|
|||
|
|||
1.6 Small of Big Block?
Hey Mensen,
ik heb een seat ibiza 1.6 8V ALM uit 2001. Nu vroeg ik me af of dit een big block of een small block is? Want de 1.8 20VT is een Big Block. Gr. Gertje |
|
||||
|
||||
naar mijn weten is het bij VW iig van 1.0 tot 1.6 smallblock.
de smallblocks liggen naar voren gedraaid en de bigblocks naar achter, dus met de kop richting de cockpit. daar zou je het dus ook aan kunnen zien
|
||||
|
||||
Bij Golf 1 is 1.5 big block.
Dus 1.5 en 1.6 is iig niet bij alle VW small block. |
|
||||
|
||||
bij een golf 2 bijvoorbeeld is 1.6 bigblock, maar bij een polo (bijv.6n) is 1.6 small blok.
bij jou seat denk ik ook small block dan.
|
||||
|
||||
ALM is small block, je herkent het ook aan dat de uitlaat aan de voorzijde zit en de inlaat aan de achterzijde (8v en 16v). Bij de big block 8v zit alles aan de achterzijde. En bij 16v big block inlaat aan de voorzijde en uitlaat achter.
Small block is overigens al vanaf 0.9, dus van 0.9 t/m 1.6 en big block van 1.5 t/m 2.0
|
|||
|
|||
en een 8v 2.0 beetle dan?
of een 2.0 8v golf 3 cabrio (allebij xflow koppen)
|
||||
|
||||
" 1.6 bigblock "
Big Block begint naar mijn mening pas bij V8..... En een 1600 big block, who are you kidding,
|
||||
|
||||
Van de V8 bestaat ook een small block, heeft allemaal met Cubic Inches te maken.
Bij de Golf 1 is de 1.6 inderdaad een big block. Voor die tijd was dat een behoorlijk motortje en totdat de 1.8 GTI motor kwam was dit zelfs het grootste blok dat leverbaar was in de Golf 1.
|
||||
|
||||
Quote:
Oja inderdaad bij crossflow koppen komt de inlaat weer aan de voorkant. Sommige 2.0 8v's hebben dit, welke en wanneer weet ik niet precies. Wel veel Amerikaanse versies hebben dit.
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 19:54. |