|
|||
|
|||
Startrelais stuk?
Aangezien ik er niet meer uit kom, hoop ik dat jullie nog een idee hebben!
Mijn daily golf heeft vaak startkuren, de startmotor draait goed rond, maar ik denk dat de bendix niet uitschiet. Heb de startmotor al uit elkaar gehaald en gecontroleerd, koolborstels meteen maar vervangen. Alleen zag ik verder helemaal geen slijtage, tandwieltje was goed, bendix kon gewoon soepel heen en weer bewegen. Startrelais dus ook maar uit elkaar gehaald maar zag er ook allemaal nog prima uit en de "kern" beweegt ook nog goed heen en weer. Dus weer in elkaar gezet, maar probleem doet zich nog steeds voor. Overigens na een keer of 5/6 proberen pakt hij ineens wel! Wat zou dit kunnen zijn? Kabels heb ik ook allemaal al gecontroleerd en schoongemaakt/geschuurd. |
|
||||
|
||||
Heb je de startmotor al in uitgebouwde toestand gecontroleerd?
Draaide ie goed? Sprong ie uit?
|
|||
|
|||
Quote:
Nou dat is nou het lastige, omdat het niet zo is dat je hem los kan proberen omdat de as van de startmotor gecentreerd word door een busje in de versnellingsbak/blok. |
|
|||
|
|||
Iemand anders nog een idee?
|
|
||||
|
||||
is het wel je startmotor?
zo te lezen draait hij wel in het rond maar slaat gewoon niet aan? miss je contactblokje dat is ook een kwaaltje
|
|||
|
|||
Dat lijkt mij niet, het moet wel in de startmotor zitten.
Je hoort de startmotor draaien, hij heeft de starterkrans niet vast. Ik zou er anders wel ff een filmpje van maken, mischien is het dan duidelijker. |
|
||||
|
||||
Heb het zelfde probleem gehad, accu had nog 3% startcapaciteit.
Probeer eens een andere accu. Geen startkabels want als er een cel door is schiet je nog niet op |
|
|||
|
|||
Dat is trouwens nog wel een goeie tip!
Trek wel ff de accu uit de cabby Thnx! Laat het weten |