#1
|
||||
|
||||
turbo icm webers/dellorto's
beste vw gekken,
stel......... ik ga een turbo op m'n 16v op webers/dellorto's monteren..... als je op low-bost gaat rijden +/- 0.4 bar hoef je motorisch toch niet zo heel veel aan te passen toch?? red je het dan met 40'ers of moet je naar 45ers. hebben scherpere nokken (300+) dan nog zin???? volgens mij red je het redelijk met: intercooler turbo (natuurlijk) spuitstuk, downpipe en dergelijke computer van G60 eventueel boost-control en dumpvalve...... praat ik onzin of klopt dit aardig..... |
#2
|
|||
|
|||
Waarvoor ga je die g60 computer gebruiken? je hebt geen injectoren in webers he
Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
dat bedoel ik... wist ik niet cker
thnx |
#4
|
|||
|
|||
je kan beter je webers lozen en het g60 injectiesysteem gebruiken, veel makkelijker in afstelling, onderhoud, verbruik en pk's
|
#5
|
||||
|
||||
Je kan er beter helemaal niet aan beginnen als je niet weet dat webers de injectoren vervangen. Er komt namelijk enorm veel kijken bij een turbo ombouw. Niet voor beginners dus.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#6
|
|||
|
|||
Bij een blow through setup, zal de benzine uit je webers spuiten. Je moet ze al modificeren of een setje turbo webers zien te vinden
|
#7
|
||||
|
||||
Simpelste manier om een blowthrough te maken is dus de gehele webers omsluiten in een kast met gelijke druk als de laaddruk... Of ze dichtmaken en de vlotterbak ook onder laaddruk plaatsen?
Ik ga hier van de zomer ook eens mee experimenteren, in Amerika veel van dit soort setups gezien. Nog vaker zag je daar turbo's die mengsel ademen, dus carb voor de turbo. Ook een goede optie maar ik denk moeilijker afgesteld te krijgen.
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
krijg je dan geen explosie gevaar in je turbo? hitte icm drukverhoging.. of zlijft dat binnen de perken
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#9
|
||||
|
||||
ik heb er plenty gezien, en die explodeerden niet...behalve dan in enkele honderden pk's
__________________
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
haha
bedoel eerder, is het niet beroerd voor je turbo... dattie er binnen de kortste keren meer uit scheid
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#11
|
||||
|
||||
vlotter ontluchting zit aan aanzuig zijde van de carbs .vlotter deksel goede pakking tussen doen .sproeierdeksel goed afdichten met rubberen ring .choke aanzuig opening die aan de inlaat spruitstuk zijde verwijderen en afdoppen met plaatje en pakking .
nu moet je wel met een lucht verzamel bak gaan rijden van dbilas zodat de vlotterkamer ontluchting en aanzuig kelken in de zelfde ruimte komen (vor je vlotterkamer druk) een standaard benzine pompje voor carburateurs heeft voldoende druk om de benzine in je vlotterkamers te drukken (is een oppervlakte kwestie,voor de leken ga ik het niet uitleggen zit wat reken werk aan ) maar als je de luchrt leiding van je intercooler aansluit op de verzamel bak ,zal het moeten werken .alleen het starten en de koud loop is wat rottiger
__________________
kopbewerking ,pm |
#12
|
|||
|
|||
@serge.bedoel je het gaasje bij je choke eruit en dat met een plaatje afdoppen,of het hele choke mechanisme eraf en dat dmv plaatje en pakking afdoppen?kan je starten zonder choke?de mijn e heeft al moeite als de choke er vol op staat
|
#13
|
||||
|
||||
idd choke volledig afdoppen .en starten is eerst 4x p[ompen met gas en pompend aan de gang krijgen tijdens starten
__________________
kopbewerking ,pm |