![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik zit er de laatste tijd over te denken om een baja bug te bouwen, waarschijnlijk vanaf eind dit jaar. Het moet er wel een worden waar je ook echt mee off-road zou kunnen, geen show baja... Omdat een baja aanzienlijk grotere wielen heeft moet er ook het een en ander gebeuren om die fatsoenlijk aan te drijven. Een luchtgekoelde motor met genoeg pk is al snel duur. Zodoende zat ik eerder aan een watergekoelde motor te denken in de kever. Weet er hier iemand of er een VR6 motor met succes in een kever gebouwd is (geschakeld aan een kever of busbak)? Ik heb al wel een gast gevonden die er een V6 mazda blok erin gehangen heeft (japanse specificatie met 200 pk). Alvast bedankt
Michael |
#2
|
|||
|
|||
![]() Je kan er ook altijd een subaru blok inleggen.
Power genoeg, er zijn pasplaten verkrijgbaar, en het is ook een boxermotor. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Subarublok lijkt mij eigenlijk ook het meest voor de hand liggen. Dan heb je ook geen problemen met dat je 2 cilinders 'te veel' hebt invergelijking met je kentekenbewijs (als je hem ook op de openbare weg wilt gebruiken, natuurlijk!)
![]()
__________________
The UnDutchaBles |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja op de weg bruikbaar is de allereerste vereiste. Ik heb vorig jaar een off-road buggy afgerond met een 140 pk (op 400 kg) Honda CBR1000 motorblok erin. Ik dacht destijds wel rijlocaties te kunnen vinden buiten de cross, maar die droom is nooit uitgekomen dus... Vandaar een anders dan anders voertuig voor dagelijks gebruik en evt. off-road. Ik denk dat de RDW de kever dan toch wel wil zien als er andere bodydelen op komen, vering verhoogt, grotere wielen, andere remmen , andere kleur etc. Die 2 cilinders extra zou dan het verschil ook niet meer moeten maken ![]() Maar ik kan hier denk ik uit op maken dat er nog nooit iemand een VR6 in een kever heeft gepropt hier? Ik vraag het express hier aangezien het forum zowel watergekoeld als luchtgekoeld is. De echte keverpurist zal het waarschijnlijk niet zo kunnen waarderen :biggrin: Michael |
#5
|
||||
|
||||
![]() dit is ook een beste Baja
![]()
__________________
"There was something about this Bugardi bug and it wasn't that skanky Piranha mounted to the front bumper" ![]() More Bugs and Bacardi at>> Bugardi.com |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zoveel weet ik ook niet van de RDW. Maar het lijkt me dat ze niet zo zullen vallen over het aantal cilinders dat ze op je papieren moeten aanpassen, maar ze zullen vast veel meer geïnteresseerd zijn in het veel grotere vermogen dat je beschikbaar hebt. (denk aan remmerij en andere veiligheid) je hebt het zeker over een meer vermogen van 120PK, da's al gauw 3 tot 4x zoveel vermogen als een "normale" kevermotor....... ![]()
__________________
red alert; GET DOWN!!! |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ja,in 1998 op het Malieveld was er een 1303(volgens mij heb ik er nog foto's van) met een VR6 erin ... en ja,ook op kenteken was het een 6 cilinder !! Quote:
geloof mij nou,hier zitten weinig puristen ![]() ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Heb ooit eens gelezen in een duits
![]() Ook zijn er adapterplaten om een Ford (juk) V6 in een bus te bouwen dus dat moet in een kever dan ook lukken. Ik denk dat de RDW het vooral interressant vind of je remmerij ed het allemaal aankan. Misschien een ideetje om ze eens aan te schrijven omtrent wat ze precies verwachten of graag willen zien als je met zoiets aankomt? Beter in een keer goed voor de dag komen daar als 26 kee terug moeten voor flutgeintjes lijkt me zo. Anyway, suc7 met je project, klinkt als een gaaf apparaat in wording |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
heb je hem nog? anders weet ik nog wel wat mooie lokaties waar je op zou mogen..
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|