#1
|
||||
|
||||
v5 vraagje
Hallo,
Ik ben mij aan het orienteren op een golf 4 v5 of een toledo v5. Nu is mijn vraag je ziet golfjesmet een rode v en een zilveren. Wat is hier het verschil in en wat zijn de zwakke plekken van deze motor? En is deze motor ook nog te chippen? Alvast bedankt, Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#2
|
|||
|
|||
volgens mijde rode v heeft 170 pk en de andere heeft 150 pk.
hoor erg slechte dingen over die motors.maar ja je moet soms ook geluk hebben met auto,s.zou liever voor een v6 kiezen. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Oh wat heb je dan gehoord? Ik heb welleens gehoord dat ze aardig dorstig zijn
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#4
|
||||
|
||||
Dat klopt! De v5 is niet redelijk zuinig.
Je zou de search eens moeten gebruik zullen genoeg dingen staat over de v5.
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht) |
#5
|
||||
|
||||
Wat je vaak hoort van v5 blokken is dat LMM een zwaktepunt is, vervangen is +- 350 euro.
En als de ketting gaat rammelen heeft blok kettingrevisie nodig, kosten +- 1200 euro. Vaak word gemeld dat dit zowiezo bij 200.000 nodig is, maar vaak eerder. Rijd nu zelf +- 2 maanden een golf 4 v5, rijd erg lekker, vermogen zat maar lust idd graag een slokje benzine. Rijd +- 30km per dag met gemiddeld verbruik van 1 op 10 ongeveer.
__________________
Mijn auto's: 98'er Golf mk4 V5 Highline (daily) 84'er Golf mk1 1.6 cabrio (project) |
#6
|
||||
|
||||
Wij hebben een Passat v5 automaat en die is redelijk dorstig op kleine stukjes verbruik 1 op 8 en op lange afstanden maximaal 1 op 10. Let er goed op dat de ketting geen geluid maakt zoals hierboven ook al is gezegd als je hem hoort gewoon laten staan en niet kopen. Onze v5 is vorig jaar bij 180000km kapot gelopen omdat er een rol van de ketting was gebroken. Kan je vertellen dat dat een duur geintje is dus let daar goed op
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 Last edited by Erwin G60 : 04-11-2010 at 18:28. |
#7
|
|||
|
|||
inderdaad kettingen die rammelen, zuipen als een v6 en(de 150pk versie) loopt als een 4cilinder.. de 170pk blokken zijn n stuk beter.
ik heb er zelf ook voor zitten kijken. maar heb toch voor een 1.8Turbo gekozen. zowiezo is t blok stuk makkelijker. en mogelijkheden om meer vermogen eruit te halen zijn stuk makkelijker als een 5cilinde(ongeblazen)
__________________
mijn Bora Variant wie breed wil rijden moet regelmatig nieuwe wiellagers monteren! |
#8
|
||||
|
||||
ok bedankt allemaal voor de info.
Ik zal een 20vt eens in de overweging nemen. Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#9
|
||||
|
||||
V5 blokken zijn idd dorstig, maar op de snelweg kun je 1op13 halen. Ik zat ook te twijfelen tussen een 1.8T en een v5. Toch maar voor v5 gegaan, ondanks de kwalen. Maar vind het geluid stukken mooier dan een 1.8T. Sprak laatst iemand die had een v5 170pk versie met 80xxx km op de teller en ketting etc al stuk.
__________________
Mijn auto's: 98'er Golf mk4 V5 Highline (daily) 84'er Golf mk1 1.6 cabrio (project) |