#1
|
|||
|
|||
16v loopt na 30 sec slecht
Mijn 16v KR begint na 30 sec slecht te lopen. Als ik hem dan uit doe en gelijk weer aan zet dan loopt hij weer prima, maar na 30 sec begint hij weer slecht te lopen, lijkt dan of de ontsteking helemaal verkeerd staat. Of dat hij op 3 cilinders loopt.
Dit had hij op het 1 of andere moment. Deed het voorheen prima. Wat ik al gedaan heb is het volgende: -ontsteking afgesteld dmv strobolamp, 6 graden voorontsteking -alle vacuum slangen gecontroleerd/vervangen -andere gasklep -andere computer in de waterbak -andere STK -luchtweger schoongemaakt -alle sensoren los gekoppeld. Loopt dan nog eerst goed en daarna slecht. -injectoren ultrasoon gereinigd, vernevelen goed. Nieuwe rubbers -nieuwe benzinepomp (genoeg opbrengst) Heb alleen de computer in de middenconsole nog niet vervangen. Misschien dat het daar aan ligt? Of heeft iemand anders nog een idee?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#2
|
||||
|
||||
de enige wat de computer doet in de middenconsole
is de toerental regelen hij regelt alleen de stationair toerental klep (STK) hoe ziet het uit met je bobine en misschien je bougiekabels?? Last edited by sinan : 08-09-2010 at 21:39. |
#3
|
|||
|
|||
Moet zeggen dat de STK het ook niet doet. Dus wil toch denk ik die computer vervangen.
Bougiekabels zijn zo goed als nieuw. Maar als die slecht zijn zal hij ook niet eerst 30 seconden goed lopen. Hetzelfde geld denk ik voor de bobine. Of zit ik verkeerd te denken?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#4
|
|||
|
|||
Duik vanavond de schuur weer in. Dus als iemand nog iets weet wat ik kan proberen, let me know.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#5
|
|||
|
|||
thermotijdschakelaar ook gecontroleerd en de koudestartinjector en de warmdraairegelaar?
bedoel je met die computer in je middenconsole het relais 244? |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Die sensoren heb ik dus allemaal afgekoppelt. Ook van de warmdraairegelaar. En dat maakte geen verschil. Geloof dat die thermotijdschakelaar alleen onder de 35gr werkt en dan dus ook de koudestartinjector. Maar de motor gaat ook slecht lopen bij een warme motor. Ja bedoel die computer idd. Staat iig in het groot nr 244 op. Dat duidt dus de relais aan in de zekeringkast? Of noem jij dat kastje een relais?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail Last edited by steven16v : 09-09-2010 at 14:03. |
#7
|
|||
|
|||
die heb ik gister net uit de wagen getrokken omdat mijn 16v straks op carbs gaat lopen (en nee ik verkoop m niet, testen mag wel). Alle vacuumdozen worden door dat kastje aangestuurd en 1 thermoswitch in de kop zit erop, tevens zit de nullastschakelaar en stationeerregelaar hier ook op.
Heb je het inlaat traject al gecontroleerd op scheuren in het rubber? Nullastschakelaar gecontroleerd op schakelen? Het lijkt mij als de motor warm aan het worden is, en dat dan de motor slecht gaat lopen dat er dan ergens een valse lucht wordt aangezogen. Last edited by Sjeesbeest : 09-09-2010 at 14:53. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Waar kom je vandaan als ik hem eventueel wil testen. En wat bedoel je met vacuumdozen? Quote:
Ja heb ik gecontroleerd. Is eigenlijk allemaal nieuw. Quote:
Ja schakelt gewoon. (doorgemeten) En heb tevens een andere geprobeerd. Quote:
Dat verklaart niet waarom hij het dan wel eerst weer 30 sec goed doet als je hem uit doet en gelijk weer aan zet. Zit maar 4 seconden tussen. In die tijd kan hij echt niet afkoelen.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#9
|
|||
|
|||
uit Enschede vlakbij WC deppenbroek
die vacuum gevallen zitten aan je luchtfilterbak |
#10
|
||||
|
||||
Misschien een hydraulische klepstoter/oliedruk probleem.
Denk aan een stoter die zich te ver "oppompt" waardoor er naar verloop van tijd een klep open blijft staan. Dit kan ook verklaren waarom je backfire's krijgt. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Enschede is nog redelijk dichtbij. Hou het in mijn achterhoofd. Die vaccuumklep van mijn luchtfilterbak gebruik ik niet. Jij bedoelt die aan de buitenkant zit denk ik of niet. Waar dient die eigenlijk voor?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#12
|
|||
|
|||
1 ervan zorgt voor extra inpuiting zover ik weet.
Heb jij je MFA aangesloten? zo ja dan heb je een vacuum aansluiting achter op je dash, als je die afgetakt heb van je vacuum naar je computer en deze is niet lekker meer dan werkt je voorontsteking niet goed of helemaal niet. blijft je brandstofpomp ook gewoon draaien of hoor je die langzamer gaan? Brandstoffilter ook al nagekeken? Dat van die hydrolische stoter vind ik vaag ....... nog nooit van gehoord eigelijk maar het zou kunnen in theorie. |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Heb geen MFA aangesloten. En heb de originele teller van de golf 1 gebruikt. De 16v zit trouwens in een golf 1. Ik heb 1 vaccuumslang van de inlaat naar rembekrachtiger. Daar zit een aftakking op, en van daaruit loopt een dun slangetje naar de computer in de waterbak. Volgens mij zorgt die voor de voorontsteking. En die slang is gewoon goed. Brandstofpomp blijft geloof ik gewoon normaal draaien als de motor loopt. Er zit een zo goed als nieuwe op. Heb die juist vervangen omdat ik de oude niet meer vertrouwde. Zal het vanavond eens proberen met die oude. Brandstoffilter heb ik er al tussenuit gehaalt. Maakt geen verschil.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#14
|
|||
|
|||
ontsteking zelf al gewisseld? Misschien dat de hall-gever niet 100 meer is?
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Moet zeggen dat de kleppen wel iets tikken. Niet allemaal. Zo te horen 2 of 3. Hele motor is opnieuw opgebouwd op de klepstoters na. Dacht dat die nog wel redelijk waren. (10 euro x16 was ook de doorslaggevende factor dat ik ze niet vervangen heb ) Heb er ook nog niet veel mee gereden. Dus misschien dat er 1 of 2 nog niet helemaal gevult zijn..? Dat had ik inderdaad op mijn lijstje staan. Maar wil eerst de anderen dingen uitsluiten. Maar je zou inderdaad wel eens een goed punt kunnen hebben.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Nog niet. Zal dat vanavond ook eens doen.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#17
|
|||
|
|||
en ?
|
#18
|
|||
|
|||
Helaas kon ik gisteravond niet bij mijn crossauto. Dat is ook een 16v KR en daar wilde ik de onderdelen mee omwisselen.
Dus dat wordt pas volgende week. Heb al wel een lambdasonde in de uitlaat gemonteerd voor de air flow meter. Zo heb ik straks iig een indicatie of het mengsel niet te arm of te rijk staat. Volgende week hoop ik meer te weten.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#19
|
|||
|
|||
een compleetsetje met die lambdasonde? Moet ik ook nog hebben voor mijn ombouw project om de motor in de gaten te houden
|
#20
|
||||
|
||||
Er zit ook een regeling op je blok, die regeld je lambda of zoiets, ik zeg je stuur even een Pb. Naar eddyvwone hier op het forum, ik geloof dat die het zelfde probleem heeft gehad, en na vervanging van die ene sensor of regeling liep de motor weer correct.
Gr Ronnie
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look. |