#1
|
||||
|
||||
2270cc / 2176cc type 4 motor
Al surfend kwam ik dit tegen:
http://www.type4parts.com/pd_2270cc_rebuild.cfm KB 96mm Flat Top pistons with German Cylinders Rebuilt Heads 44 x 36 valves 5.4 rods with ARP Bolts 78.4mm Crankshaft Webcam Cam and lifters 021 198 009 B Complete Engine Gasket Set 029 105 245 B Front Crankshaft Seal High Heat Viton 021 105 247 A Rear Crankshaft Seal 021 198 481 A Main Bearing Set STD German Rod Bearing Set German 021 198 541 Cam Bearind Set German 021 109 335 C Push Rod Tube (8) 021 117 021 B Oil Cooler 021 115 351 A Oil Filter Mahle (2) 38mm Oil Pump Aangezien mijn CU motor uit m'n bus aan revisie toe is lijkt met dit wel een optie. Echter ik ben persoonlijk niet zo weg van die 96mm zuigers. Zou dit wat zijn volgens jullie? Is de set zo compleet? €1565 euro ex. verzend en doane kosten.
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#2
|
||||
|
||||
Dit kreeg ik net te horen (supersnelle reactie!):
----------------------------------------------------------------------- Hello, Yes I can ship to Holland. The cost to ship withouut the cylinders will be $85. The cost of the kit without the cylinders would be $1595 plus the shipping Total $1680 for Kit with Shipping and Insurance. Thanks Steve -----------------------------------------------
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#3
|
||||
|
||||
$85 dollar verzendkosten?
Das een prikkie!! Ik heb geinformeerd voor een type 1 set ergens anders en verzendkosten waren over de $200 Anyway, das niet echt wat je wil horen, maar toch |
#4
|
||||
|
||||
Rebuilkit
Quote:
Hoi JeeWee, Je vraagt of dit wat is. Dat is niet eenvoudig te beantwoorden. Ik heb redelijk wat ervaring met hot VW's durf ik te zeggen. Ik vind echter dat je goed moet beseffen dat de Amerikanen bekend staan om veel fantastische parts waarbij de afwerking vaak ruw is. Veelal zijn koppen niet uitgeliterd, klepzittingen van eenvoudige chromemoly en moet je zeker weten dat je beschikt over de juiste settings en balances van je onderdelen. Je kunt namelijk niet zomaar alles bijeen voegen een een snelle motor bouwen. Als alles zo goedkoop kon, had ik mijn eigen projecten al veel sneller voor elkaar gehad. Is de krukas van een gerenomeerd merk en goed gebalanceerd? Zijn de heads voorzien van goede kleppen (Manley etc) Zijn de klepzittingen en de klepgeleiders op zijn Amerikaans vervangen. (kun je er gelijk uit donderen) De zuigers zijn in amerika interessant maar de cillinders, zijn die uitgeboord en hoe dik is de wand dan. De drijfstangen, wat voor pistonpenbussen zitten er in. Ben je bereid dit alles uit te laten balanceren en te laten matchen? De pakkingen en de keerringen zijn geheel niet boeiend. Ook de tubes niet. Denk goed na, waaar je je geld aan uit geeft. Heb je een goed advies nodig? vraag het aan iemand die je vertrouwen kunt op basis van veel ervaring en maak altijd(!) gebruik van het beste materiaal. Groetjes en succes, PrutZer |
#5
|
||||
|
||||
Me... I'm so green!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#6
|
||||
|
||||
Over groen gesproken : vroeger liep de douane ook in het groen . Die draaien je ook nog eens een poot uit
|