staat ondertussen in het manilla groen.
Hij rijdt wel beenhard, is een kw var2 en een 165/40r15. Nu had ik gedacht om hem wat hoger te draaien in combinatie met een 195/45r15, oftewel op dezelfde hoogte en dan een 14inch met een hogere band. Of heeft iemand nog een andere suggestie? (ik heb ook nog een vaste verlaging liggen van -6cm) grts |
#18
|
|||
|
|||
Nette golf zo.
Zou die zeker niet hoger draaien. Hoe staat de kw ingesteld? De var 2 kan je de hardheid toch regelen.
__________________
GRTZ... Drive it like you show it... |
#19
|
|||
|
|||
Met deze rijhoogte kun je hem volgens mij zonder probleem iets minder hard zetten.
Wel een bijzonder mooi exemplaar trouwens. |
#20
|
||||
|
||||
thnx voor de comments.
De schroefset staat kwa hardheid in de helft. Maar ik heb vooral last van korte kloppen als je in een put komt of op een beton baan van die langsgroeven zo, net alsof je dashboard er uitvalt. van het hobbelen heb ik geen last. Daarmee dacht ik dat het wat fijner zou rijden als ik bijvoorbeeld een 195/40 zou plaatsen. grts |