|
|||
|
|||
groene bolletje
gisteravond ontdekte ik een los slangetje.
deze loopt van het groene bolletje links onder de motorkap naar een Y stuk hiervan takt 1 deel af naar het luchtfilterhuis en het andere deel.... die hangt los. waar hoort deze en wat doet deze. hoop dat iemand mij kan helpen idm aan de hand van een schema of foto. alvast dank! gr Arno |
|
|||
|
|||
het betreft een pierburg 1B carburateur op een 1.5 gls motor
gr |
|
|||
|
|||
Volgens mij betreft het een vacuumpotje.
|
|
||||
|
||||
Het is een soort vacuum buffer vat..
Gaat om deze denk ik.. kan niet echt goed zien waar ie heen gaat.. maar volgens mij zit ie gewoon ergens via een t-stuk tussen de carb. |
|
|||
|
|||
ja klopt dat bolletje links boven op de foto bedoel ik
vanaf daar loopt het slangetje naar een Y stuk die 1 kant aftakt naar het luchtfilterhuis en 1 losse kant. Simpel gezegd waar hoort dat bolletje aangesloten te zitten op de carb? |
|
|||
|
|||
weet het zo niet uit me hoofd...
Maar als je mij ff belt om 1700 dan kijk ik ff voor je ... Ik heb namelijk ook een 1.5 JB.. Gr Dennis.. Last edited by DHeitkonig : 20-10-2010 at 14:40. |
|
|||
|
|||
helemaal super!
ik heb je nummer opgeschreven dus als je hem hier wil weghalen kan dat. spreek je tegen 17:00 uur |
|
|||
|
|||
is goed hoor je straks..
|
|
|||
|
|||
en gelukt
|
|
|||
|
|||
nog niet helemaal ben er achter dat het bij mij heel anders zit dan bij dheitkonig.
dus ga de carb helemaal loshalen kan ik gelijk mooi alle vacuum slangen vervangen evt pakkingen etc en alles aansluiten zoals het hoort. Ben al aan het zoeken geweest naar een aansluitschema maar of ze zijn niet leesbaar of niet compleet. Heeft iemand een schema waar ook dat groene bolletje en het luchtfilter etc op staan? Dennis nog bedankt he! ps je hebt een mail |
|
|||
|
|||
`You've got mail...
|
|
||||
|
||||
hij doet het er ook prima zoder dat het vacuum potje zit aangesloten
bij zit ie niet aangesloten en de motor loopt perfect! |
|
|||
|
|||
dat weet ik zo niet maar bij mij zit hij er op en dat zal wel zo horen daarom wil ik het weer allemaal goed hebben
|
|
||||
|
||||
bij mij hangtie ook los, maar ik heb er ook een andere carb opzitten...
|
|||
|
|||
wat heb jij er voor carb op zitten dan?
|
|
||||
|
||||
Weber 32/34 DMTL ter vervanging van die Pierburg 1B, als je die op een 1.5JB wilt zetten dan heb je wel een ander inlaatspruitstuk nodig met een ander luchtfilter erop want het oude luchtfilterhuis past dan niet meer. Rijdt overigens wel een stukkie beter en het geeft nog eens een leuk geluidje ook!
Heb die Pierburg nog wel liggen, maar dat is niet veel meer...
|
|||
|
|||
heb je dan een heel ander spruitstuk nodig of is dit op te lossen met een soort adapter?
|
|
||||
|
||||
toch wel een ander spruitstuk, de aansluiting waar de carb op komt is anders dan wat er origineel op zit. Maar daar zou op zich best goed aan te komen moeten zijn, zonder de hoofdprijs daarvoor te moeten betalen.. heeft mij geloof ik 35 euro gekost. Verder zit er bij die Weber een verloopstuk om de carb daarop te monteren.