#1
|
|||
|
|||
Hoeveel mm zuigers afdraaien?
Wie is hier goed in het uitrekenen mbt het afdraaien van zuigers?
Ik heb 2 setjes zuigers liggen namelijk van een PL & een 9A motor. De zuigers van de 9A liggen al zo'n 6 jaar op de plank dus tijd om ze toch maar eens te gaan (mis)gebruiken Ik heb zelf al het één en ander al berekent voor de 9A. Ik krijg er 2.9 mm uit dat er vlak afgedraaid moet worden. Kan iemand dit bevestigen? |
#2
|
||||
|
||||
als ik het goed begrijp wil je die 9a in een pl blok gebruiken??
Of ga je voor een geladen blok?
__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold) Mk 1 Cabrio G60 (For Sale) |
#3
|
||||
|
||||
meen dat je bij een 9a een milimeter of 2.0 moest afhalen om aan 8,3 te komen ofzo...
das ruim voldoende voor drukvulling..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#4
|
||||
|
||||
bij pl zuigers moet je ook 2 mm afdraaien om op 8,5 te komen.
__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold) Mk 1 Cabrio G60 (For Sale) |
#5
|
|||
|
|||
Sorry...ik heb het niet duidelijk opgeschreven.
De compressie moet 8,5:1 gaan worden voor de 9A zuigers. Ik gebruik ook het onderblok van de 9A. De PL zuigers laat ik even nog op de plank liggen. De laaddruk is 1bar. |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Dan klopt die van de 9A van "richard" niet |
#7
|
||||
|
||||
hmmm..ik heet in het echt ook richard..en niet .."richard".. ja de 9a is iets langer dan de pl..dus dan zal je berekening wel goed wezen en was mijn kennis gebasseerd op de PL... zal het wel eens gaan berekenen..je wilt dus naar plus minus 8,5 komen..?
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#8
|
|||
|
|||
Ik wil op 8,5:1 uitkomen en beslist niet lager.
Ik bedoelde "richard" als quote. Is wel zo netjes Ik wacht wel op je berekening... |
#9
|
||||
|
||||
Waarom niet gewoon een dikkere 'segmenten' koppakking ertussen? Als je het toch niet knap wilt doen (lees: geen nieuwe cilinderboring en gesmede zuigers).
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#10
|
|||
|
|||
Dubbele koppakking is uit den boze daar begin ik echt niet aan.
Andere zuigers komen op den duur wel.(ca. een kort jaartje) Ik wil eerst dit uitproberen. |
#11
|
||||
|
||||
Ik heb het ook niet over een dubbele papieren pakking, je moet goed lezen.
Zwakke zuigers nog zwakker maken is niet beun zeker.... Maar doe wat je niet laten kunt.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Dat voldoet ? Zijn ze ook te koop of wordt het koper fresen ? |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
i'm with allart...kan die formule niet meer terug vinden..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#14
|
||||
|
||||
Zo duur zijn zuigers op maat niet.
Je moet ze alleen niet in NL kopen.... Verdiep je eens in de States, koop je opmaat gemaakte zuigers voor de helft van wat ze er hier voor vragen. En dat heb je race zuigers, let wel je moet dan wel je blok boren. www.porttuning.com |
#15
|
|||
|
|||
Als er iemand is die nog 16Vt zuigers nodig heeft en drijfstangen is het mss mogelijk om meerdere setjes te bestellen indien er een nette korting tegenover staat.
Hier een solid die ik me gemaakt had op compressie van 8.8:1 |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Sinds wanneer is een koppakking van papier J/K Ik snap wel wat je bedoelt, maar daar ben ik gewoon geen voorstander van. |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Is te koop, maar zou het vanuit The States bestellen. |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Ben ik al bekend mee, maar bedankt voor je tip. Ik ga over een krappe 9 maanden naar The States, dus neem ik meteen een setje mee. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
De tuner waar mijn blok nu ligt, zei dat ik gewoon 2 meer-laags stalen koppakkingen moet kopen en dan het popnageltje eruit boren. Kan je zelf een net zo dikke pakking samen stellen als nodig is. Dit sluit wel goed af in tegenstelling tot 2 normale koppakkingen op elkaar rammen.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |