![]() |
|
||||
|
||||
![]() Wat hebben jullie voor trucs & tips om een schroefset gangbaar te houden?
Tectyl erop? Of toch inpakken in huishoudfolie (ooit eens gezien, leek me niet zo'n goeie oplossing) ![]() |
|
|||
|
|||
![]() heb ooit een gebruikte set gekocht waar tape om heen was gedraaid
werkt wel goed ik spuit ze altijd in het vet , werkt ook |
|
||||
|
||||
![]() Spoot er altijd vaseline spul op. In ieder geval zou iets nemen wat zuurvrij is...
Dikke vet kan ook wel... |
|
||||
|
||||
![]() Mijn schroefdraad zit momenteel in de koperpasta.
Ik moet dit nog even schoonmaken, en dan blanke Tectyl er op doen.
Als het geen volkswagen is mot ik het niet! - Audi 80 2.3e "92 (daily) - Jetta mk2 motorloos "90 - Golf mk2 1.3I nz "90 (Bitch daily) - Golf EINZ GTI "83 (project) (TOPIC! ) RIP ![]() ![]() - Gofl Einz "82 |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb er ook al jaren tectyl op , werkt goed
Voor het eventuele verdraaien even een doekje met terpentine erover , en dan als je klaar bent weer even een neiuwe laagje erover spuiten
|
|||
|
|||
![]() ja idd tectyl werkt perfect!!!!
|
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() haha dat huishoudfolie is hier idd een keer voorbijgekomen. was in een topic waar precies dezelfde vraag werd gesteld dus zoek hem eens op zou ik zeggen.
zelf spuit ik het met wd40 in. maar koperpasta doe ik verder al mn bouten mee, dat moet ook goed zijn ervoor,
|
||||
|
||||
![]() Ik gebruik zelf ook WD40 en spuit dat er 2x per jaar op (rijd vrijwel alleen met mooi weer), toen ik nog daily er mee reed deed ik elke maand even nieuwe WD40 er op...
Bij het wassen spuiten ik zoiezo altijd de veerpoten ook schoon (tussen de band/wielrand door) voorzover dat mogenlijk was, en schroefset is na 2 winters daily en 3 zomers waarvan ik de laatste vrijweinig gereden heb nog steeds als nieuw te verstellen! Met zo een rietje op het spuitbusje kan je perfekt mikken op de schroefset/schroefdraad, dan hoeft ook het wiel er niet af bij tussendoor bij spuiten!
|
|||
|
|||
![]() Ik draai ze niet te hard tegen elkaar.
Als ik hem verstel(zelden), eerst even goed schoonmaken, dan een beetje wd40. veel mensen peren die dingen veel te hard tegen elkaar aan ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kopervet zou ik niet doen, na mijn ervaring met een V-Maxx schroefset ![]() Dit is het resultaat bij een schroefset waar kopervet op aangebracht is ![]() Zo als ze daar nu liggen op de foto, is het set net een half jaar oud, de demper is gewoon dikker geworden en maar op een manier mogelijk om dit schoon te krijgen.. ![]() Dus kopervet gebruik ik daar nooit meer voor...!! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik rij met SuperSport, en heb per demper 1 stelring. ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Maar op de fotos zien we toch duidelijk dat de schroefdraad toch mooi is gebleven onder die laag troep. En daar gaat het uiteindelijk toch om? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
klopt maar kopervet is vet en daar blijft natuurlijk wel vuil in zitten... en of je er nou op zit te wachten dat als je je set wilt verstellen, je eerst alles weg wilt halen (ook aan de achterkant waar je moeilijk bij komt als de set nog gemonteerd zit). Ikzelf gebruik gewoon een paar keer per jaar wd40 en goed schoonspuiten.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het draad is wel redelijk gebleven.., maar is je ook opgevallen die tol met staalborstel..? ![]() Dat was de enigste manier om het los en schoon te krijgen ![]() Er stond nog net geen haar op ![]() En de demper is ook compl. verkleurd. Nu nog te zien..
|
||||
|
||||
![]() Er zijn veel verschillende tegen corrosie beschermende middelen, maar kopervet zit daar toch echt niet bij (wd-40 trouwens ook niet)
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() @. VolkswagenRacing:
Ben ik met je eens, normaal had ik dit zelf er ook niet opgedaan. Maar ivm het monteren ergens anders, had ik helaas niet anders? En had dit resultaat ook eigenlijk niet verwacht want was wel een erg dun laagje wat er op zat,, ![]() @. Rene: Als dat echt zo is gedaan..? ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Mijn schroefset van supersport zien er nu zo ongeveer uit zoals de eerste paar foto's.
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Volledig ducktape(zwart) daar omheen zou wel een oplossing zijn.