Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-08-2010, 21:33
harry24 harry24 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 24
Default koppaking

ik heb een golfje 2 diesel nu vermoed ik dat mijn koppaking naar de maan is, omdat ik steeds water moet bij vullen heb er expres water in gedaan om te kijken of het minder word ook mijn tempratuur is over de helft altijd sinds ik hem gekocht heb maare nu is mijn vraag hoe kan ik weten of het nouw de koppaing is en zo ja waar moet ik opletten om hem te vervangen
Reply With Quote
  #2  
Old 18-08-2010, 00:27
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Ik had dit ook,kijk es onder de oliedop.
Bij mijn Golf zat er gele derrie,ook rook het zoet onder de kap,apart luchtje.
Ik moest flessen water meenemen om thuis te komen
Het begon met koelvloeistoflekkages,achteraf door de overdruk.

Ik heb geen diesel,maar dit moet toch gelijk zijn.
Waar je op moet letten bij vervangen weet ik niet,
ik heb het laten doen en meteen de kop laten vlakken.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily

Last edited by Madison : 18-08-2010 at 00:30.
Reply With Quote
  #3  
Old 18-08-2010, 16:19
harry24 harry24 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 24
Default

de oliedop is gewoon normaal zwarte olie geen derie of zo maar als de auto koud is start ie heel moeilijk en komt veel rook uit daarna niet meer

Quote:
Originally Posted by Madison
Ik had dit ook,kijk es onder de oliedop.
Bij mijn Golf zat er gele derrie,ook rook het zoet onder de kap,apart luchtje.
Ik moest flessen water meenemen om thuis te komen
Het begon met koelvloeistoflekkages,achteraf door de overdruk.

Ik heb geen diesel,maar dit moet toch gelijk zijn.
Waar je op moet letten bij vervangen weet ik niet,
ik heb het laten doen en meteen de kop laten vlakken.
Reply With Quote
  #4  
Old 18-08-2010, 18:05
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Even de dop van het KVS-reservoir afhalen. Seconde of 10 op 2500 toeren houden.

Als er dan veel bubbeltjes omhoog komen, of de koelvloeistof komt er gewoon uitzetten, dan kan je er vanuit gaan dat er gassen in je koelsysteem komen afkomstig uit 1 van de cilinders. Dus dan is die lek.
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #5  
Old 19-08-2010, 16:24
harry24 harry24 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 24
Default

oke bedankt ga ik even uitproberen maar zou dat ook het geval zijn als het een beginnende kopaking is want dat kan je meestal lastig zien
Reply With Quote
  #6  
Old 19-08-2010, 17:09
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

d'r ging toch ook een verhaaltje dat je kachel niet meer warm zou worden, en dat je redelijk wat vermogen zou moeten missen?

miss 's nachts eens een karton of papier onder de auto leggen (controle op lekkages)

mvg
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14
Reply With Quote
  #7  
Old 19-08-2010, 20:38
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Toen mijn kachel niet meer warm werdt was er een flens lek
van een koelvloeistofslangetje,maar dat siste natuurlijk ook behoorlijk.
Was trouwens ook door de overdruk.
Is het na het rijden niet nat onder de kap?
Het lekken stopt dan natuurlijk als je weer ff stilstaat.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #8  
Old 19-08-2010, 21:03
harry24 harry24 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 24
Default

ik heb het even uitgeprobeert heb de dop waar de koelvloeistof in zit open gedraaid, en met draaiende motor even op 2500 toeren gedaan 10 seconde lang wat ik zie is dat er een straaltje steeds sterke word, als ik geen gas geef dan komt er minder uit, maar ik zie niet echt wat bubbeltjes of wat je bedoelt


Quote:
Originally Posted by Dexter
Even de dop van het KVS-reservoir afhalen. Seconde of 10 op 2500 toeren houden.

Als er dan veel bubbeltjes omhoog komen, of de koelvloeistof komt er gewoon uitzetten, dan kan je er vanuit gaan dat er gassen in je koelsysteem komen afkomstig uit 1 van de cilinders. Dus dan is die lek.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum