#1
|
||||
|
||||
nz motor tunen
hallo,
ik zoek naar tips om mijn nz een beetje te kietelen. ik weet inmiddels dat onderdelen van de 3f te gebruiken zijn. maar wat kun je bijvoorbeeld nog met het injectie systeem enz. probeer de zoekfunctie te gebruiken, maar die zegt dat het woord nz te kort is in de zoekfunctie.
__________________
Groeten Christian. www.vwscirocco.tk Aerodynamik ist was für Leute die keine Motoren bauen können. |
#2
|
||||
|
||||
Voor zover ik weet is het over het algemeen eerder duur dan nuttig om aan een 1.3 te gaan werken. De kortste [en goedkoopste] klap om er echt een bak vermogen uit te halen is een ander blok er in hangen.
Maar ik ben wel benieuwd wat je tot nu toe gevonden heb. Ik rij zelf ook met een NZ namelijk.
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#3
|
|||
|
|||
Je kan van het luchtfilter alle benodigdheden voor de koude lucht inname demonteren (zonder slopen) en de elleboog die het voorscherm in gaat, het resultaat is een iets sportiever geluidje als je het gas onderin drukt. Maar je zult er denk ik geen 500 watt aan motorvermogen mee winnen, verder kun je de kat leeg slaan, dat geeft ook iets meer herrie vanonder. Hierbij had ik het idee dat er een heel klein beetje meer koppel kreeg en het brandstof verbruik daalde iets (een halve km meer op een liter ongeveer), echter de vermogens toename is nooit bewezen, dus waarschijnlijk tussen de oren. Zorg wel meteen voor een reserve kat want het tweede jaar dat ik voor de APK moest kwam die er niet meer door heen.
Geen van allen is meer dan het Sjonnie tjoening niveau, maar het geeft een leuker geluid Voor de rest wil ik ook wel weten wat je met 3F delen kan doen om een NZ te kietelen mvg db |
#4
|
|||
|
|||
enigste wat nog werkt en redelijk betaalbaar is
3f nokkenas 3f inlaat andere kristal plaatsen om de toerenbegrenzer te verleggen en benzinedrukpotje paar mm in duwen of een andere plaatsen |
#5
|
||||
|
||||
en de combi van 3f delen met motorfiets carbs. levert dat goed wat op?
__________________
Groeten Christian. www.vwscirocco.tk Aerodynamik ist was für Leute die keine Motoren bauen können. |
#6
|
|||
|
|||
Heb zelf vorige week zaterdag mijn nz gekieteld met een 3F nokkenas en 3F inlaatspruitstuk, verschil is echt duidelijk te merken, boven de 4000rpm stuk meer vermogen. Kristal in ecu moet ik nog veranderen, want vanaf de 5000 naar de 6200 (toerenbegrenzer origineel) toeren gaat nu wel heel snel :P
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Enige 3F deel wat je met motorfiets carbs kunt gebruiken is de nokkenas, inlaatspruitstuk moet je zelf maken. Nokkenas is sowieso duidelijk merkbaar, en met motorfiets carbs word je gasreactie een stuk feller, hoe het met vermogenswinst daarbij zit weet ik niet, maar lijkt me dat dat ook wel meer word. |