#1
|
||||
|
||||
Chokeprobleempjes
Zo heb een klein probleempje met de choke,
Deze staat er veel te lang en te hard (of hoe noem je het) op, Wanneer ik de koppeling intrap maakt hij enorm veel toeren, en in de 3 loopt hij stationair 50 km/u, dus iets te veel van het goede. Laatst maakte ik een ritje en ging hij er pas na 30km eraf, en af en toe na 15 km. Maar iig staat hij er veel te lang op. Wat zou dit kunnen zijn.
__________________
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 25-11-2010 at 08:49. |
#2
|
||||
|
||||
over wat voor een auto praten we? bouwjaar,motor?
|
#3
|
||||
|
||||
Ja das inderdaad wel handig om te weten,
Het gaat om een Golf 2 van het bouwjaar 1987, Er ligt een 1.6 blokje in i.c.m. 5 bak mocht het er tot doen. |
#4
|
|||
|
|||
hij warmt wel snel genoeg op?
|
#5
|
||||
|
||||
De temperatuurmeter doet het niet, maar de kachel geeft na enkele minuten al warme lucht, dus hij word wel warm maar de choke gaat er niet af en staat veel te hard erop.
|
#6
|
||||
|
||||
up
|
#7
|
|||
|
|||
ik heb dit ook gehad maar deze bleef continu aan en heb toen men staafje veranderd door een langer dat zat zo in een soort sensorke waar u water leiding heen lopen links voor aan in de carbu en sinds dien doet hij het weer super
|
#8
|
|||
|
|||
Automatische choke neem ik aan (2e2 carb?). Misschen is die kaduuk? Even het choke-huis eraf halen (zit aan de warmwatertoevoer en -afvoer op de carb) en chekken.
Daarbij: eerst de motor warm, dan jezelf... (dus niet meteen na het starten de kachel op zijn hoogst)... Nog meer mensen goede ideeën?
__________________
AKA 'Paul' |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Heb je meer info over dat staafje, hoe het heet of een type nummer? Quote:
Ja automatische choke, welke carb weet is zo niet, Verder zet ik mijn kachel altijd helemaal uit of lichtjes aan op mijn voorraam zodat die niet beslaat, want ben niet zoon fan van de koude lucht van mijn kachel. |
#10
|
|||
|
|||
oh hoe dat heet weet ik niet maar een maat zei me dat eens om dit zo te doen en dit werk het is het stangetje in de choke-huis waar je koelvloeistof door uit loop als dit opwarmt komt dit staafje wat naar buiten als die te kort is komt ie nie ver genoeg
|
#11
|
||||
|
||||
Oke ik ga er binnenkort eens naar kijken of ik kan vinden wat je bedoeld.
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb nog een 2e2 liggen kompleet. voor 25 euri zonder verzenden
__________________
mk2 1.8 8 v (weber replacement) alpen wit ' 86 touran tdi 2008. daily hooker. japje prius 1.8 (black) bj 25-1-2011 140 hp bijtellings snoepje |
#13
|
||||
|
||||
Dat "ding" waar het staafje uit komt heet de waxthermostaat en deze in voor 99% zeker defect.
(zit rechtsvoor op de carb en er zitten 2 kleine koelwaterslangen op) Deze vervangen en dan moet het probleem over zijn. Door de warmte van het koelwater zet de wax uit en duwt het staafje naar buiten waardoor de choke uitgezet word. Op dit moment blijft de auto dus op de choke staan waardoor deze teveel toeren draait. |
#14
|
||||
|
||||
Bedankt, dan ga ik daar morgen even een nieuwe voor bestellen,
Hopenlijk is het dan opgelost. De choke loopt wel te veel toeren stationair, zou dat daar ook aan liggen? |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Ja waarschijnlijk wel. Het is een beetje een vreemde constructie,aan de rechterkant zit de waxthermostaat waar een staafje uitkomt. Aan de binnenkant van de carb zit dan een verbinding naar de linkerkant waar de choke bedient wordt. TIP: trek niet aan het staafje wat uit de nieuwe waxthermostaat komt,hiervan gaan ze STUK. Succes . Gr Jan. |
#16
|
||||
|
||||
Bedankt,
Dan houd ik daar even rekening mee, Hopenlijk gaat het werken. |
#17
|
||||
|
||||
026 129 243c is als het goed is het ori.nummer
Wel even laten controleren.:-) |
#18
|
||||
|
||||
Ja dat zeker anders krijg je dadelijk van ja jij komt met een nummer wat wij moeten bestellen dus jouw fout.
Zo heb ik het namelijk wel eens zien gebeuren, maar gelukkig niet bij mij. |
#19
|
||||
|
||||
ja idd ,hierbij nog even een afbeelding.
Hoop dat je hiermee geholpen bent. Nr 16 moet hem zijn. |
#20
|
||||
|
||||
Hier ben ik zeker meer geholpen,
Dank daarvoor. |