|
||||
|
||||
Vraag over et-waarde en adapters
Zijn onderstaande velgen om te boren of aan te passen zodat ze omgeboord kunnen worden?
Zijn nu 5x120 maar zou dan 5x100 moeten worden Zo niet waar zijn adapters te verkrijgen en is het verstandig aangezien ik deze adapters niet echt makkelijk kan vinden? Last edited by Sparhawk : 07-01-2011 at 21:30. |
|
|||
|
|||
Vraag Vosn eens die kan voor zover ik weet omboren of adapters ervoor maken.
Weet niet hoe die het doet heb er geen ervaring mee..
|
|||
|
|||
aan de hand van al die gaten te zien, lijkt het me niet verstandig anders komen de boutengaten dicht bij mekaar. En dus te weinig vlees overblijft. Beter adapters maar goed ik weet niet op wat voor een auto het komt en wat de ET waarde zijn van die wielen!
|
||||
|
||||
harten zijn niet vlak van achteren, dus als je wilt omboren moeten ze eerst vlak gedraaid worden, en dan is het nog maar de vraag of het hart dan nog wel dik genoeg is
|
|
||||
|
||||
Ok thnx voor de reacties, was er al bang voor dat het niet kon maar dacht vraag toch even
Velgen zijn voor zover ik weet 17 inch 7,5J et41 dus adapters moet makkelijk kunnen toch?(ze komen onder een bora als het door gaat) |
|
||||
|
||||
Iemand goed adres voor adapters van 5x100 naar 5x120 toevallig? want ik zie dat Vosn nou niet bepaald om de hoek woont
|
|
|||
|
|||
nu wil je adapters, maar bedenk wel dat een Bora vrij hoge ET-waardes heeft. En adapters beginnen meestal bij 15mm dus zou je uitkomen op ET26. En volgens mij is dat veel te hoog voor Bora.
Correct me if i´m wrong!
|
|||
|
|||
Heb even gekeken voor je,de Bora staat standaard op ET 38. Dus het zou wel kunnen alleen komen ze ongeveer 1,2 cm naar buiten. Afhankelijk hoe breed je nu rijdt!
|
||||
|
||||
Quote:
Ok dan zou het volgens mij wel moeten kunnen met 7,5J, zal even kijken of ik info en foto van die andere bora kan vinden.. Last edited by Sparhawk : 07-10-2010 at 22:21. |
|
||||
|
||||
Ze zitten volgens de info onder deze bora met 20mm adapters, het past dus wel
|
|
||||
|
||||
7.5J ET41 met 15mm adapters komt prachtig te staan op een Bora! 8.5J ET 45 past ook super met 15mm, dan moet dit zeker kunnen.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik kan alleen 20mm adapters vinden en verder worden ze nog dikker tot 40mm volgens mij, vind het met 20mm zoals op de bovenstaande foto ook super staan Zou het verstandig zijn om bijv 25 of 30mm adapters te gebruiken aan de achterkant of ga ik dan over de grens en problemen en risico's opzoeken die ik liever niet wil? De bora word een tdi dus word aardig wat km's mee gereden vandaar Denk trouwens dat ik je binnenkort nog wel een pbtje ga sturen als ik de bora heb met paar vragen |
|
|||
|
|||
adapters kun je vaak ook afdraaien he....
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ja klopt misschien dat ik dat ook wel doe dan, 15mm voor en 20mm achter bijv Ging mij er meer om of het veilig is om achter nog bredere adapters dan 20mm te gebruiken omdat ik denk dat ze achter wat meer naar binnen zullen staan maar 15mm voor en 20mm achter is denk ik veiliger en ook net zo mooi omdat mijn bora toch niet volledig plat zal komen te liggen |
|
|||
|
|||
deze zijn perfect om te boren die inkepingen zijn maar een 2 tal mm diep en dan vlakken we de achterkant eerst en boren we dan zodat ge een egaal vlak hebt achteraan
mail maar indien nodig info@concept-wheels.be adapters vanaf 15 mm zijn ook leverbaar dat is geen probleem |
|
||||
|
||||
Wat zeggen jullie, rondom 15mm adapters of 15mm voor en 20mm achter?
Even voor de duidelijkheid: de auto komt niet plat te liggen of op air te staan, hooguit een hele kleine verlaging |
|
||||
|
||||
Om maar eens even in te haken op mijn oude topic ipv nieuwe te maken
Heb besloten om mijn velgen te gaan monteren met adapters ipv omboren De velgen zijn 7,5J et41 rondom Voor komt er een 20mm adapter tussen (weet al hoe dit komt te staan) Achter heb ik een voorbeeld van een zelfde type velg maar in de maten 8,5J et41 met 20mm adapters, heb ik goed gerekend als ik zeg dat 7,5J et41 met 25mm adapter net zo ver naar buiten komt te staan als 8,5J et41 met 20mm? Voorbeelden: (commentaar mag hoor als mensen denken dat ik beter andere maten kan nemen ) 7,5J et41 20mm adapter: 8,5J et41 20mm adapter: |
|
||||
|
||||
Theoretisch zou de 7.5J et 41 dik 7mm meer naar binnen staan t.o.v. 8.5J et 41.
Velg is 25.4mm breder, maar door dezelfde ET gaat dat beide kanten op: 12.7mm naar binnen en buiten. Jouw adapter is 5mm breder = 12.7 - 5 = 7.7mm 30/35mm adapter zou dus goed kunnen!
|
||||
|
||||
Quote:
Hmmm dan heb ik dus helemaal scheel zitten rekenen (nu ik er weer over nadenk weet ik zelf ook al wat ik verkeerd gedaan heb ) Is een 30/35mm adapter verstandig of ga ik dan et waardes opzoeken die ik liever niet wil ivm veiligheid etc? |
|
|||
|
|||
Heb je de wielen al liggen ?
Ik heb mijn wielen ooit uitgemeten met houten spacers. Verschillende diktes laten zagen uit mdf. Zo kon ik perfect de uiteindelijke dikte van de spacers bepalen. |