Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-10-2010, 16:10
scarie scarie is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 73
Default problemen met olie vr6

vorige week heb ik mijn carterpan kapot gereden met mijn vr6. natuulijk door laag rijden. carter afgenomen, oliepomp gecontroleerd en was ook aan het scheuren ook gedemonteerd. gisteren nieuwe carter + dichting bij volkswagen service gaan halen. oliepomp had ik liggen van andere vr6 blok dus deze gedemonteerd en nieuwe dichtingen geplaatst. na alles te monteren en olie opdoen tot het juiste peil. starten van vr6, motor draaid dereckt maar veel getik van de kleppen en olie lampje in wagen zit te knipperen. 5 maal proberen opnieuw te starten maar blijft het zelfde. wagen heeft messchien maar 2 minuten gedraaid. ik durf hem niet meer starten.
wat kan de oorzaak zijn?
moet ik bij het opstarten iets doen?
__________________
member vw club charly's
Reply With Quote
  #2  
Old 09-10-2010, 16:12
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

hij krijgt geen oliedruk,waarschijnlijk is de pomp die je hebt gemonteerd kapot(speling etc.)of de pomp verliest druk op de blokaansluiting....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #3  
Old 09-10-2010, 16:22
scarie scarie is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 73
Default

ja oke, kan dit nu kwaad voor motor ? heeft 2 a 3 min gedraaid.
__________________
member vw club charly's
Reply With Quote
  #4  
Old 09-10-2010, 17:45
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by scarie
ja oke, kan dit nu kwaad voor motor ? heeft 2 a 3 min gedraaid.


Zo even draaien kan geen kwaad maar nu gewoon niet meer starten.
Even een vers pompje halen en dan opnieuw prpoberen.
Gewoon goed op letten dat het lampje vrij vlug uitgaat anders is er wat mis...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #5  
Old 09-10-2010, 20:06
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

tip;gooi de perskant van de pomp vol met olie voor montage....
dan heeft ie wat minder moeite om een beginnetje te maken zegmaar.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #6  
Old 10-10-2010, 20:08
scarie scarie is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 73
Default

oke pomp is besteld en nieuwe oliefilter. zou ik nog iets vervangen? nu zit ik met nog een zorg. ik maak mij misschien zorgen om niets maar mijn olie stond volledig op pijl, door dat de olie pomp zijn werk niet gedaan heeft die 3 minuten. wil dit dan zeggen dat de cilinders geen olie krijgen? voel me er niet goed bij.
__________________
member vw club charly's
Reply With Quote
  #7  
Old 14-10-2010, 19:33
scarie scarie is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 73
Default

gisteren nieuwe olie pomp en olie filter geplaatst, carterpan gemonteerd. vr6 heeft altijd al op 10w40 gereden (castrol), olie op gedaan tot op het peil en dan vr6 starten. na 2 min draaien heb ik gestopt, lampje knipperd niet meer maar nog steeds tikken. vandaag olie peil gecontroleerd nog wat olie kunnen bij doen en terug starten. na 5 min draaien tikken de kleppen nog. het geluid is al wat minder maar toch maakt het nog veel lawaai. voor ik hem verder laat draaien vraag ik nogmaals of dit misschien even duurt voor alles terug op zijn plaats is.

alle onderdelen komen van volkswagen.
__________________
member vw club charly's
Reply With Quote
  #8  
Old 14-10-2010, 19:57
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,811
Default

Mijn mening is laat er even iemand naar kijken die er goed verstand van heeft.
De mensen hier op het forum helpen je super maar niemand kan je situatie zien.
Kijk als de motor nu slecht loopt kan er weinig gebeuren dan is iedere hulp van hier ook welkom.
Maar je hebt nu dat de motor misschien een olieprobleem heeft en je kunt je blokje straks misschien afschrijven.
En dat zou eeuwig zonde zijn voor jou en je knip.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #9  
Old 16-10-2010, 10:55
scarie scarie is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 73
Default

vandaag vr6 terug eens laten draaien nu 10 min. olie had zo'n 64 graden. blijft tikken.

jammer, zal hem laten nakijken door de garage.
__________________
member vw club charly's
Reply With Quote
  #10  
Old 19-10-2010, 20:17
scarie scarie is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 73
Default

vandaag mekanieker gekomen. de laatste keer dat ik vr6 gestart had was vrijdag dan tikte hij nog. vandaag start ik hem en tikt niet meer. raar maar waar is terug goed. hij zegt dat er lucht in de klepstoters zat en door hem 10 min warm te laten draaien vrijdag, zou de lucht verdampt zijn.

zeer tervreden dat alles terug in orde is.
__________________
member vw club charly's
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum