Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-08-2010, 18:21
onur onur is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 3
Unhappy Golf 2 16v GTI PL inhouden/stotteren/bokken HELLP!!

Ik heb een Golf 2 GTI 16v Wolfsburg met een PL motor van 1989.
Af en toe stottert ie heel erg en houd ie erg in. Dan trekt
ie voor geen meter meer. Meestal loopt ie perfect dan rij ik bijvoorbeeld een kwartier constant 100km/h dan moet ik afremmen voor rotonde of stoplicht en dan trekt ie voor geen meter meer. Als ik niet genoeg gas bij geef, valt hij uit.

meestal als ik dan het contact een keer uit en weer aan draai loopt ie weer perfect en trekt ie weer perfect. Maar ook niet altijd. Op lange afstanden op snelwegen rijdt hij gewoon goed, maar mis ik toch wel kracht. Dan zet ik em effe uit en weer aan, rij ik weer een stukje en dan loopt ie echt beroerd. Contact uit en weer aan en hij loopt weer perfect. Maar ook nie altijd. Meestal werkt dat wel met het contacht UIT/AAN. Maar soms blijft ie stotteren. Deze auto heeft laatst nog een grote beurt gehad, bougiekabels vervangen, distributieriem vervangen .

Wat me ook is opgevallen is wanneer hij koud is, en dus even goed loopt als ik rustig rijd. Maar wanneer ik even sneller weg wil wezen, loopt hij sneller beroerd.

Ik zit zelf aan de benzinepomp te denken of een defecte computer. Het is moeilijk te vinden omdat hij soms perfect rijd en dan weer niet.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-08-2010, 20:52
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Is ook mijn eerste ingeving
Pomp in de tank die slecht contact maakt
Brandstoffilter
Reply With Quote
  #3  
Old 18-08-2010, 21:05
picasso_16v's Avatar
picasso_16v picasso_16v is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 205
Default

er is al een heel topic over het probleem zag ik laatst en dat zat in de brandstof pomp, moet je maar is opzoeken. Hij had ze geloof ik allebij vervangen en was weer helemaal goed.
Reply With Quote
  #4  
Old 18-08-2010, 21:57
onur onur is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 3
Default

oke, ja kheb veel gelezen over dit probleem. Alleen geen een tegen gekomen met dezelfde probleem als de mijne zeg maar. Ik ga de pomp vervangen dan, verder heb ik ook gelezen ergens dat er een luchtslang van de luchtfilter naar de inlaatspruitstuk ook dit soort gelijke problemen kan geven ofso. Weten jullie dat of het ook kan zijn? Alvast bedankt jonges!
Reply With Quote
  #5  
Old 27-08-2010, 23:52
onur onur is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 3
Default

wat bleek nou dat die elektronische gasklephuis ding niet goed was waardoor mijn spinnenkop en druk in de benzineleidingen niet goed waren. Dus heb die laten vervangen en scheurt weer door de straten heen
Reply With Quote
  #6  
Old 28-08-2010, 06:36
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Nul en vollastschakelaar!!!
Reply With Quote
  #7  
Old 28-08-2010, 08:25
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,034
Default

Wat zijn de waardes van die schakelaars? Zijn ze door te meten?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum