#1
|
|||
|
|||
problemen met olie vr6
vorige week heb ik mijn carterpan kapot gereden met mijn vr6. natuulijk door laag rijden. carter afgenomen, oliepomp gecontroleerd en was ook aan het scheuren ook gedemonteerd. gisteren nieuwe carter + dichting bij volkswagen service gaan halen. oliepomp had ik liggen van andere vr6 blok dus deze gedemonteerd en nieuwe dichtingen geplaatst. na alles te monteren en olie opdoen tot het juiste peil. starten van vr6, motor draaid dereckt maar veel getik van de kleppen en olie lampje in wagen zit te knipperen. 5 maal proberen opnieuw te starten maar blijft het zelfde. wagen heeft messchien maar 2 minuten gedraaid. ik durf hem niet meer starten.
wat kan de oorzaak zijn? moet ik bij het opstarten iets doen?
__________________
member vw club charly's |
#2
|
||||
|
||||
hij krijgt geen oliedruk,waarschijnlijk is de pomp die je hebt gemonteerd kapot(speling etc.)of de pomp verliest druk op de blokaansluiting....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
|||
|
|||
ja oke, kan dit nu kwaad voor motor ? heeft 2 a 3 min gedraaid.
__________________
member vw club charly's |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Zo even draaien kan geen kwaad maar nu gewoon niet meer starten. Even een vers pompje halen en dan opnieuw prpoberen. Gewoon goed op letten dat het lampje vrij vlug uitgaat anders is er wat mis...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#5
|
||||
|
||||
tip;gooi de perskant van de pomp vol met olie voor montage....
dan heeft ie wat minder moeite om een beginnetje te maken zegmaar.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#6
|
|||
|
|||
oke pomp is besteld en nieuwe oliefilter. zou ik nog iets vervangen? nu zit ik met nog een zorg. ik maak mij misschien zorgen om niets maar mijn olie stond volledig op pijl, door dat de olie pomp zijn werk niet gedaan heeft die 3 minuten. wil dit dan zeggen dat de cilinders geen olie krijgen? voel me er niet goed bij.
__________________
member vw club charly's |
#7
|
|||
|
|||
gisteren nieuwe olie pomp en olie filter geplaatst, carterpan gemonteerd. vr6 heeft altijd al op 10w40 gereden (castrol), olie op gedaan tot op het peil en dan vr6 starten. na 2 min draaien heb ik gestopt, lampje knipperd niet meer maar nog steeds tikken. vandaag olie peil gecontroleerd nog wat olie kunnen bij doen en terug starten. na 5 min draaien tikken de kleppen nog. het geluid is al wat minder maar toch maakt het nog veel lawaai. voor ik hem verder laat draaien vraag ik nogmaals of dit misschien even duurt voor alles terug op zijn plaats is.
alle onderdelen komen van volkswagen.
__________________
member vw club charly's |
#8
|
||||
|
||||
Mijn mening is laat er even iemand naar kijken die er goed verstand van heeft.
De mensen hier op het forum helpen je super maar niemand kan je situatie zien. Kijk als de motor nu slecht loopt kan er weinig gebeuren dan is iedere hulp van hier ook welkom. Maar je hebt nu dat de motor misschien een olieprobleem heeft en je kunt je blokje straks misschien afschrijven. En dat zou eeuwig zonde zijn voor jou en je knip.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#9
|
|||
|
|||
vandaag vr6 terug eens laten draaien nu 10 min. olie had zo'n 64 graden. blijft tikken.
jammer, zal hem laten nakijken door de garage.
__________________
member vw club charly's |
#10
|
|||
|
|||
vandaag mekanieker gekomen. de laatste keer dat ik vr6 gestart had was vrijdag dan tikte hij nog. vandaag start ik hem en tikt niet meer. raar maar waar is terug goed. hij zegt dat er lucht in de klepstoters zat en door hem 10 min warm te laten draaien vrijdag, zou de lucht verdampt zijn.
zeer tervreden dat alles terug in orde is.
__________________
member vw club charly's |