#1
|
||||
|
||||
Afgehakte veren....
Even jullie mening over afgezaagde veren.
Mijn mening is altijd geweest dat het gevaarlijk en niet professioneel is. Die mening is ooit ontstaan omdat ik een caddy mk1 had waar ze dat hadden gedaan en het ding reed voor geen meter ( boven de 80 ) naast het feit dat je een aantal windingen moet hebben etc... Maar misschien zit ik wel helemaal fout. Ik zie namelijk redelijk vaak dat mensen het toch doen. Ook bv bij auto's waar geen verlagingsveren voor te krijgen zijn, of ze halen er een heel klein stukje van af. Laat ik voorop stellen dat ik het zowiezo niet ga doen maar ben toch wel benieuwd naar jullie meningen, ervaringen, en een stukje beschrijving/ uitleg waarom het nou juist WEL of totaal NIET gevaarlijk is als je het op een bepaalde manier doet. |
#2
|
||||
|
||||
Ach, vaak ben je te bang
Nee, gelul natuurlijk. Veilig is het niet. En wat kosten tegenwoordig nog een paar veren? |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Naja, als ik te bang was had ik natuurlijk niet met die caddy rondgereden he En geloof me, ik heb zelfs de 120 gehaald met dat ding en KLAPPEREN dat ie deed met het stuur, niet normaal! Dat stuur ging een halve slag om bij elke klap |
#4
|
||||
|
||||
Is het niet zo dat als je veren een platte onderste winding hebben dat het nog minder goed is om te doen?
|
#5
|
|||
|
|||
Je mist inderdaad vaak een onderste platte winding, waardoor de veer eigenlijk een beetje scheef gedrukt kan worden. Daarbij komt dat voor de APK mogen de veren niet loskomen als de wieltjes van de grond zijn, als de veren dan losliggen geld precies hetzelfde als voor gebroken veren. Afkeur.
En tja, kan het of kan het niet, bij sommige auto's kan het zonder enige vorm van problemen, bij andere soms met alleen maar problemen. mvg db |
#6
|
|||
|
|||
als je de schokkers inkort,,voor spanning in acht neemt durf ik het wel hoor,,,golf 1 gebouwd 17 jr terug toen een schroefset onbetaalbaar was,,,veer schotel ook laten zakken,,,=-11,5 cm..toen met 8 cm veren...ik weet niet wat je kan maar een beetje technisch,,moet je zijn dan kan het,,,zolang ze de veerschotel maar niet uitspringen
__________________
quintus.....de grote race |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Zo ging dat wel ja, witte Jetta 2 van '91 in Hardenberg gekocht. (15jr terug) Uurtje mee gereden, toen direct uit elkaar gesleuteld op de P-plaats bij ons. Dus dacht even de verlagings veertjes uit het schuurtje halen. De schuur volledig op de kop, kwam ik er met mn domme verstand achter dat ik die had weggegeven aan mn kameraad Toen aan het knutselen geweest. De Jetta ging Plat die dag, hoe dan ook In de veerschotel een plaatwerk ring gelast, ff zwart gespritst. Toen van de originele veer 1,5 wending afgeslepen, vlak kantje was nie echt nodig. Dit omdat die door de ring wel redelijk recht stond.., heb aan beide uiteinden een slang er om heen gedaan tegen het klapperen.. Stukkie rubber die enigzins als begrenser moest optreden, toen de boel weer inelkaar gemetseld!! En het resultaat was zeker Laag, ook geen gekke geluiden oid. ( kwam pas naar 3 maandjes ofzo. ) Ging een bocht door en echt gierende banden, iedereen loeren zo van wat is dat voor Flodder! Maar toen ik op de teller zag dat ik maar iets van 15km/u ging.. Nooit die sletta laten UITLIJNEN, gewoon vergeten!! Maar wel gainig.
__________________
VW Vento 2.0 GTI 8v HighLine.'96 Toen hadn wie nog lang hoar en wieduh piepm..! |
#8
|
|||
|
|||
Voor al die schroefsets ging het altijd zo. Verlaging max 6cm. Hop even een winding eraf en zo heb je 8cm. Geen raar gehobbel of zo. Je moet het natuurlijk niet te gek maken. Nu koop je een schroefsetje voor 150 euro. Dus waarom zou je nog gaan inkorten?
|
#9
|
||||
|
||||
Chip foose deed het gister nog even voor op discovery
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Inderdaad, in deze programma's zie je het inderdaad wel vaker... Viel mij ook al op! Zal wel met de Amerikaanse slag zijn ofzo , of wij denken te moeilijk.. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Ja klopt ook al eens gezien. Bij chopchop of hoe heet dat belachelijke programma hebben ze het ook wel eens gedaan. Ik vind het geen porum en zal het zelf ook nooit doen. Op die veren worden hele berekeningen op uitgelaten qua sterkte, veercapacitiet, spanning en weet ik wat allemaal nog meer. En dan ga je ff als beun de beunhaas er een paar ringen tussen uit flexen. Denk niet dat helemaal veilig is. Vaak gaat het wel goed, maar het zal maar net die keer mis gaan..
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#12
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 30-10-2015 at 10:22. |
#13
|
||||
|
||||
ik heb het foose ook wel eens zien doen, en laatst nog bij wheeler dealers bij een t3
__________________
Passat 35i 1989 |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Foose, ok, daar zou ik me wat van aantrekken. Maar die miskleun van Wheeler Dealers? Ruilen een setje nette RS-en in voor origineel Porsche velgjes, om vervolgens de Porsche MET die velgen voor minder te verpatsen als dat ze voor enkel die BBS-en al hadden gekregen. En zo heb ik ze wel meer zien doen waar ik zo m'n vraagtekens achter zet. Biezelwerks zet daar waarschijnlijk sowieso vraagtekens achter, maar dat is weer 'n ander verhaal.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Haha ja dat stuk heb ik ook gezien met die velgen.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
oooo, wat lees ik nu dan. Weet je..wat.. Dit is pas een waard hahaaaa.., Kijk jij naar die Hans Worst van de Wiet Dealers? Maar Sip Voos die is gewoon Stoerrr. @. Sjon : Maar als je een ring eraf slijpt, wordt die veer niet stugger hoor.
__________________
VW Vento 2.0 GTI 8v HighLine.'96 Toen hadn wie nog lang hoar en wieduh piepm..! |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Jahh ! De tranen schoten mij ook in de broek toen ik het zag en het commentaar op die zgn ordinaire aftermarket wielen ! En die verkoper zei ook nog... Oooh heb nog wel een paar teledails opknappertjes voor je liggen Edd china: Moet ik dan nog bijbetalen ?? Verkoper: Nee hoor, een directe ruil met de bbs rs is prima! En ed dacht dat hij een geweldige deal had gemaakt.... En toch vind ik het een leuk programma en toch vind ik het leuk om ze te zien sleutelen ookal is het niet altijd naar men smaak met bv die gewrapte t3... Kijk zelfs nog liever naar wheeler dealers dan naar overhaulin ookal zijn de creaties in de laatste mooier.... Maargoed, discovery is toch zo,n beetje de meest bekeken zender bij mij Net toevallig nog naar die blauwe lotus zitten kijken. Last edited by The Clauw : 03-10-2010 at 19:45. |