#1
|
||||
|
||||
1.6 55kw of 1.8 55kw?
Zit er veel verschil tussen het 1.6 55kw blok en het 1.8 55kw blok?
Is de een ook meer betrouwbaar dan de ander? Is de een zuiniger of is de een krachtiger dan de ander? Is het niet zo dat het 1.8 blok gewoon een geknepen versie van de 90 pk versie is en dat je hem vrij eenvoudig sneller kan maken. In principe kun je uit dat 1.8 blok veel meer pk´s halen. Hoop dat iemand antwoorden op m´n vragen kan geven |
#2
|
|||
|
|||
1.8 is naar mijn mening sterker dan de polo motortjes qua levensduur....
|
#3
|
||||
|
||||
1.6 Is iets vlotter, en zuiniger, Gevoelsmatig vind ik hem veel sneller maar in praktijk is het niet veel 0.6 op 0-100 ofzo
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Waarschijnlijk omdat de 1.6 lichter is, omdat dat een smallblock is.
__________________
Member of Dub05 |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
1600 is geen smallblock
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |
#6
|
|||
|
|||
1.6 74 kw geen optie?
|
#7
|
|||
|
|||
1800 met 55kw zuipt als een 1800 90 pk maar dan met 75pk's..
1.6 74kw (101pk) zijn erg snel voor een 1600, lopen hoge toeren, hoger verbruik dan de 1.6 55kw (maar dan heb je ook wel wat) maar daar kan niet veel meer aan het blok worden gedaan, misschien alleen wat om het sneller te laten optrekken. met een openluchfilter klink die een beetje als een vtec :P bij de 4200 toeren gebeurt er wat in de motor en heb je gelijk de 101 pk tot je beschikking, en een verschrikkelijk lekker geluid ineens je hebt dan gelijk een van de latere types van de golf3, dus minder last van de bekende kwaaltjes enzo |
#8
|
||||
|
||||
de 1.8 heeft waarschijnlijk meer koppel.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#9
|
|||
|
|||
misschien leuk om even erbij te zetten
75pk (55kw) 1.6 AEA 55kw/5200rpm 128nm/2800...3400rpm 1.6 ABU 55kw/5200rpm 126nm/2600rpm 1.6 AEE 55kw/4800rpm 135nm/2800...3600rpm 1.8 AAM 55kw/5000rpm 140nm/2500rpm 1.8 ANN 55kw/5000rpm 140nm/2500rpm 101pk (74kw) 1.6 AEK 74kw/5800rpm 135nm/4400rpm 1.6 AFT 74kw/5800rpm 140nm/3500rpm 1.6 AKS 74kw/5800rpm 140nm/3500rpm 90pk (66kw) 1.8 ABS 66kw/5500rpm 145nm/2500rpm 1.8 ADZ 66kw/5500rpm 145nm/2500rpm 1.8 ANP 66kw/5500rpm 145nm/2500rpm |
#10
|
||||
|
||||
Ik rij zelf in een Golf 3 met een 2.0 liter AGG 85 KW , is zeker een aanrader.
Is lekker vlot en soepel. Ik rij ook nog regelmatig in mijn 'oude' Golf 3 (is nu van mijn ouders) met een 1.6 liter AEE 55 KW en vind deze ook nog steeds lekker rijden. Is voor een 55 KW best wel vlot en is zuiniger dan de 2 liter. Je moet natuurlijk zelf beslissen.
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily' Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily' |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Wellus
__________________
Member of Dub05 |
#12
|
||||
|
||||
ik zeg een 1.8 90pk, die heeft meer koppel, op het meeste gebruikte toerental.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#13
|
|||
|
|||
pondjaby thanks for the info!
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
geld ook voor de 1.6 101pk blokken, die rijden standaard al met hogere toeren dan de rest (snel voorbeeltje: 120 in de 5 al 4000 toeren, ga maar na als je 50 in de 3 rijd d8 dat je al boven de 3000 zat?? weet niet zeker meer) Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
16v is hoogtoerig, vind ie leuk.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Zeker hoogtoerig, maar wel makkelijk 160+ met me IV Cabrio. En zuinig. Met de 1.8 75 pk, rij je 120 met 3000 toeren.. mja daar is dan ook alles mee gezegd... (was me 3 cabby)
__________________
Spijlbus 1964 - Bagged - Porsche brakes - Porsche steeringrack - Supercharged 1600...etc Kreidler SL 1969 Megane CC |
#17
|
|||
|
|||
maar hoe komt het dat er 2 1.8 motoren zyn met verschillende pk waardes
en kan je die van 75 upgraden naar 90 pk? want ik heb zelf een golf3 variant 1.8 75 pk terwijl ik daarvoor een vento 1.8 90pk had |
#18
|
||||
|
||||
Bedankt voor alle reacties
Ik denk dat ik maar gewoon op zoek ga naar een 1.8 90 pk Die 1.6 101 pk blokken kom je niet veel tegen, en als je er al een tegenkomt heeft de eigenaar vaak ook wel door dat dat blok redelijk uniek is. Ze vragen er dus ook belachelijk hoge prijzen voor in vergelijking met een ´gewone´ 1.6 of een 1.8.. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Je kunt upgraden van 75 naar 90pk door het blok te vervangen voor een 90 pk versie. Heb zelf ook een 75pk 1.8 die hebben een lagere compressie verhouding lopen ook probleemloos op octaan91 . Ze zijn niet snel maar wel zuinig rijd momenteel op 17'' imi BBS +-1/13 met de winter banden op 15'' org BBS +- 1/15. Valt me niet tegen voor een Cabby.
__________________
Why ride high if you can fly low.... Polo sold Volvo's sold MK3 Cabby daily ride GSXR in progres |
#20
|
|||
|
|||
Ik heb bijna een jaar een 1.6 74kw gehad.
Altijd als een malloot gereden (dus snelheidsduivel) en moet wel zeggen, Met een zware voet, tank je jezelf scheel. Maar voor mij maakte het niet uit. Kreeg 30cent per kilometer, Eindhoven-Roermond en Eindhoven-Venlo, in weekend tikte goed aan. Hij is behoorlijk snel met optrekken. Kon een gti bijhouden tot 60km/h, daarna niet meer xD. Voor binnestad ben je behoorlijk snel, maar is je tank ook sneller leeg. Voor de rest, Sinds dat jaar, geen problemen gehad met het blokje. Wel motorolie aangevuld (Mag ook wel als je het beesjte flink intrapt), maar voor de rest, nooit stilgestaan. Wilde altijd wel een openluchtfilter in hebben, maar gewoonweg niet gedaan omdat ik er geen zin in had. Achteraf spijt. Had graag de sportievere geluid wille horen van dat ding. Ook heb ik hiermee een top gehaald van 210, tomtom zei toen 193 (zoiets) Ideale begin auto, anders zou ik voor een snellere gaan, gti/vr6 Heb me golf3 voor 1750 weggedaan, alle problemen deruit gehaald (had laatst last van kortsluiting) en geen enkel roest te bekennen. Zelfs het lak (origineel) zat er nog strak op. Zelfs met 239.000 kmstand reed hij heel soepel. Vond enkele nadelen dat hij achter trommelremmen heeft. Dus remmen van 180 naar 100 moest ik altijd met beleid doen, anders voelde je letterlijk aan je rem dat je schijve heeeeeel warm werden. Reden, omdat ik teveel km maak heb ik nu een MK4 TDI
__________________
ex: Golf 4 TDI chipped ong.140 PK Audi A3 8L TDI 90PK origineel Ford Puma 130PK DOHC Current: Alfa Romeo 1.6TS 105PK Op zoek naar: VW LUPO 3L Last edited by assangflexx : 20-10-2010 at 16:43. |