#1
|
||||
|
||||
Ward's Golf V GTI
Ik ben al een tijd actief op dit forum, maar had nog geen project-topic aangemaakt. Bij deze stel ik m’n auto voor en vertel ik welke stappen zijn ondernomen.
Ik ben zo’n 5 a 6 jaar de (web)designer van VW Club Parkstad. M’n ontwerpwerk is ook al enkele jaren terug te vinden op o.a. de flyer van Volksdub. De eerste paar jaren was ik “ondersteunend” lid van Parkstad, aangezien mijn auto geen VAG-achtergrond had. Deze auto was een Peugeot 106 1.6 16v GTI uit 2003. Op 08-08-2008 werd de Peugeot in Oostenrijk total loss gereden, toen een Oostenrijks jochie (met nota bene een VW Golf) met grote snelheid mijn deur in kwam gereden. De verstevigingen aan de auto hebben daarbij m’n leven gered, maar ik was er natuurlijk kapot van dat ik afscheid moest nemen van de GTI (normaal gesproken leunde ik nog niet eens voorzichtig tegen m’n auto aan, bang voor krasjes). De veranderingen aan de 106 GTI: Lenso BSX 15" 7J velgen, Porsche Centercaps, Dunlop SP9000 195/45/R15 banden, 2x10mm en 2x5mm FK spoorverbreders, AST Schroefset (in hoogte en hardheid verstelbaar), Koni Geel Achterschokdempers (in hardheid verstelbaar), Simota Carbon Airbox, K&N racefilter, Remus 2x90mm einddemper, Griffiths Engineering Short Shifter, Sparco veerpootbrug, Achterklep gecleaned, Achterruitwisser verwijderd, Lester booskijkers, Angel Eyes koplampen, Rolkooi. Na een jaar autoloos te hebben geleefd en hard te hebben gewerkt en gespaard, kon ik een waardige opvolger vinden voor de Peugeot. Als geluk bij een ongeluk stortte de autobranche in en werden occasions een stuk meer betaalbaar. Hierdoor kwam ik op het idee om te gaan zoeken naar een Golf V GTI (sterk in prijs gedaald, ook omdat de Golf VI GTI net uitkwam in Duitsland). Mijn hart lag al langer bij VAG’s (mijn Peugeot stond dan ook vrijwel alleen op bezoekersplaatsen van VAG evenementen), dus vandaar mijn interesse in een Golf GTI. In Wesseling (ten zuiden van Keulen) stond bij een VW/Audi-dealer een GTI uit 2005 te koop met slechts 57.500 kilometers op de klok en een niet alledaagse GTI-kleur (Blue Graphit Perleffekt Metallic). Hij bleek van een mannetje van 70 te zijn geweest, die voorzichtig met z’n auto is omgegaan en nog nooit mensen naast hem of achterin heeft gehad. De auto was haast in nieuwstaat en reed erg goed tijdens de proefrit. Na wat onderhandelen kwamen we tot een overeenkomst en een paar dagen later, op 20-05-2009, kreeg ik de sleutels en vertrok ik naar Nederland. Het interieur was zo goed als nieuw, al was er een kleine beschadiging op het stuur. Dit onderdeeltje is toen bij de dealer nieuw besteld en thuis gelijk even gemonteerd. De voorbanden van de auto waren al erg versleten, zodat ik de beslissing heb genomen om gelijk voor een nieuwe velgen- en bandenset te gaan, omdat dit sowieso op mijn planning stond (al was het een stuk eerder dan gepland). De keuze viel uiteindelijk op 19x8,5 BBS RS861 Speedline Style van een Audi A6. Deze heb ik in België opgehaald. Bij Loner Design (tegenwoordig Color Shop) in Venlo werden er Dunlop SP Sportmaxx 215/35 R19 banden om getrokken. De originele Denver GTI velgen werden omgedoopt tot winterset, met daaromheen Pirelli W 240 Sottozero 225/45 R17 winterbanden. 19 inch + onverlaagd = geen gezicht, dus werd bij Loner Design een H&R Monotube schroefset met Bilstein dempers besteld en gemonteerd, aangezien ik toch het comfort en het goede weggedrag wilde behouden. Bij het nemen van scherpe bochten liepen de voorwielen aan in de kassen. Daarom is de "bekende" schroef aan de binnenkant verwijderd, evenals de uitstulping waar de schroef in zat (weggedremeld). In mijn ogen was de GTI nu zo goed als af, maar enkele details werden nog gewijzigd. Op Ebay had ik een carbonnen motorafdekking gevonden. Deze heb ik gelijk gemonteerd: Ik speelde al langer met het idee om de mistlampen geel te maken en heb dit uiteindelijk ook gedaan (met dank van Kenneth voor het geduldige folieën). Zo stond hij afgelopen jaar in Düren: Van Yvo heb ik diezelfde dag open roosters bij de mistlampen (ook wel tropenroosters genoemd) kunnen overnemen. In combinatie met de gele mistlampen heeft de voorkant van de auto daardoor een sportievere look gekregen (in mijn ogen). Als bedankje voor mijn ontwerpwerkzaamheden voor de club heb ik van de leden van Parkstad een nieuwe set R32 achterlichten gekregen. Dat zijn de betere kado’s! De laatste details die nog zijn aangeschaft: - Oliedeksel van een Audi R8 - In.pro. donkere knipperlichten voor in de spiegels Het oliedeksel is gemonteerd, maar moet nog worden aangepast, zodat hij niet meer dwars t.o.v. de motor zit. De knipperlichten moet ik ook nog LATEN monteren, aangezien ik zelf slechte ervaringen heb met het werken aan autospiegels (ik ben eerst zeer geduldig, vervolgens lukt het niet, tenslotte gebruik ik lompe kracht en hoor je “krak”). Deze week zijn tenslotte nog nieuwe Powerflex draagarmrubbers gemonteerd, omdat de standaard rubbers te snel slijten i.c.m. de verlaging. Op dit moment staat de GTI er zo bij: Tot zover mijn verhaal. Ik hoop jullie terug te zien op de diverse evenementen, in het bijzonder de “3rd International VAG Meet&Greet” in Kerkrade, gehouden op zondag 3 oktober 2010 en georganiseerd door VW Club Parkstad Gr, Ward |
#2
|
||||
|
||||
Wat een supermooie GTI !!!!
In mijn ogen hoef je maar heel weinig aan een mk5 GTI te doen om er een superstrakke auto van te maken. Laag en zulke BBS'en en je bent er al !!! Die gele mistlampen zijn ook super !!!! Gewoon met "vrachtwagen-folie" gedaan ?? Groeten Fred
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#3
|
||||
|
||||
Heej Ward, leuk om te zien dat je hier een thread wijd aan je MK5. Blijf het grappig vinden dat we eenzelfde smaak in de auto hebben. R32 achterlichten staan bij mij ook nog op het verlanglijstje. Ik heb inmiddels ook kennis gemaakt met de befaamde schroef, al moet ik zeggen dat het met de 215 bandjes heel erg meevalt. Ik raak hem alleen bij een goede klap op de snelweg of wanneer ik met goede snelheid de bocht om ga.
Succes met de V!
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
Knappe 5 heb je daar, de velgen passen volledig bij het totaal plaatje!
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#5
|
||||
|
||||
echt gewoon een zeer vette gti. Ook de kleur doet het hem icm de velgen in zilver kleur steekt mooi af. Top auto zo
|
#6
|
||||
|
||||
Ey Ward, je bent vergeten te vertellen dat Rob je uitlaat heeft "ge-unipold"
Maar serieus, zoals al vaker gezegd: echt een hele dikke V
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside" vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad |
#7
|
||||
|
||||
hey Ward kijk aan ik zie nu pas dat je hier een topic hebt
Blijft altijd een dikke mk5 en rijd ook super heb ik mogen ervaren met mivw |
#8
|
||||
|
||||
Veel mooier kun je een GTI voor dagelijks gebruik denk ik niet maken.
Prachtige wielen, mooie hoogte, knappe details veelal OEM VAG. Super
__________________
Owned VAG cars and their colours: Seat Ibiza 2.0 GTI 2001-2006 VW Golf MK3 2.8 VR6 2006 VW Jetta MK1 1.5 2006-2007 VW Corrado 2.9 VR6 2007 VW Golf MK2 1.6 2007-2008 VW Golf MK2 1.8 G60 2008-2009 |
#9
|
||||
|
||||
Hele strakke GTI zo
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#10
|
||||
|
||||
Inderdaad..meer heeft een auto niet nodig...goede verlaging en dikke wielen..
Die replica BBS RS861 heb je zeker bij Crauwels vandaan?In NL zie die replica's zelden te koop..
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#11
|
||||
|
||||
Bedankt voor de positieve reacties!
@LLR: de mistlampen zijn inderdaad met vrachtwagen-folie gedaan @VeeDubber: Die problemen met die schroef had ik inderdaad ook. Daardoor ging ik erg ingehouden rijden in de bochten, bang om iets te raken. Gelukkig is dit nu verholpen. @ronaroot: Rob had inderdaad nog m’n uitlaat ge-unipold. Het resultaat mag er zijn! @chris: de velgen komen inderdaad van Crauwels Gr, Ward |
#12
|
|||
|
|||
Mooi golfje, deze kom ik de 3e even bewonderen.
Heb je de draagarm rubbers zelf vervangen?
__________________
** Stock and slammed ** ** Ferdinand's freund ** |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
De rubbers heb ik bij Color Shop in Venlo laten vervangen. Color Shop is een klant van mij (ontwerpwerk voor o.a. spandoeken, autobestickering, flyers, visitekaartjes, biosreclame) en is 1 van de weinige autobedrijven waarin ik m'n auto toevertrouw. |
#14
|
|||
|
|||
Mooie GTI! Ik heb zelf de zwarte knippers ook onder mijn spiegels. Is idd nog wel een tijdrovend werkje als je dat allemaal netjes wilt doen!
__________________
83 golf 1.1 00 audi cabrio 04 caddy |
#15
|
||||
|
||||
Nette auto !
|
#16
|
|||
|
|||
Ziet er goed uit man, zal de mijne binnenkort ook eens ff gaan polijsten, maakt hem toch weer een stukkie mooier
Waar heb je die 'tropenroosters' gekocht, of waar kun je die krijgen, voor in de bumper? Gewoon de dealert?
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK |
#17
|
||||
|
||||
Tropenroosters krijg je als het goed is bij de dealer, maar ze staan ook gewoon op Ebay: http://cgi.ebay.de/VW-Golf-5-GTI-Gi...le_Zubeh%C3%B6r
|
#18
|
|||
|
|||
Mooie GTI jonge. Golf 5 is echt dikkie dik
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#19
|
||||
|
||||
Al een paar keer zien rijden, en vind het een geweldige auto!
Mooie vijf Ward!
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#20
|
||||
|
||||
Mooie mk5 GTI
__________________
MK1 G60.......EATS GAS AND HAULS ASS!! ---------------------------- VW golf mk1 16VG60 RS in the making AUDI A6 C6 Avant 3.0 TDI new daily WWW.KLEENFREAKS.NL |